voihan v...

  • Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt...
  • Ensimmäinen viesti
ärsyyntynyt...
oikeesti ottaa päähän miks ne lestaadiolaiset kiusaavat koko ajan meitä "syntisiä"?????????????????????????????????????

Jokä päivä kun neiti tulee kotiin taas saa kuulla kuinka korvikset, paita farkut tai joku muu lapsen tavara haukutaan ja lapsi siinä samalla!!!!
Miksi ei voi jo jättää rauhaan?????? Miksi ne lapset täytyy aivopestä uskomaan kaikkeen...inhottavaan? siksi, että saisi naapurin muksut peloteltu, etteivät olisi heidän leikeissä ja touhuissa mukana..
Mutta ei yhtään kertaa ole tällainen "syntinen" lapsi kiusannut...

Siis en kuitenkaan tarkoita pahalla tätä, mutta se alkaa jo pikku hiljaa ärsyttään...eikö asialle voi mitään???
 
ärsyyntynyt...
no, voi olla, mut se on kyl ihan yleistä siis että muitakin "syntisiä" tyttöjä kiusataan mm. korujen takia...

(Ja sama "ongelma" on jatkunu jo pari vuosikymmentä ainakin...)
Että on se vika jossain muualla kuin mun lapsessa... tai sit se vika on nimenomaan MUN lapsessa..

Kyllä meijänki neiti osaa vastaan sanoa, ihan varmasti.
 
vieras
ne korvakorut yms. on lestalapsille outo asia, luonnollisesti, kun omassa perhepiirissä niitä ei käytetä... ja kaikki lestavanhemmat ei ymmärrä/jaksa kasvattaa lapsiaan suhtautumaan oikein ei-lestoihin. lapset on lapsia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
potki niitä aina ohimennen :xmas:
joo tai heitä niitä teeveellä :LOL:
:LOL: Nämäkään ei varmaan sais naurattaa, mutta... :LOL:
ainaskin juoksisivat kovempaa jos heittää jollain kielletyllä.tai jos joskus ap näkee näitä lestoja niin huuda että "täällä olis pullaa ja mehua,tulkaaha katsomaan puuha-peteä!" tms. :D
ja lisää perään "ainiin mutta ettehän te saa katsoa!"

tai ist pyydät ne teille ja vaivihkaa laitat töllöttimen päälle ihan täysille ja äkkiä ovi kiinni :LOL:
 
vieras
meillä asui naamurissa just tollaisia lapsia, tulivat päin naamaa morkaamaan minun meikkiä, olet ruma kun meikkaat se on syntiä ym. kamalat vaatteet ja sitä rataa, meillä ei silloin ollut lapsia mutta naapurinlapsia pelottelivat kuoleman jälkeisellä tulimerellä ym.
 
lessu
Vaikka me ollaanki "lestoja" niin lapset ei hauku toisia ei lestoja lapsia.
Meille voi tulla ei lestat yöksi ja meidänkin lapset saa olla yötä muilla.
Ja mulla on todella hyviä ystäviä vaikka ei lessuja olekkaan,melkeimpä parempia kun meikäläiset.
Mulle ja meidän perheelle on ihan sama mitä ketkäkin ovat ja minusta tuommonen kiusaaminen ja toisten lasten pelottelu on tyhmää.
 
tavis
varmaan he kateudesta mollaavat taviksia, haluaisivat itsekin kivat keijukorvikset ;) tai kattoo jotain prinsessamoovia ;)
Ai mitenkö sen saa loppumaan - ei varmaan mitenkään.
Mutta ymmärtääksemme paremmin tätä uskonlahkoa, käykää lukemassa osoitteessa http://hiki.pedia.ws/wiki/Lestadiolaisuus
 
tavis
Alkuperäinen kirjoittaja lessu:
Vaikka me ollaanki "lestoja" niin lapset ei hauku toisia ei lestoja lapsia.
Meille voi tulla ei lestat yöksi ja meidänkin lapset saa olla yötä muilla.
Ja mulla on todella hyviä ystäviä vaikka ei lessuja olekkaan,melkeimpä parempia kun meikäläiset.
Mulle ja meidän perheelle on ihan sama mitä ketkäkin ovat ja minusta tuommonen kiusaaminen ja toisten lasten pelottelu on tyhmää.

Tosi ikävää teidän perheen kannalta kun suurin osa "teistä" pilaa teidänkin maineen.... mutta tiedän kyllä että "kunnollisiakin" lestadiolaisia löytyy ! (Vaikka kyllä harvassa...)
 
Armiliina
Mun mielestä sun kannataa ap puhua asiasta kiusaajien vanhempien kanssa. Ja jos kiusaaminen ei lopu, niin sitten esim, opettajien tms. kanssa/välityksellä. Ihan samalla tavalla kuin toimisit silloinkin kun kiusaajina on ei-lestadiolaisia!!

Nuo jybiksen ehdotukset (vaikka olivatkin kenties tarkoitettu huumoriksi) kuulostivat aika lapsellisilta. Mitäköhän Jybikselle tulisi mieleen, jos hän menisi kylää lestadiolaisperheeseen ja yhtäkkiä siellä alkaisi siionin laulujen soitto yms.... Monesti kannattaa miettiä asioita toiseltakin kantilta... :)

Ymmärtääksenne paremmin tätä uskonlahkoa (kuten tavis asian ilmaisi) tutustukaa lestadiolaisiin ihmisiin. Ei kannata yleistää, että jos yksi on tuollainen, niin sitten kaikki ovat :)
 
irvitiikeri
No eipä yhtään taas yleistetä! Meiän muksuilla on lestoja kavereina, en edes äkkiä tiedä kuinka monta, ja kyläilevät puolin ja toisin ilman mitään ongelmia. Tietämättömyys taas taitaa tehdä tekosiaan. Ompas pelottavia lestoja..Jos tässäkin ketjussa puhuttaisiin samalla tavalla vaikka venäläisistä, olisi tämä jo poistettu.Mutta lestoistahan saa tietysti sanoa mitä vaan,modet?
 

Yhteistyössä