Voi vittu!!!Tytöl ollu kamuja tääl joka pvä..heitin sit pesuun niiden likasii vaatteit...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis täh! Peset kavereiden vaatteita? Ei pahalla, taidaat olla liian ystävällinen.

Tai sitten sinä olet liian epäystävällinen?
Kyllä meillä pestään vieraidenkin likaantuneet vaatteet. Samassa koneessahan ne menee kun omien.
Nykyään tuntuu olevan hyvin vieras ajatus että kylässä käviöille tarjottaisiin ruokaa tai että heidän vaatteet tarvittaessa pestäisiin. Pahaa tekee kun ajattelee nykyihmisten itsekeskeisyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja PlaaPlaaPlaa:
Ihan ystävällisesti ajateltu, nykypäivänä ei vaan kukaan osaa olla mistään tuollaisesta avusta kiitolliinen. Jos ei muuta vikaa niin pesuaine haisee väärältä. Harmi kun puhelimelle kävi niin. Onko sulla kotivakuutusta joka korvais?

joskus voi vaan olla niin etttä allergia esim vat tuoksuttoman pesuaineen.
Mn olis ainkin pako pestä uudelleen ne vaattet,koska me ei kesetä voimakkaita pesuaineen ja huuhteluaineen hajuja. joskus pesuaineosastolla mulle tulee ihan paha olo

Ei mulla tulis mieleenkään alkaa pohtimaan että "oliskohan nyt paha jos nakkaisin lapsen kaverinkin vaatteet koneeseen meidän vaatteiden kans...mitähän tuon lapsen äiti tykkää meidän huuhteluaineesta?!" :| Siis ei hele!Naurattaa tommoset "minä kyllä pesen uudestaan lapsen vaatteet jos ne on kylässä pesty" Mitä sitten vaikka ne vähän haisis huuhteluaineelle.Seuraavassa pesussa se haju lähtee viimeistään.Ja jos se tuoksu ei lasta häiritse niin miksi äitiä?
Jooooo...

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja PlaaPlaaPlaa:
Ihan ystävällisesti ajateltu, nykypäivänä ei vaan kukaan osaa olla mistään tuollaisesta avusta kiitolliinen. Jos ei muuta vikaa niin pesuaine haisee väärältä. Harmi kun puhelimelle kävi niin. Onko sulla kotivakuutusta joka korvais?

joskus voi vaan olla niin etttä allergia esim vat tuoksuttoman pesuaineen.
Mn olis ainkin pako pestä uudelleen ne vaattet,koska me ei kesetä voimakkaita pesuaineen ja huuhteluaineen hajuja. joskus pesuaineosastolla mulle tulee ihan paha olo

Ihan pakko kuitenkin todeta että tämän ymmärrän täysin..

En kyllä pese kenenkään noitten kavereitten vaatteita, en kyllä aio pestä ees, kuitenkaan voi tietää kuinka tarkkoja ovat kotona pesuaineitten suhteen =)

Ei sitte tullu mieleen taskuja tarkistaa ennen pesuun laittoa...

Korvaako kotivakuutus?

Mä en ainakaan suuttuis jos joku pesisi lasten vaatteita. Taitaa olla parasta että soitat tämän lapsen äidille ja isälle ja kerrot kuinka on käynyt, ei saa lapsi suotta haukkuja. Jos sulla ei ole kotaria, maksa tämän lapsen perheen kotarin omavastuu? Samahan se on kummasta se menee.

Muuten te ketkä pesette muiden vaatteet, toivottavasti pesette tarkkaan pesuohjeen mukaan ja lajittelette pyykin. Tuli vaan mieleen kun anoppi pesee poikkeuksetta tummat 40asteessa ja vaaleat 60asteessa ja vaaleiden 60asteen pyykin kanssa pesee myös jotakin tummia, esim. alusvaatteet ja vaikka kuinka hälle sanon, niin aina meidän neidin vaaleanpunaset vaatteet on asteen verran harmahtavia hänen pesujen jälkeen.

Jos yhden yön olisi meillä joku hoidossa, en pesisi, ellei pissa/kakkavahinkoa tapahtuisi/oksentaisi vaatteelle, mutta jos useamman yön niin sitten.
Enkä oleta saavani omaa lastani kotiin yöhoidosta puhtaan vaatekassin kera.
Pesen ite oman muksuni vaatteet.
Mutta jos edellä mainitut vahingot tapahtuisi, toivoisin, että hoitaja olisi pesaissut ne vaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muuten te ketkä pesette muiden vaatteet, toivottavasti pesette tarkkaan pesuohjeen mukaan ja lajittelette pyykin. Tuli vaan mieleen kun anoppi pesee poikkeuksetta tummat 40asteessa ja vaaleat 60asteessa ja vaaleiden 60asteen pyykin kanssa pesee myös jotakin tummia, esim. alusvaatteet ja vaikka kuinka hälle sanon, niin aina meidän neidin vaaleanpunaset vaatteet on asteen verran harmahtavia hänen pesujen jälkeen.

Mie pesen joko 30 tai 60 asteessa ja olen kyllä tarkkana. Kerran pääsi punainen vaatekappale vaaleiden joukkoon. :whistle:

Yhteistyössä