Voihan vee, nyt autatte mua, miehen vti:sta??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitoalan tietäjät hoi!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
voisitko vitsin varjolla kysästä jotenki vaik sillee et "heh jengi sanoo ettei se mikään vti oo vaan klamydia, mitäs siihen sanot" :whistle:

Ehkä vähän huono mut varmaan ite koittaisin jotain vastaavaa :D

no jotenkin tolleen mä varmaan heittäisinkin ja katsoisin miten reagoi.. Musta on vaan niiin inhottava epäillä ääneen henkilöä johon olen luottanut sataprosenttisesti..:(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miehellä voi olla pelkkä VTI. Ei kovin yleinen, mutta tiedän parikin tapausta. Voi johtua esim. virtsan takaisinvirtauksesta tai sitten saada ihan muuten vaan, vaikkei yleistä olekaan.

Voisitko vielä kertoa, jos tiedät mitkä on olleet oireita?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi olla tippuriakin.... toivottavasti kuitenkaan ei ole. Klamydiassa miehelläkin voi
esiintyä valkovuodon tapaista eritettä, niinkuin naisillakin.

niinhän se voi.. Ajattelin, että tippuri ei oo niin yleinen enää? Klamydiaahan on hirveän monella oireettomana, varsinkin nuorilla alle 24v.

ei se auta kun odottaa huomiseen, että pääsee antamaan sen pissanäytteen..:/ eiks sh voi kirjoittaa lähetteen labraan? ettei tartte lääkäriinkään mennä? Muistelisin, että kerran on näin tehty, kun mulla oli aivan kamalat tuskat.

Hei pakko oli vielä nostaa jos ap linjoilla, siinä pissanäytteessä voi näkyä virtsatulehdus, vaikka oliski klamydia, koska klamy aiheuttaa niitä! Eli siis jos sulla on pissatulehdus niin se ei sulje pois klamydiaa! Kannattaa siis siihenki pyytää lähete.

Kyllä klamydia voi olla pitkäänkin oireeton, eli JOS on kysymys tästä niin tartunta voi olla saatu jomman kumman toimesta jo kauan aikaa sitten:

"Klamydiatartunta voi olla vähäoireinen tai täysin oireeton, etenkin naisilla. Kuitenkin myös oireeton potilas tartuttaa tautia eteenpäin suojaamattoman seksin välityksellä"
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=tes00006

Eli JOS on klamydia, niin sen on voinut saada jo kauan ennenkuin aloitte olemaan yhdessä.

Yhteistyössä