Voih ja eih! Tänään on vuoden pisin päivä, huominen on jo joitain sekunteja lyhyempi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Clovis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Clovis

Aktiivinen jäsen
04.01.2025
295
28
28
Talvipäivän seisaus on aina suuren ilon päivä kun päivä alkaa sen jälkeen pikkuhiljaa pitenemään, mutta totuus iski tänään. Huominen on jo joitain sekunteja lyhyempi ja kohti talvea mennään.

Mutta onhan kesää vielä paljon jäljellä, en sentään vaipunut synkkyyteen 😃

Olipa hienot kelit keskikesän juhlan aikaan.

”Vuoden pisin päivä (kesäpäivänseisaus) vuonna 2026 on sunnuntaina 21. kesäkuuta. Auringon suunnanmuutos tapahtui tuolloin klo 11.24. Päivän pituus vaihtelee sijaintisi mukaan: Helsinki: 18 tuntia ja 57 minuuttia. Oulu: 22 tuntia ja 4 minuuttia. Pohjoisin Suomi: Aurinko ei laske lainkaan (yötön yö). Voit tarkistaa tarkan auringon nousu- ja laskuajan omalle paikkakunnallesi Päivän pituus -palvelusta.”

Pimeää, otsalamppuaikaa, harmaata ja musta-valkoista ajanjaksoa kestää liian pitkään elokuun lopulta maaliskuun alkuun. Tuntuu että ei ole enää neljää vuodenaikaa on vain kesä ja pitkä pimeä syksy.

Kysymys ei ole minulle osoitettu, mutta hehkutan elokuuta. Elokuussa lapset palaavat kouluun ja arki tasaantuu. Uudet harrastukset alkavat. Voi jo pukeutua muutenkin kuin hellevaatteisiin.
Kesään luodaan liikaa paineita.
En kaipaa entistä elämää, jossa elimme keskivertosuomalaisena ydinperheenä.
Nykyisessä elämässäni ei ole must-juttuja.
Teen ja koen asioita, jotka tuntuvat kokemisen arvoisilta. Pk-seudulla eläessä vuodenajoilla ei ole suurta merkitystä.
Keinovalot poistavat pimeyttä.

Kysymys ei ole minulle osoitettu, mutta hehkutan elokuuta. Elokuussa lapset palaavat kouluun ja arki tasaantuu. Uudet harrastukset alkavat. Voi jo pukeutua muutenkin kuin hellevaatteisiin.
Kesään luodaan liikaa paineita.
En kaipaa entistä elämää, jossa elimme keskivertosuomalaisena ydinperheenä.
Nykyisessä elämässäni ei ole must-juttuja.
Teen ja koen asioita, jotka tuntuvat kokemisen arvoisilta. Pk-seudulla eläessä vuodenajoilla ei ole suurta merkitystä.
Keinovalot poistavat pimeyttä.
En ymmärrä, kuka luo mitään paineita? Miten ja miksi? Elän omaa elämääni enkä mieti mitä muut minusta ajattelevat. Olen varsinkin kevät-ja kesäihminen ja nautin suuresti niistä.

Loska, pimeys, räntä, kylmyys, talvivaatteet, liukkaus, lumen kolaus jne ovat niin tylsiä. Ja sitä kurjuutta kestää niin monta kuukautta.

En ymmärrä, kuka luo mitään paineita? Miten ja miksi? Elän omaa elämääni enkä mieti mitä muut minusta ajattelevat. Olen varsinkin kevät-ja kesäihminen ja nautin suuresti niistä.

Loska, pimeys, räntä, kylmyys, talvivaatteet, liukkaus, lumen kolaus jne ovat niin tylsiä. Ja sitä kurjuutta kestää niin monta kuukautta.
Ehkä asetin itselleni liikaa vaatimuksia ja roolipaineita. Puhuin niihin aikoihin ”muorishowsta”. Joidenkin naisten elämä näytti floorshown vedolta.
Olen kuunnellut lähiaikoina filosofialuentoja Spotifysta ja luin aamulla Wikipediasta eksistentialismista. Suurin haaveideni töyttymys olisi ollut elää filisofina ja nauttia kuppi kahvia hyvässä seurassa kuuluisassa filisofikahvilassa Pariisissa. Minusta on aina ollut mukava kyseenalaistaa asioita.
Seuraavaksi teen Muistojen bulevardin jälkeen Sofia Virrat eli menen suihkuun.
Luin muutaman kappaleen brittikirjaa.
Kirjan päähenkilö on 87-vuotias hiljattain leskeytynyt nainen. Hän elää mukavaa elämää Lontoossa, jonne minulla on ikuinen ikävä ihanine muistoineni.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä