Voihan maitoallergia..

Veti vähän hiljaiseksi,kun junnun kanssa käytiin tänään lääkärissä,ja selvis minkä hintaluokan ruokiin tarvii siirtyä.. :eek: Eli ei tosiaan oo turhan hlpaa tuo maitoallergisen ruokkiminen. Mut mitäpä sitä ei pikkuisen hyväksi tekis. :heart:
 
Kunhan saatte lääkärin b-todistuksen, niin saatte kelalta 75% korvausta. Meille ainakin tulee.
On muuten aika tarkkaa puuhaa syynätä valmisruokien sisältöjä! Minäkin olen harjoitellut maitoallergikon ruokkimista vasta pari kk. Turvallisinta on tehdä ruuat itse alusta asti.
 
Joo,mäkin luulin et Almiron on kallista... Mut Neocate on sama hintaluokkaa mut puolta pienempi pakkaus! Voi vehnä... Ja tosta Neocatesta EI saa Kelakorvausta,koska se on jotain eri tuoteryhmää kuin esim Almiron... Sitä toi lääkärikin kauhisteli et ei oo kiva määrätä asiakkaille tota ikinä. Almironista ois saanutkin sen 75%.

Ite maitoallergikkona tiedän miten tarkka saa olla kaikkien tuotteiden suhteen.
 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja CorpseBride:
Joo,mäkin luulin et Almiron on kallista... Mut Neocate on sama hintaluokkaa mut puolta pienempi pakkaus! Voi vehnä... Ja tosta Neocatesta EI saa Kelakorvausta,koska se on jotain eri tuoteryhmää kuin esim Almiron... Sitä toi lääkärikin kauhisteli et ei oo kiva määrätä asiakkaille tota ikinä. Almironista ois saanutkin sen 75%.

Ite maitoallergikkona tiedän miten tarkka saa olla kaikkien tuotteiden suhteen.
Saa Neocatestakin KELA-korvauksen, mutta pitää olla altistus Almironilla ensin. että se ei käy. Väittikö lääkäri tosiaan ettei saa?? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja CorpseBride:
Joo,mäkin luulin et Almiron on kallista... Mut Neocate on sama hintaluokkaa mut puolta pienempi pakkaus! Voi vehnä... Ja tosta Neocatesta EI saa Kelakorvausta,koska se on jotain eri tuoteryhmää kuin esim Almiron... Sitä toi lääkärikin kauhisteli et ei oo kiva määrätä asiakkaille tota ikinä. Almironista ois saanutkin sen 75%.

Ite maitoallergikkona tiedän miten tarkka saa olla kaikkien tuotteiden suhteen.
http://www.histamiini.com/index.php
kattele tuolta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja anksu:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Mä dieettaan:

-maitoa
-munia
-nautaa
-kalaa
-äyriäisiä
-sitrushedelmiä
-viinirypäleitä
-kauraa
-vehnää
-ohraa
-ruista
-maissia
-yleisesti allergisoivia

Ei tarvita apteekin korvikkeita B) :eek:
Kääk eli siis juot vettä vaan

B)
Ja kalkkitabletteja :LOL:

Ei vaan. On mulla jotain safkoja ja onneksi tytöllekin vaikuttaisi sopivan useampikin ruoka-aine.

Tänään söin riisiä ja kanaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja CorpseBride:
Joo,mäkin luulin et Almiron on kallista... Mut Neocate on sama hintaluokkaa mut puolta pienempi pakkaus! Voi vehnä... Ja tosta Neocatesta EI saa Kelakorvausta,koska se on jotain eri tuoteryhmää kuin esim Almiron... Sitä toi lääkärikin kauhisteli et ei oo kiva määrätä asiakkaille tota ikinä. Almironista ois saanutkin sen 75%.

Ite maitoallergikkona tiedän miten tarkka saa olla kaikkien tuotteiden suhteen.
Saa Neocatestakin KELA-korvauksen, mutta pitää olla altistus Almironilla ensin. että se ei käy. Väittikö lääkäri tosiaan ettei saa?? :eek:
Niin ja 6kk iässä ensin se soijakin testattava sen almironin lisäksi :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja anksu:
Alkuperäinen kirjoittaja CorpseBride:
Joo,mäkin luulin et Almiron on kallista... Mut Neocate on sama hintaluokkaa mut puolta pienempi pakkaus! Voi vehnä... Ja tosta Neocatesta EI saa Kelakorvausta,koska se on jotain eri tuoteryhmää kuin esim Almiron... Sitä toi lääkärikin kauhisteli et ei oo kiva määrätä asiakkaille tota ikinä. Almironista ois saanutkin sen 75%.

Ite maitoallergikkona tiedän miten tarkka saa olla kaikkien tuotteiden suhteen.
http://www.histamiini.com/index.php
kattele tuolta =)
Kiitän! B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja CorpseBride:
Alkuperäinen kirjoittaja anksu:
Eipä mitään! Meidät se pelasti konkurssilta! =)
Joo,muuten reilut 100?/viikko pelkästään vauvan ruokiin heittäis mut lopullisesti henkilökohtaiseen konkurssiin!!!
Itku se pääsi minullakin apteekin kassalla! Mietin jo että oon ite syömälakossa että saa lapselle maidot! Ja paljonkohan apteekki mahtaa ottaa itse välistä, kysympähän vaan..
 
vieras
Luojan lykky jos on vain maitoallergia. Meillä oli Neocate 3 vuotta pääasiallinen ravinto. Se oli kauheaa kun tammikuu aina koitti ja lääkemaksukatto nollaantui. Alkuvuodesta meni reilu 600? tuosta noin vaan maitoihin ja kotihoidontuella kitkutin.
 
minä
Meille tuli eilen postissa se korvauspäätös, Luojan kiitos. Kolme viikkoa on ostettu korvikkeet kalliimman mukaan. Tuntui oudolta kun 3 purkkia sai kahdellakympillä =D. Onneksi saadaan takautuvasti rahat Kelalta takaisin joka purkista. Kannattaa kiikuttaa se B-todistus mahdollisimman pian Kelaan, korvaavat meinaan siitä päivästä kun se on sinne saapunut.
 
SocialButterfly
Alkuperäinen kirjoittaja anksu:
Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:
meillä meni muutama kuukausi neocatee...ja ei ees kelan korvausta saatu
Histamiinin foorumilta löysin niin paljon että ei tarvinnut ostaa kuin yksi norm.hint. purkki ja nyt onneksi soija kelpaa! :)
itseasiassa sieltä mäkin sitten loppujen lopuks löysin..mutta aluksi kun en koko sivusta tienny mitään :)
 
Mä jotenkin sattumalta sinne itteni löysin, kaikkia maitoja oon saanu jotenkin aina jostain kautta purkin sieltä ja täältä. Mikä on ollut kyllä iso apu. Aion kyllä kaikkia neuvoa siinä asiassa että ei tartteis ostella niitä kalliita maitoja. Sitten myin omat ylimääräiset purkit taas eteenpäin.
Mitä tekisimme ilman nettiä :D
 

Yhteistyössä