[QUOTE="vieras";24739921]Siis miksi lainaa ei voida ottaa ihan käyttötililtä jossa rahaa on, miksi pitää erikseen tehdä tili jonne pitää muistaa siirtää rahaa lainanmaksu päivänä? Mitä järkeä suoraveloituksessa on jos se on kohdistettu tilille, jolle pitää siirtää kyseinen summe kuukausittain?
Oon ehkä tyhmä, mutta en ymmärrä logiikkaa.[/QUOTE]
Juu, ei tarviikkaan ymmärtää, koska olette hieman metsässä ajatustenne kanssa.

VAikka asia ei teille kuulukkaan, niin kerron kuitenkin, niin saatte spekulaatioillenne rauhan... Mulla on
tilapäisesti tilanne, että mulle tulee rahaa kk. 3. päivä ja lainanmaksupäivä on 30. Eli siirrän tuon lainan verran "varmuuden vuoksi" eri tilille siksi aikaa pois käyttötililtä, etten missään mielenhäriössä vaihingossakaan tuhlaa sitä sieltä ja siirrän sitten toiseksi viimeinen päivä taas tilille, josta se viimeinen päivä otetaan. Tää on mun järkeilyn mukaan tässä kohtaa ollut hyvä systeemi ja muisti toiminut tähän asti. Nyt vaan sitten unohdin tuon siirron "takaisin" käyttötilille tehdä. Mutta joo, pitääkin muistaa näiksi muutamiksi lopuiksi kuukausiksi laittaa tuo automaattinen maksujuttu, ettei ainakaan toista kertaa käy sama homma. Ja kun joku kysyy, että miksi ei voi tehdä sitä sopimusta, että ottavat sillon kun rahaa tulee, niin olen sen verran nuuka kuitenkin, ettei viitsi niitä muutosmaksuja maksaa, sillä meidän pankki ei anna tehdä lainanmaksumuutoksia, kuin kerran vuodessa ilmaiseksi. Sitten ei taas ole mitään ongelmaa, kun tästä töihin palaan, niin menevät taas palkkapäivänä ja pankki saa omansa niin kun kuuluu.