Voi v***u! Tietääkö joku Osuuspankin käytännöstä? ( lainan lyhennys -asiaa )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt ottaa päästä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt ottaa päästä

Vieras
Yrittääkö ne vielä seuraavana pankkipäivänä ottaa lyhennystä tililtä, jos eivät saa sitä sovittuna päivänä (viimeinen päivä)? Unohdin niiiin totaalisesti siirtää eilen rahaa tilille, josta ne sen ottaa... :headwall: %&¤##%&¤# *sensuroitu* |O

Sama tilanne meillä noin joka toinen kk :) Jostain syystä automaattisesti laina menee 30pv, ja mulla tulee kh-tuki aina viimeinen päivä. Kyllä ne sen ottavat, yrittävät muistaakseni ainakin seuraavana päivänä. Sinne pankkiin voi myös soittaa ja sanoa että ottavat sen lainan, pari krt käynyt niin että ei ole ollut sitä rahaa siellä ja muistettu tyyliin neljä pv myöhässä. Ainakin täällä maalla toimii soittaminen, on tuttu pankintäti ;)

Sinne mitään tarvi soittaa =) Se lähtee parin päivän päästä sieltä automaattisesti. Mulla on tuo tilanne jatkuvasti kun yksi laina menee maksuun sellaisena päivänä että mulla harvemmin on rahaa tilillä enkä aina muista siirtää miehen tililtä sen tilipäivänä itelleni rahaa :D

Olen ymmärtänyt, että pankki yrittää ottaa tililtä maksupäivästä kaksi seuraavaa arkipäivää. Eli kannattaa siirtää rahat sinne ja jos ei ole otettu, niin soittaa sitten pankkiin.

Muistaakseni ne yrittävät ottaa sitä sieltä kolme pankkipäivää, eli jos pe on eräpäivä, yrittävät uudestaan maanantaina ja tiistaina. Sen jälkeen sulle varmaan tulee soitto sieltä ja kysely miksei tilillä ole rahaa. Joten ei paniikkia, saavat kyllä rahansa. :)

Olen tehnyt suoraveloitus sopimuksen pankin kanssa. kaikkein helpoin ja huolettomin ainakin minulle ja hyvin on toiminut :) tee sinäkin ;) Päivän saa sovittua milloin veloittavat tiliä.

[QUOTE="kai";24739650]sen nyt järkikin sanoo että omansa ottavat tililtä, joten siirrät rahat tilille vaan[/QUOTE]

No, kiitos nyt vaan haukkumisistasi, mutta mä en nyt ihan tarkottanut tätä. En mä nyt sentään niin yksinkertainen ole, ettenkö tiedä, että pankki ottaa omansa ennemmin tai myöhemmin, vaan tosiaan tarkotin tätä, mihin osa jo vastasikin, että yrittävätkö AUTOMAATTISESTI uudestaan seuraavana päivänä, vai pitääkö asiasta soittaa maanataina pankkiin ( vaikka en sitä erikseen kirjoittanutkaan ), että rahat on nyt tilillä, että senkus ottavat.

Mutta katselen maanataina miten on käynyt ja soitan perään, jos ei ole veloitettu.

[QUOTE="mamma";24739834]Olen tehnyt suoraveloitus sopimuksen pankin kanssa. kaikkein helpoin ja huolettomin ainakin minulle ja hyvin on toiminut :) tee sinäkin ;) Päivän saa sovittua milloin veloittavat tiliä.[/QUOTE]

?? Mitä tarkoitat? Kyllähän tuo laina nyt aika suoraveloituksena tililtä lähtee tiettynä päivänä. ;) Nyt vaan sattu dementia iskemään ja unodin siirtää rahaa sille tilille, josta se tiettynä päivänä menee. Joskus myös kysyin, että jos joku tällanen kämmi käy, niin voivatko ottaa sitten siltä tililtä missä on, niin ei kuulemma onnistu. : /

?? Mitä tarkoitat? Kyllähän tuo laina nyt aika suoraveloituksena tililtä lähtee tiettynä päivänä. ;) Nyt vaan sattu dementia iskemään ja unodin siirtää rahaa sille tilille, josta se tiettynä päivänä menee. Joskus myös kysyin, että jos joku tällanen kämmi käy, niin voivatko ottaa sitten siltä tililtä missä on, niin ei kuulemma onnistu. : /

Siis miksi lainaa ei voida ottaa ihan käyttötililtä jossa rahaa on, miksi pitää erikseen tehdä tili jonne pitää muistaa siirtää rahaa lainanmaksu päivänä? Mitä järkeä suoraveloituksessa on jos se on kohdistettu tilille, jolle pitää siirtää kyseinen summe kuukausittain?

Oon ehkä tyhmä, mutta en ymmärrä logiikkaa.

Kannattaisko sun laittaa käyttötililtä (tai sieltä missä rahaa on) joka kuukausi toistuva siirto lainanhoitotilille niin ei tarvis sitä erikseen muistaa siirrellä?

Taas kerran naislogiikka ihmetyttää. Miksi lainaa ei voi maksaa sellaiselta tililtä missä on rahaa? Ja joku toinen valitti että laina menee 30 pvä kun sossurahat tulevat vikana. Kyllä lainanottaja määrittää pvän jona lainanlyhennys tehdään. Haloo.

[QUOTE="vieras";24739921]Siis miksi lainaa ei voida ottaa ihan käyttötililtä jossa rahaa on, miksi pitää erikseen tehdä tili jonne pitää muistaa siirtää rahaa lainanmaksu päivänä? Mitä järkeä suoraveloituksessa on jos se on kohdistettu tilille, jolle pitää siirtää kyseinen summe kuukausittain?

Oon ehkä tyhmä, mutta en ymmärrä logiikkaa.[/QUOTE]

Juu, ei tarviikkaan ymmärtää, koska olette hieman metsässä ajatustenne kanssa. :D VAikka asia ei teille kuulukkaan, niin kerron kuitenkin, niin saatte spekulaatioillenne rauhan... Mulla on tilapäisesti tilanne, että mulle tulee rahaa kk. 3. päivä ja lainanmaksupäivä on 30. Eli siirrän tuon lainan verran "varmuuden vuoksi" eri tilille siksi aikaa pois käyttötililtä, etten missään mielenhäriössä vaihingossakaan tuhlaa sitä sieltä ja siirrän sitten toiseksi viimeinen päivä taas tilille, josta se viimeinen päivä otetaan. Tää on mun järkeilyn mukaan tässä kohtaa ollut hyvä systeemi ja muisti toiminut tähän asti. Nyt vaan sitten unohdin tuon siirron "takaisin" käyttötilille tehdä. Mutta joo, pitääkin muistaa näiksi muutamiksi lopuiksi kuukausiksi laittaa tuo automaattinen maksujuttu, ettei ainakaan toista kertaa käy sama homma. Ja kun joku kysyy, että miksi ei voi tehdä sitä sopimusta, että ottavat sillon kun rahaa tulee, niin olen sen verran nuuka kuitenkin, ettei viitsi niitä muutosmaksuja maksaa, sillä meidän pankki ei anna tehdä lainanmaksumuutoksia, kuin kerran vuodessa ilmaiseksi. Sitten ei taas ole mitään ongelmaa, kun tästä töihin palaan, niin menevät taas palkkapäivänä ja pankki saa omansa niin kun kuuluu.

Yhteistyössä