voihan paha mieli

• Viestiketjun aloittaja "äh"
  • Ensimmäinen viesti
"äh"
Yhdessä on oltu 13vuotta. Lapsia kaksi ja yhteunen asuntovelka. Aikoinaan puhuttu et naimisiin mennään jossain vaiheessa ilman juhlia ts.maistraatissa. Nyt kun otin asian puheeksi että mites ois, laitettasko se vihille meno vireille niin miespä ilmoittikin ettei hän naimisiin kanssani mene. Piste. Hän lupasi kun lapset syntyivät ja hänen nimelleen kastettiin että pian minäkin muutun samalle sukunimelle. Turha lupaus. Olen niin pettynyt ja mieleni pahoittanut.!!! Tekisi mieli kirkua!!!

"..."
[QUOTE="äh";28637416]Ei vaan kuulema halua. Olettaa että elo jatkuu normaalisti eteenpäin ja toivoo että asia on loppuun keskusteltu. Että nin. Huoh.[/QUOTE]

Mitä mieltä olet jatkuuko elo normaalisti eteenpäin ? vai aiotko tehdä jotain muutoksia elämässäsi, mielestäni miehesi on moukka!

"äh"
No mitä mä tekisin? Meillä on yhteiset lapset, en mä voi heiltä kotia rikkoa. Mieleni olen pahoittanut ja se on varmaa ettei elo täysin samanlaista tule olemaan. Koen itseni loukatuksi koska luulin ettäelämme yhteistä unelmaa johon kuukuu myös nainisiin meno. Asia on minulle tärkeä. En tiedä miksen sitä jo "vaatinut" ennen lapsia. Tyhmä kai sitä on.

"vieras"
Meillä sama homma paitsi että lapsi ei vielä ole syntynyt. Maistraattiaikakin oli varattu, kunnes kalkkiviivoilla alkoi hannaamaan. Lapsi tulee minun nimelle. Jos minä en kelpaa, ei saa lastakaan.

"äh"
[QUOTE="vieras";28637505]Meillä sama homma paitsi että lapsi ei vielä ole syntynyt. Maistraattiaikakin oli varattu, kunnes kalkkiviivoilla alkoi hannaamaan. Lapsi tulee minun nimelle. Jos minä en kelpaa, ei saa lastakaan.[/QUOTE]

Eli jatkatteko kuitenkin suhdetta? Kuinka onnistut siinä ilman että asia kalvaa sinua koko ajan?

"vieras"
[QUOTE="äh";28637473]No on se kiva että muita naurattaa.[/QUOTE]

No kuka sulle on nauranut? :O
Mä vaan ihmettelin,en siis nauranut tuota yhtä kommenttia,että vaihda lasten sukunimi....

"vieras"
[QUOTE="äh";28637539]Eli jatkatteko kuitenkin suhdetta? Kuinka onnistut siinä ilman että asia kalvaa sinua koko ajan?[/QUOTE]

No kun satun rakastamaan tuota rutjaketta niin mielettömästi:). Ja pidän vähän omanakin mokana kun emme keskustelleet asiaa selväksi ensin (VAIKKA se onkin aina sanonut että naimisiin kun on lapsia tulossa). Ehkä tämä on nyt vaan jotain paniikkia ettei liian moni asia kerralla muuttuis?

Mutta tyytyväinen olen siis siihen, että asia selvisi nyt ennen vauvan syntymää. Se tietää kyllä, mitä pitää tapahtua että saa lapsen omalle nimelleen.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28637584]Onhan ne ottaneet...?[/QUOTE]

Tarkoitin että eivät mene kantturoiden kanssa naimisiin asti, pääsee halvemmalla ja helpommalla eroon kun ei naimisiin erehdy.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28637586]Tarkoitin että eivät mene kantturoiden kanssa naimisiin asti, pääsee halvemmalla ja helpommalla eroon kun ei naimisiin erehdy.[/QUOTE]

No tuolle minun ei kyllä jää kun tuulenhuuhtoma perse ja elarien maksu jos se tästä lähtee. Talo ja tavarat on nimittäin minun.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28637588]No tuolle minun ei kyllä jää kun tuulenhuuhtoma perse ja elarien maksu jos se tästä lähtee. Talo ja tavarat on nimittäin minun.[/QUOTE]

parempi varmasti sekin kuin tuomoinen horoperse akkana.

"Vieras"
Sitä en tajua miksi haluat toisen sukunimen, eikö omasi miellytä? Entä jos ottaisit jonkun nimen sukusi historiasta? Mutta ukon temppu muuttaa tuossa vaiheessa mieltään naimisiinmenosta on törkeää.

"äh"
Ei hyvänenaika. Ei mulla oo pakkomieltä ottaa ukon sukunimeä eikä omassani ole mitään vikaa ettenkö sitä voisi nimenäni kantaa vaan se, eträ minusta perheellä kuuluu olla yhtenäinen nimi. Siis lapsilla ja vanhemmilla. Ei niin että vain äidillä on erisukunimi kuin muilla.

"vieras"
mikä siinä naimisiinmenossa nyt on niin tärkeää jos teillä muuten on hyvä suhde?
Mulla taas suunnitelma, et lapset on saatu hyvän miehen kaa mut yhteiselo ei sitä mitä oletin, otan eron ja oon tyytyväinen kivoista lapsista :)

Yhteistyössä