Voi vi**u en saa sairaslomaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :C
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nykyäänpä tuntuu ettei mitään saisi surra, mun piti kanssa raahautua töihin läheisen kuoleman ja hautajaisten jälkeen.

Nyt kaksi keskenmenoa ja ei kuulema ole suru oikea syy olla sairalomalla sano lääkäri..

Inhimillisyys on jotenkin nykyisin kateissa

Sairaslomaa pitäisi saada, jos ihminen ei ole työkykyinen. Ja se työkyvyttömyys voi tarkoittaa joko fyysistä tai psyykkistä kyvyttömyyttä. Ihmeen paljon on työnantajatkin valmiita ottamaan sen riskin, ettei sureva työntekijä ole skarppina töissä. Jos ajatukset on ihan muualla, aivot turtana surusta, niin kuka pystyy silloin keskittymään töihinsä? Ja kuka ottaa vastuun, jos työntekijä tekeekin jonkin pahemman luokan mokan?

juuri näin!

Täysin oikein!
Ite sain aikanaan pari päivää saikkua,kun rakas koirani 12vuotiaana piti viedä viimeiselle piikille...
Ei ollut minusta iltapäiväkerhoa ohjaamaan,kun ensin valvoin viikonlopun sairaan koiran kanssa ennenkuin maanantai-aamuna vasta tila koiran tila romahti ja jouduin viemään Ripen viimeiselle matkalleen.Meni kyllä joulukin ihan usvassa sen jälkeen,mutta onneksi tuon saikkuloman jälkeen oli joululoma kuitenkin.

Menin normaalisti töihin kun isä ja ja mummo kuolivat. En kylläkään juuri mitään saanut tehtyä mutta tunnit tuli täyteen. Työnantajan kannalta olisi ollut ihan sama vaikka olisin ollut kotona.

Minä en saanut kuin kolme päivää sairaslomaa isäni kuoltua. Ne olisin voinut olla pois ilman todistustakin. Jouduin sitten ottamaan muutaman viikon omaa lomaa, sillä en todellakaan ollut työkykyinen. Isovanhempien kuoleman vuoksi en ole ollut töistä pois, vaikka en silloinkaan ole ollut parhaassa työvireessä.

Puhelimitse sanoivat että ei ole syy kirjoittaa saikkua. Tyhmänä jätin asian siihen :(

Mee ihmeessä käymään siellä lekurissa paikanpäällä, ei ne niin vaan saikkua puhelimitse kirjoita.
Mun mummo kuoli 5vuotta sitten syöpään, olin mummon vieressä viimeiset 3 vrk sairaalassa ja tuttu työterveyslääkäri kirjoitti siitä ajasta puhelimitse mulle saikkua. Sano vaan, että jos tarviin lisää, niin pitää tulla paikanpäällä käymään, hän kirjoittaa. Mummon kuoleman jälkeen mulla oli muutenkin muutaman pvä vapaata, joten en sairaslomaa enää tarvinnut. Kuolema oli helpotus mulle, koska ei enää tarvinnut katsoa mummon kipuja.

Yhteistyössä