Voi v*tulla päähän tätä touhua (liittyy mun tulevaan leikkaukseen )

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mä olen maaliskuussa käynyt Tampereella ja siellä sovittiin, että koska leikataan. Ensimmäinen tarjottu leikkauspäivä oli 23 tai 24 päivä kesäkuuta, mutta mä sanoin että ei käy. Sitten sovittiin päiväksi 8.7 ja että menen sinne 7.7 ja silloin tehdään tulohaastattelu yms.

No sitten tuli aika, että pitää mennä polille 23.6. No mä menin sinne tänään ja ne j*malauta olis leikannut huomenna!!! Sanoin, että ei todellakaan käy. Eihän mulla ole mitään apuvälineitä vielä mitä tarvin leikkauksen jälkeen, mulla on töitä ja likka pitää saada johonkin.

Mä muistan aivan selvästi, kun ortopedi sopi puhelimessa jonohoitajan kanssa, että leikkauspäivä on 8.7. Mutta jonohoitaja on merkannut ilmeisesti väärin.

Nyt tuloksena se, että kävin vähän yli 200km:n päässä tulohaastattelussa jonka olisi voinut tehdä leikkausta edeltävänä päivänä ja olen ilman leikkausaikaa. Mulle soitetaan koska on uusi leikkausaika ja mun tuurilla se siirtyy sitten vaikka kuinka pitkälle. Niin eihän mulla toki alkaisi opiskelut syksyllä! |O :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Ehkä olis pitänyt ajatella kun tuo kutsu sinne tuli että mitä varten ne nyt sinne haluaisvat sinut käymään ja soittaa ja varmistaa tilanne.
Minä aina soitan ja kysyn oli mikä tahansa kutsu että onko pelkkä poli käynti vai onko osastolle jäämistä tms.
Ja toisaalta taasen sulle kerta ei ole tullut paperilla olevaa kutsua tuohon heinäkuun operaatioon niin ei se silloin mikään "varma" päivä ole.
Suunnitelmat on suunnitelmia ja sillä siisti.

Eli oma mokas

Mutta ajattelepa että kuitenkin pääset leikkaukseen eikä tartte edes itse maksaa. Toki voisi asiat hhoitaa paremmin mutta monessa muussa maasssa jäisit hoitamatta ilman isoa tukkoa rahaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Tuota:
Ehkä olis pitänyt ajatella kun tuo kutsu sinne tuli että mitä varten ne nyt sinne haluaisvat sinut käymään ja soittaa ja varmistaa tilanne.
Minä aina soitan ja kysyn oli mikä tahansa kutsu että onko pelkkä poli käynti vai onko osastolle jäämistä tms.
Ja toisaalta taasen sulle kerta ei ole tullut paperilla olevaa kutsua tuohon heinäkuun operaatioon niin ei se silloin mikään "varma" päivä ole.
Suunnitelmat on suunnitelmia ja sillä siisti.

Eli oma mokas

Vitut se mun moka ole jos laitetaan leikkauspäiväksi aivan väärä päivä mikä sovitaan. :headwall: :headwall: Se päivä sovittiin, että se on 8.7 eikä mikään muu.

On olemassa mahdollisuus, että muistat itse puhelinsoiton perusteella saamasi ajan väärin. Jos sulla on sairaalasta tullut kirje asiasta - kuten muuten pitäisi olla - tilanne on ihan toinen. Näin kesäaikaan sairaalat koittavat kuitenkin järjestää leikkaukset siten, että niin lääkäreiden kuin hoitajienkin lomat järjestyvät. Yhden tai kahdenkaan potilaan takia ei pidetä osastoja auki 24/7.

Kurja juttu sulle kuitenkin :hug: Sen sanon, että nykyään on lottovoittoakin suurempi onni saada leikkaus julkiselle. Enää ei voi valita, milloin leikkauksen haluaa, milloin on lasta hoitavilla sukulaisilla loma tms. On oltava vaan onnellinen, että siihen leikkaukseen ylipäätään pääsee.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Sen sanon, että nykyään on lottovoittoakin suurempi onni saada leikkaus julkiselle. Enää ei voi valita, milloin leikkauksen haluaa, milloin on lasta hoitavilla sukulaisilla loma tms. On oltava vaan onnellinen, että siihen leikkaukseen ylipäätään pääsee.

Nimen omaan!

Sen sanon, että nykyään on lottovoittoakin suurempi onni saada leikkaus julkiselle. Enää ei voi valita, milloin leikkauksen haluaa, milloin on lasta hoitavilla sukulaisilla loma tms. On oltava vaan onnellinen, että siihen leikkaukseen ylipäätään pääsee.

Jep, valitettavaa mutta totta näkyy olevan. Ilmeisesti tässäkin tapauksessa voidaan vedota siihen että hoitotakuu toteutuu (on tarjottu aikaa) mutta se, että nyt se aika siirtyy hamaan tulevaisuuteen, se ei enää tilastoja rumenna? Voidaan hyvillä mielin sanoa että olisi meillä aika ollut mutta potilas ei ottanut sitä.

Tosi pirulliseksi mennyt. Ihan parissa päivässä pitää saada järjestettyä sitten asiat niin että voi olla sairaalassa jonkun päivän + saikku siihen päälle.

On olemassa mahdollisuus, että muistat itse puhelinsoiton perusteella saamasi ajan väärin. Jos sulla on sairaalasta tullut kirje asiasta - kuten muuten pitäisi olla - tilanne on ihan toinen. Näin kesäaikaan sairaalat koittavat kuitenkin järjestää leikkaukset siten, että niin lääkäreiden kuin hoitajienkin lomat järjestyvät. Yhden tai kahdenkaan potilaan takia ei pidetä osastoja auki 24/7.

Kurja juttu sulle kuitenkin :hug: Sen sanon, että nykyään on lottovoittoakin suurempi onni saada leikkaus julkiselle. Enää ei voi valita, milloin leikkauksen haluaa, milloin on lasta hoitavilla sukulaisilla loma tms. On oltava vaan onnellinen, että siihen leikkaukseen ylipäätään pääsee.

En muista päivää väärin. Mä siis istuin ortopedin huoneessa ja hän soitti jonohoitajalle. Ensin tarjottiin kesäkuulle aikaa ja sanoin, että ei käy joten sitten alettiin ettiä toista päivää. Sovittu päivä oli 8.7 ja siitä olen 100% varma. Se leikkaus piti saada onnistumaan ennen ortopedin lomaa ja tuolloin sen vielä oli mahdollista, pian tuon jälkeen hän lähtee lomalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
En muista päivää väärin. Mä siis istuin ortopedin huoneessa ja hän soitti jonohoitajalle. Ensin tarjottiin kesäkuulle aikaa ja sanoin, että ei käy joten sitten alettiin ettiä toista päivää. Sovittu päivä oli 8.7 ja siitä olen 100% varma. Se leikkaus piti saada onnistumaan ennen ortopedin lomaa ja tuolloin sen vielä oli mahdollista, pian tuon jälkeen hän lähtee lomalle.
Sulla on jotain mustaa valkoisella tuosta leikkauspäivästä? Jos ei ole, niin lääkärin sana ei paina yhtikäs mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja veras:
Siis mitä siinä lapussa sanottiin aikavarauksen syyksi, siis se mikä oli tälle päivää? "Teille on varattu ... 23.6."?

Tulotarkastus jossa tapaan sairaanhoitajan, fysioterapeutin ja nukutuslääkärin. En mä edes tavannut fysioterapeuttia...

Mä en ymmärrä miksi te laitatte tätä nyt mun syyksi, kun kerran oli sovittu päivämäärä koska leikataan ja siellä sairaalan päässä on mokattu. Vitun hienoa jos leikkaus siirtyy luoja tietää mihin, mulla alkaisi opiskelut, olen odottanut, että leikkaus on heinäkuun alussa ja sitten pääsemään toipumaan.

Joo joo ei kaikissa maissa ole mahdollisuutta tähän, mutta ei tämä silti kivalta tunnu. Melkein kaksi vuotta olen elänyt kipujen kanssa ja odottanut aikaa, että pääsen kävelemään kunnolla. Aivan oikiasti tämä itkettää mua. :/

Sulla on jotain mustaa valkoisella tuosta leikkauspäivästä? Jos ei ole, niin lääkärin sana ei paina yhtikäs mitään.

Kun nimenomaan sovittiin, että tuo on se leikkauspäivä ja paperit tulee myöhemmin. Voi olla, että toisessa ohjevihkosessa lukee tuo päivämäärä. En nyt muista oliko se siinä, pitäisi kattella se vihko. Jonohoitajalle kuitenkin soitettiin ja varattiin mulle tuo päivä.

Siis mitä siinä lapussa sanottiin aikavarauksen syyksi, siis se mikä oli tälle päivää? "Teille on varattu ... 23.6."?

Tulotarkastus jossa tapaan sairaanhoitajan, fysioterapeutin ja nukutuslääkärin. En mä edes tavannut fysioterapeuttia...

Ja kun googlaa tulotarkastus, puhutaan tarkastuksesta joka tehdään noin kaksi viikkoa ennen (!) leikkausta :o Ja ne olis ottanut sut heti sisään? No on muuten tosi outoa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tulotarkastus= olet tulossa sisään ko paikkaan.... voi että sä oot tyhmä

KUN SOVITTU LEIKKAUSPÄIVÄ OLI AIVAN ERI PÄIVÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kun nimenomaan sovittiin, että tuo on se leikkauspäivä ja paperit tulee myöhemmin. Voi olla, että toisessa ohjevihkosessa lukee tuo päivämäärä. En nyt muista oliko se siinä, pitäisi kattella se vihko. Jonohoitajalle kuitenkin soitettiin ja varattiin mulle tuo päivä.
MIKÄÄN ei ole varmaa ennenkuin siitä on mustaa valkoisella. Valitettavasti :(

Ja kun googlaa tulotarkastus, puhutaan tarkastuksesta joka tehdään noin kaksi viikkoa ennen (!) leikkausta :o Ja ne olis ottanut sut heti sisään? No on muuten tosi outoa...

Se tulotarkastus tehtiin nyt vaikka leikkausaikaa ei ole. Hoitaja siis otti mun lääketiedot yms. ylös ja kävin anestesialääkärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tulotarkastus= olet tulossa sisään ko paikkaan.... voi että sä oot tyhmä

Googlaappa sieki tulotarkastus. Ekalla sivulla parikin joissa puhutaan että se on kaksi viikkoa ennen leikkausta. Että kuka on tyhmä?

MIKÄÄN ei ole varmaa ennenkuin siitä on mustaa valkoisella. Valitettavasti :(

Mä en ole tässä mokannut yhtään mitään vaan nimeomaan 8.7 piti olla leikkaus ja osastolle olisin mennyt 7.7.

Mä en ole tässä mokannut yhtään mitään vaan nimeomaan 8.7 piti olla leikkaus ja osastolle olisin mennyt 7.7.

No se kaksi viikkoa ennen tehtävä tulotarkastus kyllä sopisi tähän ihan nakutetusti. siis siinä kutsussakaan ei ollut halaistua sanaa siitä että leikkausaika on seuraavana päivänä? Leikkausajastako ei ole tullut mitään vahvistusta? Onko nyt ihan varma, ettei sulle kuitenkin ole se 7.7. varattuna? :(

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari:
mulla alkaisi opiskelut

Nyt menee OT mut siis onko sieltä amk:sta tullu jo tulokset, vai mitä opiskelua tarkotat?

Tulee vasta ens kuulla tieto. Mutta ainakin toiselle asteelle pääsin opiskelemaan ja se opiskelu alkaisi elokuun alussa. Mutta saa nähdä voinko aloittaa yhtään mitään.

Soitan huomenna sille jonohoitajalle ja kyselen, että mikä on homman nimi.

Yhteistyössä