voi vittu taas mä sanon!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23115484]en ole mutta niin tyhmältä kuin se kuulostaakin en halua jäädä yksin pienen lapsen kanssa näillä tuloilla. lisäks meillä yhteinen asunto, puolet velasta siis mun! en vaan jotenki osaa ajatella järkevästi edes sellaista vaihtoehtoa että tästä lähtisin, tuntuu ihan ylivoimaiselta ruveta järjestelemää kaikkea. en tiedä edes rakastanko miestä enää, lapsi on mulle ykkönen... niin ja tiedän kyllä itsekin et on typerää siirtää aina ne rahat sille, mutkun mies on sitä mieltä et onhan munki osallistuttava edes niillä pienillä tuloillani tän perheen elättämiseen.. huoh.[/QUOTE]

Voithan osallistua, vaikka rahat ovat sinun tililläsi? Eihän niitä tarvitse turhuuksiin tuhlata.

ei kertonut minne ja kenen kanssa, kun ei kuulema ole väliä kun en sen kavereita tunne yhtään. mikä on outoa jo sinänsä, ollaan kuitenkin 7 vuotta oltu yhdessä.

...Ei omakaan perhe-elämä täydellistä ole, mutta kyllähän nyt puolison täytyy kumppaninsa kaverit tuntea.

[QUOTE="vieras";23115484]en ole mutta niin tyhmältä kuin se kuulostaakin en halua jäädä yksin pienen lapsen kanssa näillä tuloilla. lisäks meillä yhteinen asunto, puolet velasta siis mun! en vaan jotenki osaa ajatella järkevästi edes sellaista vaihtoehtoa että tästä lähtisin, tuntuu ihan ylivoimaiselta ruveta järjestelemää kaikkea. en tiedä edes rakastanko miestä enää, lapsi on mulle ykkönen... niin ja tiedän kyllä itsekin et on typerää siirtää aina ne rahat sille, mutkun mies on sitä mieltä et onhan munki osallistuttava edes niillä pienillä tuloillani tän perheen elättämiseen.. huoh.[/QUOTE]

Sitten sulla ei varmaan oo muuta vaihtoehtoa kun jatkaa näin. Sitten ei mun mielestä tarvii valittaa, jos vaihtoehtoja tilanteen muuttamiseen olis mutta ei kiinnosta ykskään :whistle:

Ei tämä voi olla totta, vaan joku tylsistynyt palstamamma taas keksii näitä juttuja. Ei kukaan edes lähellekään normaali täysjärkinen ihminen tuollaista katsele.

Sanoit ettet tiedä rakastatko enää ja muutenkin olet onneton, niin mitäs muita vaihtoehtoja siinä on? Jäädä siihen onnettomaan suhteeseen... ja niinhän sinä kuitenkin aiot tehdä, tahdoit vaan valittaa kun asiat on huonosti!

Miksi asettaudut lapsen asemaan vapaaehtoisesti? Ts. annat rahasi miehelle joka hoitaa "aikuisten asiat" puolestasi. Turha se sitten on ihmetellä miksi sua kohdellaan kuin lasta eikä mielipiteelläsi ole väliä kun itse sellaiseen asemaan vapaaehtoisesti mukaudut.

joo. kiitos ihan mielettömästi taas palstalaisille tuesta ja ymmärryksestä. täältä ei saa kuin paskaa niskaan ja joku jo provoksikin epäilee. ihan mielettömän upee saitti tää kaksplussa.

No millainen vastaus sun mieltä lämmittäis? Et joo tosi paska mies mutta sellaisiahan ne on? Kun ei se niin mene vaan se elämä on just sellaista kuin siitä itse tekee.

Mitä sä odotit, sääliäkö? Totuus on, että kun aikuinen ihminen itsekin tietää olevansa huonossa suhteessa niin ei se siitä vain valita, jos se muutoksia siihen haluaa!

Kuten jo totesin, halusit tehdä itsestäsi nyt uhrin ja "voi säälikää minua"-itkuvirrellä kuvittelit, että suhteesi on jokseenkin parempi. Itse sinä siinä suhteessa haluat olla, tuki on tämän palstan osalta juurikin sitä, että sinun on lähdettävä!

[QUOTE="vieras";23115660]joo. kiitos ihan mielettömästi taas palstalaisille tuesta ja ymmärryksestä. täältä ei saa kuin paskaa niskaan ja joku jo provoksikin epäilee. ihan mielettömän upee saitti tää kaksplussa.[/QUOTE]

Jos ihminen hakkaa päätänsä seinään, eikä kehoituksista huolimatta lopeta, niin ihan turha hänen on enää mitään teetä ja sympatiaa toisilta odottaa.
Ota nyt järki käteen ja laita elämäsi kuntoon ja lopeta tuo turhanpäiväinen jaarittelu ja marina. Tiedät jollain tasolla itsekin, että miehesi käytös ei millään muotoa ole hyväksyttävää eikä normaalia, eikä suhteenne muutenkaan kuulosta mitenkään tasasuhtaiselta, eli parempi sinun on yksin kuin tuollaisessa suhteessa.

Kyllä sä pärjäät rahallisesti!!!! Tuet nousee kun jäät yksin ja jos muutat vuokralle saat asumistukea 80% vuokrasta.... Jos tulee tiukkaa voit hakea toimeentulotukea ja saat elatusmaksuja mieheltäs tai kelalta... Ei ne tulot niin pieniksi todellakaan jää mitä sulla on nytten!!!!!! Älä nyt rahan takia jää huonoon suhteeseen!!!

[QUOTE="vieras";23115341]miehen puolustukseks täytyy sen verran sanoa, että on kyllä hyvä isä silloin kun paikalla on ja tekee raskasta työtä ihan meidän elintason säilymiseksi mutta tää yks "pikkuasia" mua enemmän kuin vituttaa ja ihmetyttää. en erotakaan haluais.[/QUOTE]

No näinpä justiinsa.
Miehes on siis oikea aarre, ihana ja maailman paras isä ja upea mies muutenkin. Lopeta sitten se vikiseminen ja tyydy osaasi, jos kerran rakastat etkä halua erota ja plaa plaa plaa.

Soitat sille ukolle ja vaadit sen kotiin palaveriin heti töiden jälkeen. Jos se ei tule, tai lähtee kuitenkin juomaan/ pois viikonlopuksi, niin soitat illalla lukkosepän vaihtamaan lukot teidän ulko-oviin (siitä palvelusta saa myös laskun, jos sitä rahaa ei satu olemaan) ja sitten lähdette lapsen kanssa varmuuden vuoksi vielä kotoa pois.

Puhelinkin kannattaa pitää varuilta kiinni ainakin keskiviikkoon asti. Jos ei ukon käytös tuon jälkeen muutu, niin kehoittaisin pakkaamaan tavarat ja lähtemään.

Älä hemmetissä siirrä rahojas miehesi tilille,kyllä sun tilillä pitää olla rahaa menoihin,eikä olla miehesi armoilla ilman rahaa!
Ei ole mikään pikku juttu,ettei miehes ilmota ajoissa milloin ja kenen kanssa lähtee viihteelle ja tulee himaan vasta sunnuntaina!
Joo,oot idiootti kun sallit ton homman.

[QUOTE="vieras";23115341]miehen puolustukseks täytyy sen verran sanoa, että on kyllä hyvä isä silloin kun paikalla on ja tekee raskasta työtä ihan meidän elintason säilymiseksi mutta tää yks "pikkuasia" mua enemmän kuin vituttaa ja ihmetyttää. en erotakaan haluais.[/QUOTE]

On tasan kaksi vaihtoehtoa; joko siedät miehen käytöstä tai et. Valintahan on sinulla. Avainasia tuossa tulikin, eli "hyvä isä silloin kun on paikalla". Mies ei tule miksikään muuttumaan.

Oletko koskaan nähnyt tiliotetta? Tiedätkö mihin teidän rahat menee? Meneekö kaikki teidän elämiseen, paljon mies käyttää viihteellä? Onko miehellä säästötiliä, kenen rahoilla hän säästää itselleen? Paljon teillä jää kuussa ylimääräistä, onko teillä säästösuunnitelmaa tulevaisuutta varten?
Kun lapsi tarvitsee jotain isoa, haalari tms, kerjäätkö mieheltä rahaa vai miten homma menee?

Minusta todella epämääräinen tilanne :/

Ei kuulosta kovin toimivalta parisuhteelta. Eikö parisuhteessa oteta toinenkin osapuoli huomioon, eikä yksin sooloilla pitkin kyliä kaikki viikonloput? Millä oikeudella mies ajattelee sinun yksin hoitavan lapsen kun hän päättää lähteä omille reissuille? Onko mies koskaan päästänyt sinua viihteelle jääden yksin koko viikonlopuksi? Sinun ei tarvitse tuollaiseen alistua. Myös sinulla on oikeudet, mies ei voi kohdella sinua miten haluaa. Nyt jotain munaa kehiin, ei tuo muuten muutu mihinkään kun kaiken hiljaa hyväksyt.

Ainakin ottaisin asian todellisen keskustelun alle. Minusta se, että toinen tekee työtä elintason säilyttämiseksi, olkoonkin kuinka raskasta tahansa, ei oikeuta hillumaan omissa menoissa milloin huvittaa ja miten pitkään huvittaa.

Mitä sinä ns hyödyt tästä elintasosta, vai meneekö nämä rahat myös noihin katoamistemppuihin?
Ainahan voit sanoa, että et vaadi tämmöistä elintasoa (mikä se sitten onkin, jotenkin annat ymmärtää sen olevan korkeahko) jos tarkoittaa sitä, että mies huitelee ties missä.

Ja ehdottomasti myös sinulla on oltava oikeus omiin rahoihisi. Toki ymmärrän, että rahaa tarvitaan laskuihin ja elämiseen, mutta että olet aina ilmeisesti lähes ilman rahaa, ei hitsi, nyt vaikka jätä itsellesi jokaisesta tilistäsi 500 euroa, ihan sun omaan käyttöön ja oman harkinnan alle.

Johan sinä tarvitse rahaa, että pääset liikkumaan paikasta toiseen (paitsi jos muksun kanssa liikut ja pääset itse vaunujen kanssa ilmaiseksi).

Minä ainakin pistäisin stopin tuolle touhulle, mitä salattavaa on sun miehen ystävissä jos et niitä tunne? huumeet, kova ryyppääminen, vieraat naiset, mitä? Jotakin luulis olevan, jos ei omalle muijalleen kavereita voi/halua esitellä.
Jospa se raju menneisyys ei sittenkään ole taakse jäänyttä elämää, mutta ei halua sotkea sinua siihen.

Viimeksi muokattu:
Jos et halua erota niin suosittelen seuraavaa.
Et siirrä enää penniäkään miehesi tilille, etköhän sinäkin ihan aikuisena ihmisenä osaa laskuja maksaa. Sinulla pitää olla rahaa käytössäsi varsinkin jo hätätilanteita varten.
Sitten jos aiot sallia miehesi reissut niin sanot miehellesi että jättää auton teille, jos hän perusteluja tarvitsee niin luulisi vaikka juuri noiden hätätilanteiden olevan riittävä syy. Varsinkin kun on kyse myös MIEHEN lapsesta niin luulisi hänellekin tulevan OMAN lapsensa etu ensisijalle.
En ymmärrä miten miehesi edes kehtaa lähteä viihteelle ns.ilmoittamatta, ottaa auton ja rahat mukaansa, on siellä puhelin kiinni useamman päivän eikä kerro missä on tai kenen kanssa.
Tuo ei todellakaan ole vastuullisen vanhemman käytöstä. Mitä jos teille oikeasti sattuisi jotain miehen poissaollessa? Eihän mieheen saa edes yhteyttä jos puhelin on kiinni. Eikö kaikki tuossa puhu sen puolesta että te ette ole todellakaan miehelle tärkeimmästä päästä vaan hän elää jossain minä minä- landiassa.
Ja miksi sinä valitset olla suhteessa jossa et ilmeisesti ole tärkeä miehellesi? Miehesi ei todellakaan tee oikein(ja perheen elättäminen ei todellakaan ole riittävä syy muuten käyttäytyä kuin keskenkasvuinen teini)mutta sinä sallit miehen käytöksen.

Voithan osallistu perheen menoihin pienillä tuloillasi, mutta miksi ihmeessä miehen tilin kautta? Ota muutama lasku jotka hoidat (puhelin, sähkö, vakuutus tms.) Hoidat viikonlopun ruoka ostokset (varsinkin, jos miehes ei ole kotona) mutta itsenäisesti omalta tililtäsi. Lähde sinäkin lapsen kanssa viikonlopuksi ja alkuviikoksi veke. anna kotiin palaavan miehen ihmetellä missä olet. Ilmoita vaikka laulla tai tekstarilla, et menitte kyläilemään sellaisten kavereiden luo joita mies ei tunne.
Jos miehesi ei mitenkään ihmettele toimintaasi niin sitten kaikki "ok", mutta, jos ihmettelee niin sanot, vaan, että tähän tyyliin täällä on ennenkin menoista ilmoiteltu...

Yhteistyössä