Voi vittu taas tätä polvea..*valitusta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Juuh, kyllä mie oon niin hirmuisen ilonen että minuu on paiskattu tällä reumalla. Olis tässä vähän tekemistäkin mutta tuntuu niin inhalle tuossa polvessa, kun turvottaa niin paljon. Vissiin taas nestettä muodostunu tohon, hirvee möykky polven kohdal. :/ |O

Ihan niinku ei ois tarpeeks tässä muussa jumituksessa, joka paikka jäykkänä..siihen vielä tuo tinnitys päälle niin vot.
Onneks on nuo lapset olemassa, ne pitää viel pinnalla... :heart:

Niin, pystyisköhän tuota turvotusta helpottaa mitenkään kotikonsteilla..en oo ihan varma onko tuo nyt nivelessä vai missä, kun on melko laajalla alueella. Ei koske, mutta "ahistaa" polvea.
Äsken pidin kylmää he-ma-pa-pussia polven päällä, ehkä se auttoi vähän.

hei! Mulla sama vaiva, juuri aamulla mietin että pitäisiköhän käydä hakemassa kortisonipiikki polveen. Eli mulla myös reuma. Eipä polven turvotukseen kotikonstit taida kauheasti auttaa mutta helpotusta voi tuoda kylmäpussi, tulehdusta poistava särkylääke ja lepo mutta miten levätä pienten lasten kanssa. Onko sulla joku lääkitys reumaan?

Olen käynyt reuman kanssa ihan pohjalla, joskus olin niin kipeä etten päässyt sängystä ylös ennenkuin olin puoli tuntia venytellyt jalkoja jotta saan ne suoraksi ja pääsen kävelemään, se oli aivan kauheaa. Nykyään välillä jos sattuu huono tilanne niin saan voimia siitä kun mietin miten huono tilanne mulla oli aikoinaan, alkaa tuntua että tällähetkellä asiat on oikeastaan aika hyvin, minä kävelen suht kivuitta.

Miina: Miulla kans alkuun oli tosi vaikeeta, just aamuisin ei meinannut päästä sängystä jne. Meillä oli silloin vielä esikoinenkin ihan vauva ja miehen piti yöllä käydä vauva nostaa miun viereen tissillekin kun en ite kyenny (tai ainakaan tarpeeks nopeasti)
Lääkityksen avulla tää on useimmiten siedettävää, välillä vaan tuskastuttaa kun ei pysty olemaan ja toimimaan normaalisti..eihän ne kivut ja muut oo ikinä kokonaan poissa.

Muutamaan kertaan on poistettu nivelistä nestettä ja laitettu kortisonia..nyt ois seuraavaks kontrolliaika tammikuussa. Voishan sinne aiemminkin soittaa mutta tuskin ihan heti aikaa sais.
Ja kahta lääkettä syön reumaan päivittäin, lisäks tarvittaessa Buranaa.

Kiitos siulle vastauksestas!

Mullakin oli silloin pienet lapset ku reuma oli pahimmillaan, itkin sitäkin kun en voinut lähteä vaunuja pukkaamaan ulos niin kuin toiset äidit. Aamut oli aina kaikista pahimmat. Jännä ku raskaana ollessa olen aina ollut täysin oireeton, silloin nautin täysin sydämin lenkkeilystä yms liikunnasta, muulloin saan ne kyllä unohtaa kokonaan. Miksihän ei kehitellä sellaista lääkettä että olis tavallaan raskaana koko ajan vaikka ei oikeasti olisikaan:-).

Tsemppiä sinulla, yritetään jaksaa vaikka välillä ottaakin päähän!

Yhteistyössä