voi vi**u!!!!!!!! miten saan sohvan puhtaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua kaipaava

Vieras
meidän rakas lapsemme on piirtänyt kuulakärkikynällä tohon sohvaa, sohva on sellaista "mokka" jäljitelmäkangasta.... AUTTAKAA nyt ihmeessä miten mä ton saan tosta sohvasta pois!?

Marttaliiton ohjeet:

Kuulakärkikynä

1. Käsittele tuoreena tahranpoistoaineella. Voit kokeilla myös asetonia tai raskasbensiiniä. Huuhtele vedellä. Hiero vielä tahran päälle hieman nestemäistä pyykinpesuainetta. Huuhtele käsittelykohta vedellä. Pesu käsittelyn jälkeen tekstiilin hoito-ohjeen mukaan.
2. Tahra voi olla mahdoton poistaa.

Lämmintä vettä ja ph neutraalia shampoota (esim. vauva shampoo) Lähtee vaikka valkeasta nahkasohvasta. Hinkkaa hyvin:)
Meillä myös mokka jäljitelmä ja monet kerrat näin saanut mustekynän pois

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
minkä värinen sohva? :/ että lähteekö väri jos koittaa vaikka ihmesienellä hangata...
tai sellasella höyrypesurilla,lähtiskö?

sellainen vaalea beige sohva
ja tota kuulakärkikynää on paljon....:(

mä olen saanut kuulakärkikynän hankaamalla kohtaa astianpesuaineella...meillä samanlista kangasta sohva. Itse vetäsin kerran siihen oikeen kunnon viivan kuulakärkikynällä.

kerro millä sait pois?

Alkuperäinen kirjoittaja apua kaipaava:
meidän rakas lapsemme on piirtänyt kuulakärkikynällä tohon sohvaa, sohva on sellaista "mokka" jäljitelmäkangasta.... AUTTAKAA nyt ihmeessä miten mä ton saan tosta sohvasta pois!?

Mä sain keittiön tuoleista, vaaleista kangasverhoiluista kuulakynät, kaakaot, hillot ym. sotkut monen vuoden ajalta, vaikka oli pinttyneitä, pois eräällä pesuaineella ja "kuivapesu" systeemillä, mutta sitä ei saa ostettua kuin "kotimyyjiltä", vaikkapa multa, saapi laittaa yv:tä. Pesuaine 1 l, 8,62 ? ja pesulaite noin 18 ?. Kestää todella kauan, moneen pesuun.

Suosittelen Softcare Textile Cleaneria. Sillä sain irti kuulakärkikynän meidän sohvasta, jossa on "mokkamainen" pinta. Tuotetta myy mm Sotka ja hintaa pullolla on muistaakseni 12 euron paikkeilla.

Sillä saa irti myös porkkanatahrat, veren, (meillä toisella lapsella vuotaa herkästi verta nenästä ja usein joudun sohvaa putsaamaan) suklaan ym.

Alkuperäinen kirjoittaja apua kaipaava:

Tekstiilinpesuaine autotarvikeliikkeestä on mahtava, lähtee kuulakärkikynäkin helposti :) Tai muudään kai niitä marketeissakin autotarvike osastolla ;)

Sain loistavasti kuulakärkikynän mokkajäljitelmä sohvasta pois, shampoota vaan sen serran reilusti että rätti liukuu helposti sohvan pinnassa ettei jälki jää sitten siitä että hankaa nukan poikki. Ihana juttu, kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ihaaa:
Mulla on kangas sohva ja siitä lähtee aika hyvin kaikki (tai on tähän asti lähtenyt) kun pyhkii nihkeällä mikrokuituliinalla

jee, mikrokuituliina! maailman paras keksintö. minulla on niitä parikymmentä ja pesen ne pyykkikoneessa, muita luuttuja ei enää meillä käytetä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rumaa:
Kunhan saisit suusi siivottua ensiksi!

kuule ei paljon naurata kun on uusi sohva kyseessä ja muksu on tehnyt taideteoksensa siihen...

Tässä syy, miksi meillä on vieläkin meidän vanhat, mustat nahkasohvat. Oltaisiin jo pitkään haluttu vaihtaa, mutta ei olla tyhmiä. Niin kauan kuin lapset on pieniä, pidetään nuo vanhat. Helppo puhdistaa ja töhertelyt eivät näy, jos niitä ei saa puhdistettua. Ja jos nuo jotain tosituhoa (esim. saksilla) saavat aikaiseksi, niin ei harmita yhtään :)

Odotellaan vielä muutama vuosi...

Alkuperäinen kirjoittaja Mere:
Suosittelen Softcare Textile Cleaneria. Sillä sain irti kuulakärkikynän meidän sohvasta, jossa on "mokkamainen" pinta. Tuotetta myy mm Sotka ja hintaa pullolla on muistaakseni 12 euron paikkeilla.

Sillä saa irti myös porkkanatahrat, veren, (meillä toisella lapsella vuotaa herkästi verta nenästä ja usein joudun sohvaa putsaamaan) suklaan ym.

Sohvien puhdistaminen on joskus vaikeaa ,siksi tämä kannattaa jättä ammattilaisten hoidettavaksi. Puhdistamme sohvat ja matot tarvittaessa kotonasi. Löydät meidät sivustolta : www.jyrkihoyry.fi

Hajustamatonta tai normihiuslakkaa mahdollisimman pian mustekynä tahraan ja kostealla liinalla hangata tahraa..on testattu ja on musteet lähteny sohvilta!!!!

valkoisesta nahkasohvasta poistin pinttyneen veritahran vanish pulverilla oli helppo ja nopea vanishia kasteltuun pumpuliin ja pyörivä liike puhdasta tuli eikä sohva vaurioitunut.

Yhteistyössä