Voi v..tu Kela:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Noin puolitoista kuukautta sitten vein hakemuksen kelaan. Sanoivat siellä että menee pari kolme viikkoa. Viikko sitten soitin ja kyselin et tarvitseko toimittaa lisäselvityksiä tai lausuntoja.
Virkailija vaan tylysti vastasi: "Ihan turha tänne soittaa. Vastaus tulee silloin kun tulee. Ja jos tarvitaan muita selvityksiä niin ilmoitetaan. Teidän hakemus siirretään käsiteltäväksi kuukaudeksi eteenpäin. Ja tänne on ihan turhaa soittaa. " Ja pisti luurin kiinni.
No, tänään postilukusta tipahti Kelasta lappu. Pyysivät sitä paperia mitä heillä on jo ja nimen oman alkuperäisenä. Kävin Kelassa, mutta sitä paperia eivät löytäneet. Kipin kapin hain uudestaan saman lausunnon ja vein sinne. Kun tulin niin ne löysi jostakin puuttuvan lausunnon.

Suoraa sanoen ja v..ttaa ja itkettää...

No on mahtanu puhelimen päässä kelan tädillä olla huono päivä. Ei mulle oo koskaan noin pahasti sanottu vaikka oon soitellu kuinka päätösten perään (parhaassa tapauksessa monesti yhen päätöksen perään).
Mut, ohan tuolla KELAssa välillä aika surkuhupaisaa toimintaa.Mut onneks sieläkin on mukavia työntekijöitä jotka jaksaa selittää tsiljoonannen kerran yhtä ja samaa asiaa.

Mä olen monet kerrat taistellut Kelan kanssa. Ja todennut, että ne työntekijät on siellä vain ihmisiä.
Vaikka on se silti kyllä ottanut päähän.

Mutta jos ihminen on asiakaspalvelussa, niin ei se sano, että "ihan turha soittaa tänne, vastaus tulee kun tulee". Vaikka siltä kysyttäs samaa asiaa minuutin välein. Olkoon kuin ihmisiä tahansa, niin palvelun, ystävällisen sellasen, pitää pelata...
=)

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
No on mahtanu puhelimen päässä kelan tädillä olla huono päivä. Ei mulle oo koskaan noin pahasti sanottu vaikka oon soitellu kuinka päätösten perään (parhaassa tapauksessa monesti yhen päätöksen perään).
Mut, ohan tuolla KELAssa välillä aika surkuhupaisaa toimintaa.Mut onneks sieläkin on mukavia työntekijöitä jotka jaksaa selittää tsiljoonannen kerran yhtä ja samaa asiaa.

Joo, näinhän se on, että oma käyttäyminen vaikuttaa hirveesti!
Mutta niitä ikäviäkin ihmisiä löytyy (jopa Kelasta !!! :D ) Elikkä se huono päivä, ja liian paljon samoja kysyviä ihmisiä.... =)

Ihminen olen minäkin. ja olen ollut asiakaspalvelussakin. En kuitenkaan purkannut kiukkua asiakkaisiin vaan yritin olla ystävällinen tilanteista huolimatta.

Se minua ihmetyttää, miten on mahdollista et paperit ensin katoa ja sitten ne löytyy jostakin? Eiks kaikki paperit jotka liittyvät hakemukseen on samassa nipussa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihminen olen minäkin. ja olen ollut asiakaspalvelussakin. En kuitenkaan purkannut kiukkua asiakkaisiin vaan yritin olla ystävällinen tilanteista huolimatta.

Se minua ihmetyttää, miten on mahdollista et paperit ensin katoa ja sitten ne löytyy jostakin? Eiks kaikki paperit jotka liittyvät hakemukseen on samassa nipussa?

On kyllä suoraan sanottuna törkeää toimintaa! Olen itse ollut Kelassa töissä ja siellä nimenomaan tähdennettiin sitä että ollaan asiakaspalveluhommissa. Kelan sivuilta löytyy sellainen palaute-osio, vähän niinkuin risuja/ruusuja saa lähettää. Laita nyt ihmeessä tuosta noottia!

Niin ja Kelassa kaikki hakemukseen liittyvät todistukset skannataan sähköiseen järjestelmään, joten kyllä papereiden pitäisi olla löydettävissä ja on myös mahdollista kiirehtiä oman hakemuksen käsittelyä, jos on pätevät syyt.

Yhteistyössä