Voi voi! Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää *vuodatussisältöä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anonymous
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anonymous

Vieras
Minuun otti yhteyttä yks vanha tuttu lapsuusajoilta. Se tyyppi on minua vanhempi, ja oli veljeni kanssa samalla luokalla. Tätä tyyppiä kiusattiin jatkuvasti, myös minä (veljeni lisäksi) olin sille tyypille ihan hirveä ja hän sanoi, että olin tosi pelottava.
Viestiteltiin pitkät pätkät ja päästiin yhteisymmärrykseen.
Viime yönä mietin ja muistelin omaa lapsuuttani ja vanhat muistot tulvivat pintaan. Minuakin on kiusattu koulussa (ja vapaa-ajalla myös) ja koko lapsuuteni oli suoraan sanottuna yhtä helvettiä. Mulla oli kotona vaikeaa ja koulussa oli vaikeaa myös. En tiedä miten selvisin lapsuudestani näinkin selväjärkisenä kaikkien koettelemuksien jälkeen. Edelleen minun on vaikea luottaa yhtään kehenkään ja itsetunto on aika huono yhä. Olin tosi vaikea teini ja sain kotona aina vain haukut, minun typerästä käytöksestä ja siitä, ettei minusta ole mihinkään.
Pakostikin se vaikutti itsetuntoon. Kun kerroin kotona, että minua kiusataan koulussa, vastaukset oli tyyliin "Älä välitä niistä, niin ne lopettavat!" Tai että "No mitä itse olet niille tehnyt/sanonut?" Mutta koskaan siihen ei kukaan halunnut puuttua. Ei opettajat, ei vanhemmat. Ainoa joka jonkun verran yritti pitää minun puoliani, oli tämä minun veli, josta mainitsin tuossa ylempänä.

Noista kouluajoista on kulunut sen "miljoona" vuotta, enkä edelleenkään ole toivottu henkilö lapsuuden paikkakunnallani. Näen vanhoja koulututtuja siellä, ja ilmeistä paistaa inho minua kohtaan.
Plaah! Joskus haluaisin tietää, mistä se kiusaaminen johtui (mikä sitten purkaantui kauhealla angstaamisella ja myöskin tämän tyypin kiusaamisena, joka minuun nyt otti yhteyttä)
Ja miksi yhä edelleen jotkut ihmiset vihaavat minua niin paljon tätä nykyä.

[QUOTE="vieras";28906471]No mitä sitten teit? Tuosta kun ei voi kauheasti päätellä, että miksi sinusta ei pidetä.[/QUOTE]

En itsekään tiedä mitä tein väärin. :(

[QUOTE="vieras";28906471]No mitä sitten teit? Tuosta kun ei voi kauheasti päätellä, että miksi sinusta ei pidetä.[/QUOTE]

ei kiusamiseen tarvita syytä.
se syy keksitään vaikka sitä että sulla on vääränväriset silmät

Juu, sinä olit jotenkin erilainen, siksi kiusaaminen. Esim haisit, olit keskimääräistä yksinkertaisempi ja näytit sen, tai muuten vaan sosiaaliset taidot oli heikot.

Mulla oli hyvä ystävä yläasteella,josta kuitenkin erkaannun jostain syystä vähitellen.
Eipä mennyt vuottakaan kun tilanne eteni kiusaamiseen asti. Minä siis kiusasin tätä tyttöä.

Nyt 10 vuotta myöhemmin tyttö otti minuun yhteyttä,kärsii mielenterveysongelmista ja syyttää niistä osittain myös minua.
Enkä ihmettele.

Tottakai kadun kiusaamista, väärä tapa omaa pahaa oloa sillä helpottaa. Mutta ihmettelen kyllä tuota tyttöäkin;mitä hyötyä on siitäe ttä näin pitkäna jan jälkeen alkaa ´kostaa´asiaa minulle? Haukkuu siis ja syyllistää..

[QUOTE="...";28906825]Ota yhteyttä kiusaajiisi ja kysy.[/QUOTE]

mun kiusaajat sanoivat, että eivät ainkaan tänä poäivänäkään tiedä miksi mua on kiusattu.
Ja vaikka ihminen oliis erilainen, yksinkertainen tai vaikka puhevikainen niin SEKÄÄN ei oikeuta kiusaamaan

Yhteistyössä