Voi veetu, kun toi pomon asenne on aina yhtä ihana, kun ilmoittaa lapsen olevan sairaana :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minkkius
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minkkius

Jäsen
20.01.2009
337
0
16
On niin ihana aina että... Mä ilmotin, että meidän neiti nyt 39 asteen kuumeessa ja ihan älytön yskä. Koko viime yön jo valvoin sen kanssa, kun yski.
Mun olis kyllä pitänyt mennä aamuun töihin, mutta en mä tota muksua voi hoitoon laittaa tollasena. Miehellä on yt-palaveri, kun on luottamusmies työpaikallaan, joten hänkään ei voi olla pois töistä.

Kauppias sano vaan että, "älä sitten tule" ja laitto luurin kiinni.

Toi neiti on oikeestaan elokuusta asti ollut nuhanen ja flunssanen. Oli elokuussa korvatulehdus, ja veikkaanpa että on taas. Neiti vaan ei hirveesti valita... Ja nyt sano että kurkkuun sattuu.
Huomenna sitten lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
vituttas muakin maksaa palkkaa vaikka työntekijä ei ole töissä ja vielä enemmän mua vituttas maksaa sijaiselle kanssa. ja sekin kun että työt voi jäädä tekemättä, deadlinet paukkuu...

Peesi! Onneksi täällä on sinunkin kaltaisia. Ja äipät joustaa aina tällaisissa tilanteissa ja jäävät kotiin, on se kumma :/

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
vituttas muakin maksaa palkkaa vaikka työntekijä ei ole töissä ja vielä enemmän mua vituttas maksaa sijaiselle kanssa. ja sekin kun että työt voi jäädä tekemättä, deadlinet paukkuu...

Peesi! Onneksi täällä on sinunkin kaltaisia. Ja äipät joustaa aina tällaisissa tilanteissa ja jäävät kotiin, on se kumma :/

Pakkohan sinne kotiin on jäädä. Mä tiedän ainoastaan yhden ison firman joka kustantaa mll lastenhoitajan kotiin, jos vanhempi tulee töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:

No meillä ainakin jää se, joka paremmin pystyy jäämään. Jos mies on yksinään töissä eikä ketään saa tilalle, niin kyllä se olen sitten minä, joka jään kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Pakkohan sinne kotiin on jäädä. Mä tiedän ainoastaan yhden ison firman joka kustantaa mll lastenhoitajan kotiin, jos vanhempi tulee töihin.

Jos mun lapset on sairaina niin tahdon aivan taatusti hoitaa ne itse. En ketään vierasta ottais tänne silloin kun lapsi tarvitsee syliä ja tarkkaa hoitoa enemmän kuin normaalisti...

Ja mehän ollaan kaikki niin korvaamattomia, deadlinejen kuolemanvakavuudesta nyt puhumattakaan, että työntekijälle on oikeus vittuilla jos sillä on sairas lapsi? Johan nyt. Ihmiset ei oo mtn koneita, ja yksityisyrittäjänkin soisi olevan tästä asiasta perillä. Ei passaa vetää niitä projektejaan niin tiukalle, että yhden ihmisen parin pvän poissaolo romuttaa koko homman.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:

Jos mun lapset on sairaina niin tahdon aivan taatusti hoitaa ne itse. En ketään vierasta ottais tänne silloin kun lapsi tarvitsee syliä ja tarkkaa hoitoa enemmän kuin normaalisti...

No just näin. Eiköhän tää lama-ajan markkinatalous kestä sen, että mä hoidan sairaan lapseni itse :D

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Ei taida kauppiaalla olla omia lapsia... tai sitten ne on jo liian isoja. Turha senkin sitten vinkua, jos ei työntekijät halua joustaa esim. työvuoroissa...

On sillä kaks alle kouluikäistä poikaa, mutta pojat ovat aina mummulla, kun jotain on. Ja tää meidän kauppias on nainen..

Tottakai se on työnantajalle vaikea paikka jos sä olet tiheään poissa!

Onneksi meillä mieskin jää vuorollaan kotiin hoitamaan, aika harvoin olen joutunut lapsen sairastelun takia olemaan töistä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Miukkelis:
On sillä kaks alle kouluikäistä poikaa, mutta pojat ovat aina mummulla, kun jotain on.

Niin, no vanhemmathan saa sen kolmisen päivää lapsen sairastelun takia vapaaksi juuri siksi että siinä ajassa nyt viimeistään ehtii etsiä hoitajan. Eikös se ole hyvä jos sellainen on jo valmiina ettei tartte joka kerta etsiä?

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

Ja mehän ollaan kaikki niin korvaamattomia, deadlinejen kuolemanvakavuudesta nyt puhumattakaan, että työntekijälle on oikeus vittuilla jos sillä on sairas lapsi? Johan nyt. Ihmiset ei oo mtn koneita, ja yksityisyrittäjänkin soisi olevan tästä asiasta perillä. Ei passaa vetää niitä projektejaan niin tiukalle, että yhden ihmisen parin pvän poissaolo romuttaa koko homman.

Esimiehellä ei ole oikeutta vittuilla mutta hänkin on vain ihminen jota oikeasti harmittaa jatkuvat ylimääräiset kustannukset. Varsinkin nyt talouden taantuma aikana....

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Toivottavasti ap:lla isukkikin on joskus lapsen kanssa kotona. Epäreilua kuormittaa vain toisen työnantajaa jos lapsi sairastelee paljon.

Kyllä, kyllä, iso peesi tähän! :flower:

Miksi vain perheen äideillä onse "hankalan" työntekijän leima, vastuu perheestä on tosiaan myös miehellä! Jos molemmat huolehtivat asioista tasapuolisesti, olisi taas yksi asia vähemmän epätasa-arvoistamassa!

Mun pomoa ei vituta ikinä kenenkään sairastalut tai lapsen sairastelut. On oikeasti huolissaan muiden voinnista. Tai sitten osaa piilottaa negatiiviset tunteensa kuten hänen asemassaan pitääkin.

Mutta pomo onkin niin ihana että me työntekijät tehdään kaikkemme sen eteen että lafka menestyy..
Vittumaisen pomon eteen nyt ei pakollista enempää viitsi nähdä vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:

Mun pomoa ei vituta ikinä kenenkään sairastalut tai lapsen sairastelut. On oikeasti huolissaan muiden voinnista. Tai sitten osaa piilottaa negatiiviset tunteensa kuten hänen asemassaan pitääkin.

Mutta pomo onkin niin ihana että me työntekijät tehdään kaikkemme sen eteen että lafka menestyy..
Vittumaisen pomon eteen nyt ei pakollista enempää viitsi nähdä vaivaa.

Just näin.

Ja nuo ylimääräiset kustannuksetkin on ihan alasta kiinni - meillä ei todellakaan palkata mitään sijaisia parin pvän takia, vaan ne hommat kurotaan kiinni sitten kun vakkarityöntekijä palaa paikalle.

meillä ei todellakaan palkata mitään sijaisia parin pvän takia, vaan ne hommat kurotaan kiinni sitten kun vakkarityöntekijä palaa paikalle.

Mutta ajatteles niitä työpaikkoja joissa ei hankita sijaista ja ne työkaverit tekee ne poissaolijankin työt vielä omiensa lisäksi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä ei todellakaan palkata mitään sijaisia parin pvän takia, vaan ne hommat kurotaan kiinni sitten kun vakkarityöntekijä palaa paikalle.

Mutta ajatteles niitä työpaikkoja joissa ei hankita sijaista ja ne työkaverit tekee ne poissaolijankin työt vielä omiensa lisäksi :whistle:

Ei meillä ainakaan sijaisia hankita kun me työkaverit luonnollisestikin hoidetaan sairaslomalaisen duunit ettei kukaan pää kainalossa uhraudu töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:

sehän on vapaapäivä sinulle..muut sitten paiskivat töitä senkin edestä. Mäkin tiedän yhden firman josta saa kotiin hoitajan tarvittaessa. Sitä palvelua tosiaankin käytetään

Ei meillä ainakaan sijaisia hankita kun me työkaverit luonnollisestikin hoidetaan sairaslomalaisen duunit ettei kukaan pää kainalossa uhraudu töihin.

Jaa, meillä on kaikilla jo liikaa töitä ilman muiden hommien hoitamistakin. Kuulostaa olevan aika monessa paikassa nykyään sama homma. Teillähän on asiat harvinaisen hyvin, jos teillä on resursseja käytettäväksi vielä mahdollisiin "ylimääräisiin" hommin?

Teillähän on asiat harvinaisen hyvin, jos teillä on resursseja käytettäväksi vielä mahdollisiin "ylimääräisiin" hommin?

Joo kyllä me sumplitaan niin että joku tekee pitkää vuoroa ettei tarvitse potilaita peruutella tai tehtävät hommat jää rästiin. Ei se tapa että tekee pitkiä päiviä aina silloin tällöin. Meillä on kyllä tosi ihana työyhteisö kaikin puolin.

Miehen työpaikka on ihan hanurista. Työparinsa jäi juuri pitkälle saikulle (leikkaus, n.2kk poissa), eikä puhettakaan mistään sijaisesta. Joutuu siis tekemään kahden työt. Nice. Ei varmaan edes laillista tuollainen.

Joo kyllä me sumplitaan niin että joku tekee pitkää vuoroa ettei tarvitse potilaita peruutella tai tehtävät hommat jää rästiin. Ei se tapa että tekee pitkiä päiviä aina silloin tällöin. Meillä on kyllä tosi ihana työyhteisö kaikin puolin.

Ihanko mukisematta teette noin silloinkin jos se yksi ja sama on syksystä kevääseen vähän väliä kotona räkänokkaista lasta hoitamassa ja tiedätte että miehensä ei ole kertaakaan sitä hoitovastuuta lapsen sairastellessa ottanut? Jos näin on niin pakko hattua nostaa, harva olisi niin pyyteetön että tekisi pitkää päivää uhraten oman perheen kanssa yhteisen ajan jonkun toisen hyväksi ainakaan kovin usein. minä ainakin voin tunnustaa että kyllä oma perheeni kuitenkin on tärkeämpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Miehen työpaikka on ihan hanurista. Työparinsa jäi juuri pitkälle saikulle (leikkaus, n.2kk poissa), eikä puhettakaan mistään sijaisesta. Joutuu siis tekemään kahden työt. Nice. Ei varmaan edes laillista tuollainen.

No kyllä ainakin mun toimenkuvassa määritellään kenen sijainen olen ja jos hän on pois, mä tosiaan olen hänen sijainen ja ihan laillista se on. Aina me tuurataan toinen toisemme jos ollaan lomalla tai muuten pois.

Yhteistyössä