Voi v....u. Mies pilasi pyykin TAAS. Onko mitään tehtävissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vaimo"

Vieras
Mies on aiemminkin pilannut kivoja vaatteita, mm Sandin paitapuseron jnejne. Olen sanonut ettei pesisi pyykkiä, KUN EI KERRAN OSAA. Kotoaan on saanut asiaan sellaiset valmiudet, että on kolmekymppiseksi luullut, että tumman vihreät lakanat pestään valkopyykkijauheella, koska lakanapyykkihän on yhtäkuin valkopyykki.
No nyt meni tytön kesän juhlamekko, vaaleanpunainen ja valkoinen, nyt kivillä laajoilla punaisilla läiskillä. V...u että voi ottaa päähän. En edes pysty purkamaan koko kuivausrumpua, kun pelkään että mitä muuta tulee vastaan. Ainakin Marimekolla teetetyt sohvatyynynpäälliset näyttävät olevan koneessa. Mutta voiko sille mekolle tehdä mitään? Puuvillakangasta ihan on. Lähteekö läiskät millään?

Sit vaan sinnikkäästi, kädestä pitäen opettamaan pyykin pesua pestävien lajittelusta alkaen.
Rajoita vaikka hänen pesutouhujaan vain lakanoihin ja pyyhkeisiin, ei ole niin kamalaa jos siellä meneekin punainen sukka valkoisten pyyhkeiden joukkoon.

Selkeästi hän kuitenkin yrittää vaikka lopputulos onkin kaukana toivotusta, jotkut naiset kun mäkättää kun mies ei liikauta eväänsäkään patisteluista huolimatta kotitöiden suuntaan.. :)

Kerrottu on, että vaaleat vaaleiden kanssa jne. Ja edelliskerralla jopa sanoin että ÄLÄ PESE, KUN ET OSAA. ja värikäs lakanapyykki kirjopesuaineella (vaikka hänen olikin vaikea tätä uskoa). Mutta kun on opetettu, että hurjasti hosumalla ja töitä painamalla ne asiat suttaantuu, niin ei kattokaas eheri katsoa mitä tekee. Ja sit tulee paskaa jälkeä. Tarvii varmaan hankkia lukko tohon kodinhoitohuoneen oveen.

onko sulla kloriitia?
meillä monesti sukka eksynyt valkoiseen pyykkiin joten laitan kylmää vettä kloriittia ammeeseen ja vaatteet sinne ja annan liota sellanen päivä, hja hyvää tulee, ja sit vaan hyvä virutus ja uudestaan koneeeseen

[QUOTE="kasa";24012778]onko sulla kloriitia?
meillä monesti sukka eksynyt valkoiseen pyykkiin joten laitan kylmää vettä kloriittia ammeeseen ja vaatteet sinne ja annan liota sellanen päivä, hja hyvää tulee, ja sit vaan hyvä virutus ja uudestaan koneeeseen[/QUOTE]

Eikö siinä lähde muutkin värit?

Sä olet ollut liian lepsu pyynnöissäsi olla pesemättä pyykkiä (muita kuin omiaan). Ole vihainen kuin hyeena, toi on raivostuttavaa!! Mä ainakin kihisisin raivosta, ei mulla olis varaa ostaa uusiksi koko koneellista vaatetta. Vaikka miehes varmaan hyvää tarkoitti, pitää ymmärtää, että kaikkea ei voi osata ja silloin ei kannata yrittää todistella yhtääm mitään edes hyvää hyvyyttään. Pyydät siltä setelitukun kouraan, että saat kaiken uusiksi.

Kunnon kuri. Meillä ei ole miehellä mitään asiaa pyykin pesuun. Ei saa enää pistää edes pyykkiä koneeseen, kun on tukkinut sinne monta kertaa housunsa niin, että taskussa on jotain paperia :(. Kiva, kun pesun jälkeen oon kaikki pyykki sellaisen valkoisen paperipölyn peitossa. Sitä ei meinaa saada millään pois :(

Mies myös pilasi mun upouuden villajakun, jota olin kerran käyttänyt päällä, pesemällä sen koneessa. Kiva, kiva. Se ei olis mahtunut sen jälkeen edes meidän 6-vuotiaalle tyttärelle. :(.En tiedä, mistä oli saanut päähänsä senkin tukkia koneeseen, kun se siististi roikkui hengarissa.

Heh...mies on keksinyt takuuvarman keinon millä EI tarvitse osallistua pyykinpesuun :D Mut on toi ärsyttävää, jos joku lempparivaate menee. Mut onneksi on rahalla korjattavaia asioita. Mä olen ihan itse pilannut epähuomiossa pari omaa vaatetta, inhimillistä.

[QUOTE="Vieras";24012857]Kunnon kuri. Meillä ei ole miehellä mitään asiaa pyykin pesuun. Ei saa enää pistää edes pyykkiä koneeseen, kun on tukkinut sinne monta kertaa housunsa niin, että taskussa on jotain paperia :(. Kiva, kun pesun jälkeen oon kaikki pyykki sellaisen valkoisen paperipölyn peitossa. Sitä ei meinaa saada millään pois :(

Mies myös pilasi mun upouuden villajakun, jota olin kerran käyttänyt päällä, pesemällä sen koneessa. Kiva, kiva. Se ei olis mahtunut sen jälkeen edes meidän 6-vuotiaalle tyttärelle. :(.En tiedä, mistä oli saanut päähänsä senkin tukkia koneeseen, kun se siististi roikkui hengarissa.[/QUOTE]

Peesi, meillä se ei pese enää pyykkiä samasta syystä. ;)

Mietin kyllä joskus, että onko tehnyt sen tahallaan...

Yhteistyössä