Voihan vee, nyt autatte mua, miehen vti:sta??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitoalan tietäjät hoi!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoitoalan tietäjät hoi!

Vieras
Joo siis, tiedän, että miehen vti eli virtsatieinfektio on aikasta harvinainen.. Mutta mutta, tänään sanoin miehelle, että onpas ihmeellisiä vti-oireita tullut. Mies sanoi, että: "juu, ai sullakin?" Ei oo puhunu mitään koko oireesta vaikka kirvelee aikasta paljon kuulemma kun pissalla käy! Noo, mulla ei sitä kirvelyä oikeastaan ole, vaan sellainen tunne virtsarakon suulla että vti ois, lisäksi välillä aika kovia vihlaisuja alamahalla, mun mielestä kohdun, virtsarakon ja munasarjojen kohdilla. Mietin vaan, et miks mies ei oo sanonu mitään? Tuli mieleen, et ei kai se oo saanu jostain klamydiaa hommattua, koska ei oo vaivastaan sanonu... En kyllä ikinä miehestäni uskoisi, että pettäisi, mutta jotenkin tuo klamydia tuli mieleen, koska miehen vti ei ole kovin yleinen. Ja miten ihmeessä se ois muhun saanu sen tartutettua?

Mulla oli just tollaset oireet klamysta ja miehellä kirveli pissatessa, että käyppäs kuule varuilta niissä testeissä ja passita ukkos kans. Vti miehellä ei ole mahdottomuus, mun kaverilla on ollu se, mut älä sulje tuota klamyakaan pois.

Kai te nyt seksiä harrastatte? Sinä olet myös voinut sen tartuttaa mieheesi. Huonolla tuurilla sukupuolitaudin voi myös saada esim yleisestä vessasta (Vaikka tätä harvat uskovatkaan)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli just tollaset oireet klamysta ja miehellä kirveli pissatessa, että käyppäs kuule varuilta niissä testeissä ja passita ukkos kans. Vti miehellä ei ole mahdottomuus, mun kaverilla on ollu se, mut älä sulje tuota klamyakaan pois.

no niinpä, sehän mua tässä pelottaakin et ois klamydia. Mä en hyväksy pettämistä joten ero ois edessä, enkä mä kyllä haluais sitäkään kun mies on aivan ihana.

Alkuperäinen kirjoittaja c:
Kai te nyt seksiä harrastatte? Sinä olet myös voinut sen tartuttaa mieheesi. Huonolla tuurilla sukupuolitaudin voi myös saada esim yleisestä vessasta (Vaikka tätä harvat uskovatkaan)

no harrastetaan tietenkin, mut ei vti tartu ja vielä huonommmin miehelle. siksi tuota klamydiaa epäilinkin, koska oireita on kummallakin.:(

No senkun menet(te) lääkäriin ja tutkitutatte itsenne. Sillähän se selviää onko vti vai klamydia vai kumpikaan niistä. Älä nyt vielä miestäsi epäile, kun ei ole diagnoosiakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no niinpä, sehän mua tässä pelottaakin et ois klamydia. Mä en hyväksy pettämistä joten ero ois edessä, enkä mä kyllä haluais sitäkään kun mies on aivan ihana.

Eihän se ihana oo, jos on pettänyt...

Mutta ei välttämättä ole. Olethan sä voinut saada virtsatieinfektion vaikka siten, että mies pökkii ensin kakkoseen ja sitten ykköseen...? :whistle: Persuksen bakteerit siirtyvät ns. väärään paikkaan ja aiheutuu tulehdus.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Eihän se ihana oo, jos on pettänyt...

Mutta ei välttämättä ole. Olethan sä voinut saada virtsatieinfektion vaikka siten, että mies pökkii ensin kakkoseen ja sitten ykköseen...? :whistle: Persuksen bakteerit siirtyvät ns. väärään paikkaan ja aiheutuu tulehdus.

ei oo tökkiny kakkoseen.. eikä kyllä tosiaan oo ihana, jos on pettäny!:kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Huonolla tuurilla sukupuolitaudin voi myös saada esim yleisestä vessasta (Vaikka tätä harvat uskovatkaan)

No ei kyllä voi. Tyhmä on jos tuollaista uskoo.

ei niin, täytyy kyllä hinkata jo pöntön reunoihin itseänsä, jos meinaa vessasta saada tartunnan..

Siirtyy ne pöpöt muutenkin, sormien välityksellä vaikkapa. Siksi pitää aina pyyhkiä edestä taakse :D

Käväise lääkärissä, pakkohan asia on selvittää. Ja toivotaan, ettei ole kyse sukupuolitaudista :hug:

Huonolla tuurilla sukupuolitaudin voi myös saada esim yleisestä vessasta (Vaikka tätä harvat uskovatkaan)

ei niin, täytyy kyllä hinkata jo pöntön reunoihin itseänsä, jos meinaa vessasta saada tartunnan..

Voi jeesus, jos joku oikeesti uskoo tollaseen. Ei tasan voi mistään pöntön reunuksesta saada!

Voi jeesus, jos joku oikeesti uskoo tollaseen. Ei tasan voi mistään pöntön reunuksesta saada!

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Siirtyy ne pöpöt muutenkin, sormien välityksellä vaikkapa. Siksi pitää aina pyyhkiä edestä taakse :D

Käväise lääkärissä, pakkohan asia on selvittää. Ja toivotaan, ettei ole kyse sukupuolitaudista :hug:

Joo, mä aamulla soitan terkkaan ja vien näytteen labraan ainakin sen vti:n varalta.. Jos sieltä ei löydy tulehdusta niin pakkohan se klamykin on testata. Ei mulla oiskaan tässä mitään hätää, jos oireet ois vaan mulla, sillon olisin varma vti:sta. Mut kun ne on miehelläkin ja vissiin pahemmat ku mulla..:/

Alkuperäinen kirjoittaja no hohhoi:

Todella huonolla tuurilla voi saada. Näin on lääkärikin sanonut.

Voi jeesus, jos joku oikeesti uskoo tollaseen. Ei tasan voi mistään pöntön reunuksesta saada! [/quote]

no johan mä sanoinkin etten sellaiseen usko..:D Ei ne bakteerit kauan elä muovi/posliinipinnalla..

no johan mä sanoinkin etten sellaiseen usko..:D Ei ne bakteerit kauan elä muovi/posliinipinnalla..[/quote]

No en itsekkään uskonut tuota ennen kuin lääkäri siitä kertoi. Mahdollisuudet toki on todella todella pienet mutta silti.

Ai niin ja tähän klamydia-juttuun vielä, että mut on testattu viimeks vajaa kaks vuotta sitten, eikä ollu mitään tauteja, oltiin oltu jo vuosi yhdessä. eikä mulla oo ollu muita seksikumppaneita.

voisitko vitsin varjolla kysästä jotenki vaik sillee et "heh jengi sanoo ettei se mikään vti oo vaan klamydia, mitäs siihen sanot" :whistle:

Ehkä vähän huono mut varmaan ite koittaisin jotain vastaavaa :D

Miehellä voi olla pelkkä VTI. Ei kovin yleinen, mutta tiedän parikin tapausta. Voi johtua esim. virtsan takaisinvirtauksesta tai sitten saada ihan muuten vaan, vaikkei yleistä olekaan.

Yhteistyössä