vieras
Aamulla olin täyttänyt päivähoitohakemuksen ja pyysin josko mies sen veisi postiin tai suoraan päivähoitotoimistoon,sanoi ettei voi viedä ja hänen nimen voi siitä hakemuksesta jättää pois....pyysin sit et töissä tulostaa uuden hakemuksen jonka sit täytän ilmeisesti yksinhuoltajana,kaipa se osoitteensa muuttaa muualle.Vaikeuksia on kyllä ollut siitä asti kun talo ostettiin ja yhteen muutettiin,eli ei sinänsä yllätyksenä tullut mutta sattuuhan tuo silti,en voi sitä kieltää Ollaan siis uusperhe,mulla ennestään 2 nyt jo täysi ikäistä lasta(heidän isästä erosin 5 vuotta sitten kun mies löysi uuden) ja miehellä 2 lasta,toinen täysi ikäinen ja toinen 15v ja yksi yhteinen,vajaan vuoden vanha.Ongelmia monenlaisia,isän lapset entisestä liitosta eivät halua olla tekemisissä minun ja pikkusisaruksensa kanssa ja isä siis tavannut heitä entisessä kodissa ja kuljetusten myötä päivittäin.Ongelmaksi myös muodostui kun ex-vaimo ja lapset jäivät asumaan entiseen omakotitaloon ettei lapsille kovin muutoksia tullut,mikä minusta oli hieno asia että näin yritettiin järjestää ja sen vuoksi miestäkin arvostin että noin huolehti mutta kuukausien mittaan käynyt selväksi ettei ex selviä yksin talon hoidosta eikä maksuista vaikka itse pidensi laina-aikaa ja vakuutti pärjäävänsä.Mies kuitenkin käynyt tekemässä lumityöt,puunteot yms ja senkin olen hyväksynyt että auttaa,itse olis omassa ensimmäisessä erotilanteessa toivonut samaa.Elatusmaksuja mies maksaa 500? ja exäki on töissä ja siitä huolimatta laskuja kantautuu tännepäin koko ajan kun ei rahat riitä.Jonkun tietysti pitää tinkiä menoista ja muusta ja tässä tapauksessa siis uusiperhe kun edellinen tottunut tietynlaiseen "elintasoon" ja eivät osaa sopeutua nykyiseen.Kuulostaa katkeralta,tiedän sen....mutta en tämmöistä osannut ennakoida yhteen muuttaessa.Nyt siis näyttää että on mehut loppu ja tilanne ratkeaa meidän erolla ja laitamme talomme myyntiin.Täytyy alkaa etsimään vuokra asuntoa itselle ja taas kerran muutto edessä.Yksin jääminen ei pelota,yksinhuoltajana ollut ennenkin mutta ikävä tulee tätä taloa jota kodiksi laittanut ja remontoinut ja miestäkin tietysti jota kaikesta huolimatta edelleen kovasti rakastan mutta pakko tässä on luovuttaa.
Tulipa pitkä selostus,kiitos jos joku jaksoi lukea,itseä helpotti kun sai kirjoittamalla purkaa oloa.
Tulipa pitkä selostus,kiitos jos joku jaksoi lukea,itseä helpotti kun sai kirjoittamalla purkaa oloa.