Voi vee.. tuloraja vuodessa ja sen ylitys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄRSYTTÄVÄÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄRSYTTÄVÄÄ

Vieras
Luulin että palkanlaskija ilmoittelee jos tuloraja alkaa ylittyä.. eipä oo kuulunu mitään. Tuloraja 23t ja menny jo 29t...
Ens vuonna siis kivasti maksun puolelle menee?

Vaikuttaako veroprosentin nosto tulorajaan? Alkujaan pros oli 16.5 jossa tulorajaksi oli tuo 23t. Nostin itse 22% mut missään ei näy et raja olisi noussu..

Alkuperäinen kirjoittaja ÄRSYTTÄVÄÄ;29141538:
Luulin että palkanlaskija ilmoittelee jos tuloraja alkaa ylittyä.. eipä oo kuulunu mitään. Tuloraja 23t ja menny jo 29t...
Ens vuonna siis kivasti maksun puolelle menee?

Vaikuttaako veroprosentin nosto tulorajaan? Alkujaan pros oli 16.5 jossa tulorajaksi oli tuo 23t. Nostin itse 22% mut missään ei näy et raja olisi noussu..

Tä?

Jos olet onnistuneesti saanut netissä nostettua prosenttisi, sulle olis pitänyt tulla postissa uusi verokortti, mikä sun ois pitänyt toimittaa palkanlaskijallesi. Ni siinä sen ois pitäny sitten näkyä.

Tä?

Jos olet onnistuneesti saanut netissä nostettua prosenttisi, sulle olis pitänyt tulla postissa uusi verokortti, mikä sun ois pitänyt toimittaa palkanlaskijallesi. Ni siinä sen ois pitäny sitten näkyä.

Paitsi että jos ap on toimittanut suoraan verokortin työnantajalleen...

Ja en kyllä nyt ymmärrä miten niin ensi vuonna menee maksun puolelle? Jos sulla on mennyt tuloraja yli, ei se vaikuta ensi vuoden verotukseen juurikaan... paitsi että ensi vuodelle tulee ehkä korkeampi tuloraja, jonka voi käydä muokkaamassa netissä uudelleen.

Sulla menee nyt loppuvuosi lisäprosentilla. Paljonko lie sulla lisäprosentti? Ellet sitten nyt lasketa tulosi ja verosi uudelleen esim. vero.fi palvelussa. Siihen saakka kärsit loppuvuoden ja maksat lisäprosentilla. Et siitä sen enempää kärsi ensi vuonna.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄRSYTTÄVÄÄ;29141538:
Alkujaan pros oli 16.5 jossa tulorajaksi oli tuo 23t. Nostin itse 22% mut missään ei näy et raja olisi noussu..

Ei sitä itse voi kynällä päälle kirjoittaa, joten ei ihme että missään ei näy...

Alkuperäinen kirjoittaja ÄRSYTTÄVÄÄ;29141609:
Miksei verot oo menny lisäprossalla jo aikoja sit/ pari-kolme kk ainakin? Liekö lisä% paljon.. en muista..

40-50% lienee lisäprossa.

Jos ei ole mennyt lisäprossalla, niin sitten rapsahtaa varmaan kivat mätkyt ensi joululahjaksi.

Täh? Miten mä luulin että kaikki seuraa vuosituloaan ja veroprosenttiaan sen myötä :o No, oppia ikä kaikki, ensi vuonna viisaammin. Ja se ei muuten ole palkanlaskijan tehtävä varoitella, ihan omalla vastuulla on...

Tuskin tuossa on mitään ongelmaa jos kerta on otettu se 22% koko ajan.
Itehän sun kuuluis lukea sitä palkkakuittia, siitähän nuo vuoden kertyneet tulot ja verot selviää.

Mene nyt vero.fi ja laske itsellsi uusi verokortti loppuvuodelle niin säästyt lisäpeosentilta ja vältät mahdolliset mätkyt.

Ei ole palkanlaskijan tehtävä varoitella, mutta hänen tehtävänsä todellakin on pidättää verot lisäprosentin mukaan, jos tuloraja ylittyy.

Kun kuitenkin itse olet jo veroprosenttiasi korottanut, niin ei tuo välttämättä ole mennyt kokonaisuudessaan ollenkaan pieleen. Tilaa nyt uusi verokortti, niin loppuvuonna menee sen verran ettei mätkyjä tule.

Yhteistyössä