voi v*ttu tätä vastuuta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaargh

Vieras
huolehdi siivous, ruuan laitto, pyykit, lapsen vaatteet, isomman lapsen lue miehen vaatteet, omat vaatteet, kaikki tapahtumat ja toiminnat, kyläilyt, eläintenhoito ja BLAA kaikki. siis jos en sano tuo ei mistään kanna oma-aloitteisesti vastuuta. vittu että olen taas täynnä!!!!!
Niin kiltti ja kultainen mutta perkele kun ei saa mitään asiaa toimimaan ellen ole sanomassa. Päivät jos hoitaa poikaa leikkii, muuten on elo kun pellossa.

MÄ OLEN NIIN KYPSÄ, VÄSYNY ja turhautunu.

Omia asioita pitäis hoitaa kans, mutta mihinkään ei riitä aika kun toi yks ei vastaa mistään arkiasiasta.

Anteeksi purkaus:/

Ja juu ollaan keskusteltu asiasta, toimii viikon keskustelun jälkeen. Sitten kuukauden päästä uusiks kun en joka viikko jaksa nalkuttaa.

miehet vaan on välillä niin ... öööh... ilmän älyä varusteltuja. Mun mies on mulle aivan sopiva, mutta aika ajoin ihan ilman älyä vaeltava, välillä tekee kyl kaikki ihan oma-aloitteisesti =0D

Alkuperäinen kirjoittaja sädis:
miehet vaan on välillä niin ... öööh... ilmän älyä varusteltuja. Mun mies on mulle aivan sopiva, mutta aika ajoin ihan ilman älyä vaeltava, välillä tekee kyl kaikki ihan oma-aloitteisesti =0D

Juu, siis meillä hoitaa esim. pojan jutut erittäin hyvin ja oma-aloitteisesti. Paitsi tuon vaatepuolen. Mutta muut hommat onkin sitten niin hakusessa.

Ja tiedän että kotoa tulee häneltä. Minkäs teet jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia..

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
jääkaapin oveen lista mitä se ukko tekee minäkin päivänä.. :saint:

Juu, yritetty.
Kaks päivää pysyy ja sitten ei aika kuulema riitä.
Jännä juttu kun meillä kuitenkin sama määrä tunteja vuorokaudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juu, siis meillä hoitaa esim. pojan jutut erittäin hyvin ja oma-aloitteisesti. Paitsi tuon vaatepuolen. Mutta muut hommat onkin sitten niin hakusessa.

Ja tiedän että kotoa tulee häneltä. Minkäs teet jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia..

tiukka kuri vaan, kyllä se siitä ruotuun menee =0D
Tai pieni puhuttelu, et ei tälläinen peli voi jatkua.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Sulla on väärä mies.

Juu, vaihtamallahan se aina paraneekin.

No ehkä paraneekin, tai sitten sulla vaan on sen tyypin miesmaku, että ne ovat pilallepalveltuja.

Juu, niin se varmasti on =) Kiitos kun kerroit =)
Tilanne vaan on niin, että mieheltä puuttuu kaikki organisointi kyky ja hahmotus siitä mitä pitäisi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja aaargh:
huolehdi siivous, ruuan laitto, pyykit, lapsen vaatteet, isomman lapsen lue miehen vaatteet, omat vaatteet, kaikki tapahtumat ja toiminnat, kyläilyt, eläintenhoito ja BLAA kaikki. siis jos en sano tuo ei mistään kanna oma-aloitteisesti vastuuta. vittu että olen taas täynnä!!!!!
Niin kiltti ja kultainen mutta perkele kun ei saa mitään asiaa toimimaan ellen ole sanomassa. Päivät jos hoitaa poikaa leikkii, muuten on elo kun pellossa.

Omia asioita pitäis hoitaa kans, mutta mihinkään ei riitä aika kun toi yks ei vastaa mistään arkiasiasta.

Ja juu ollaan keskusteltu asiasta, toimii viikon keskustelun jälkeen. Sitten kuukauden päästä uusiks kun en joka viikko jaksa nalkuttaa.

Tiedän tunteen, mulla on ihan samanlainen mies :headwall:
Mä luulen kuitenkin, että kysymys on yksinkertaisesti siitä, että sille ei vain tule mieleen (ja vaikka siitä huomauttaisikin, niin se unohtuu :heart: ) mitä voisi tehdä. Kuten säkin sanoit, kiltti ja kultainen, mutta ei mikään kotitalousihminen :p Mä olen kans välillä tosi kypsä tilanteeseen, mutta siinä sitten toitotan itselleni mantraa "toista ei voi muuttaa, itseään voi muuttaa" :) Sen sijaan, että sanoisin "roskat pitäisi viedä", sanonkin "voisitko viedä roskat" :p

Juu, en ole vaan sen tyyppinen joka jaksais nalkuttaa. Viikon toimii hommat ja sit kolme viikkoo pellossa ja sit nalkutus ja sit kaikki taas viikon ok.
Blaaa

Juu, en ole vaan sen tyyppinen joka jaksais nalkuttaa. Viikon toimii hommat ja sit kolme viikkoo pellossa ja sit nalkutus ja sit kaikki taas viikon ok.
Blaaa

Ei varmasti puutu organisointikyky! Jos pistät pariksi vuodeksi asumaan yksin, varmasti pysyy hengissä eikä joudu vankilaan maksamattomista laskuista jne. Kyllä taidat päästää liian helpolla...

Alkuperäinen kirjoittaja Haiven:
Alkuperäinen kirjoittaja aaargh:

Tiedän tunteen, mulla on ihan samanlainen mies :headwall:
Mä luulen kuitenkin, että kysymys on yksinkertaisesti siitä, että sille ei vain tule mieleen (ja vaikka siitä huomauttaisikin, niin se unohtuu :heart: ) mitä voisi tehdä. Kuten säkin sanoit, kiltti ja kultainen, mutta ei mikään kotitalousihminen :p Mä olen kans välillä tosi kypsä tilanteeseen, mutta siinä sitten toitotan itselleni mantraa "toista ei voi muuttaa, itseään voi muuttaa" :) Sen sijaan, että sanoisin "roskat pitäisi viedä", sanonkin "voisitko viedä roskat" :p

Oon koittanut tuota, että pyydän kauniisti. Mutta tulos yhtä hyvä.

Mulla on maailman kultaisin ja ihanin mies ja oikeasti tosi ahkera: tekee vaikka mitä jos katsoo että se on aiheellista ja oleellista ja vaikka ei aina oliskaan. Mutta sitt sellaset pikkujutut niinkuin vaatteet kaappiin: ei se vaan ilmeisesti huomaa niitä vaatteita vaikka ne lojuu sohvilla, joten mitäs niistä. Tai miksei laukut voi olla ripoteltuna jokaiseen huoneeseen tasaisesti, onko niillä muka jotain sisustuksellista merkitystä? Vessan siivous, häh? Kai se nyt putsaantuu itsestäänkin.
Oikeasti mä en ota ihan aina näin huumorilla tätä, välillä kilahtelen kyllä oikeen urakalla. Mutt suurimmaksi osaksi oon kai oppinut sietämään näitä pieniä epäkohtia... :D

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ei varmasti puutu organisointikyky! Jos pistät pariksi vuodeksi asumaan yksin, varmasti pysyy hengissä eikä joudu vankilaan maksamattomista laskuista jne. Kyllä taidat päästää liian helpolla...

Mun mies kun asui yksin, se jätti aina kaikki pöydille: siis jos otti lasin maitoa, loppu maito jäi pilaantumaan siihen paikkaan mihin se sen sattu kädestään laskee. Ei tosiaankaan laittanut takas jääkaappiin. Ja mä luulen että mä en oo pahinta ees nähnyt, kai se nyt vähän skarppas aina kun mä menin kyläilemään.. :D

Joo, kun asui 4 vuotta yksin laskut oli suoraveloituksessa, oli paljon reissuhommissa joten ruuat yms. oli hotelilla ja jos oli kotosalla kävi ravintolassa syömässä.
Siivoukset oli miten sattuu jne..

Ja toi että kyllä taidat päästää liian helpolla. Joo siinä mielessä että mä en jaksa olla joka asiaan sanomassa. Meillä kotona on isä osallistunut aina kotihommiin ilman sanomista ja samoin toimii mun veli.
Miehen kotona on taas ihan toisenlainen tahti ollu. Joten "kulttuurin" kuilu on järkky.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Mun mies kun asui yksin, se jätti aina kaikki pöydille: siis jos otti lasin maitoa, loppu maito jäi pilaantumaan siihen paikkaan mihin se sen sattu kädestään laskee. Ei tosiaankaan laittanut takas jääkaappiin. Ja mä luulen että mä en oo pahinta ees nähnyt, kai se nyt vähän skarppas aina kun mä menin kyläilemään.. :D

Juuri näin.

Kyllä meillä yhteispelillä sujuu nämä kotihommat ym, mutta anoppi ei tunnu hyväksyvän...
Anopin mielestä se on perheen NAISEN THTÄVÄ se, että talo pysyy siistinä ja kauniina... Naisen on kaikki tehtävä, juu... :whistle:

Vahingosta viisastuneena en kyllä enää alkaisi katselemaan neljättä lasta tässä taloudessa, kyllä aikuisen ihmisen pitää osata omat jälkensä siivota ja tehdä kotitöitä muutenkin. Ketään en enää passaisi, vaikka olisi muuten kuinka ihana mies. Turha kai se on täällä sitten valittaa, jos itse on ns. osansa valinnut, eikä tilanteelle mitään voi/halua tehdä.

no sitten ei auta kuin tyytyä asiaan tai lähteä kävelemään. Itse taitaisin valita jälkimmäisen... mies hoitaa tasan 50% kodinhoidosta ja lapsista ja vähempään en tyytyisi.

Ap, et taatusti ole yksin!!

Meillä homma toimii siten, että minä hoidan pyykit ja ruoat ihan ilman muuta, mieheltä en sitä odottaisi. Sen sijaan toivoisin apua vaikka tiskikoneen kanssa ja imuroinnissa. Mutta kitin kontit. Ilman suoraa käskyä ei evä liiku, paitsi toki, jos kavereilla on varastontyhjennyspäivä, jolloin mies lähtee salamana talkoisiin. Ja oman pajansa pitää aivan tiptop, siivoaa vaikka viisi tuntia putkeen, jos on tarvis.

Joku viikko sitten pakotin sen imuroimaan, muistutin, että on hommaan koskenut viimeksi 2005 vappuna. Ukko siinä samalla ihmetteli, kun mua ei ole näkynyt sen apuna pitämässä pajan nurkkia siistinä. Ennen tosiaan tehtiin sekin kahteen pekkaan, mutta se olikin sitä aikaa kun ukko osasi vielä tiskata ja imuroida. Sanoin ihan suoraan, etten aio auttaa, miksi pitäisi, kun ei mullekaan apua irtoa.

Talon lämmittämisestä vastaa mies (puulämmitys). Oppi muistamaan kerrasta, kun annoin sen mennä saunaan ja hanasta tuli jääkylmää vettä. :) Toki jos on ylitöitä tms. "oikeaa" pakollista menoa, niin ilman muuta sytytän valkean, mutta muuten en koske pannuun pitkällä tikullakaan.

Oman ja kissansa vessan mies saa myös siivota. Aikanaan huolehdin kissasta osittain, mutta homma jäi hetkessä kokonaan minulle. Vaan eipä jää enää! Ja näemmä vessaharjan käyttökin on opittu, kun on ollut pakko. Ennen tähän taloon muuttoa tuo ukkokulta tuskin oli koko kapineesta kuullutkaan.

Koko jutun takana lienee ainakin osittain se, ettei mies saanut koskaan tehdä kotonaan mitään. Samaa sanovat sekä mies että anoppi. Anoppi yritti kai olla superäiti, joka ei vaadi lapsiltaan mitään, vaan hoitaa koko kodin. Kyllä sekin nykyään harmittelee, ettei antanut pojan tehdä, kun se aikanaan oli PYYTÄNYT saada tehdä itsekin jotakin... Tuon siiitä sitten saa, ei hommaa oppinut, ja kiinnostus meni sen sileän tien.

Mies ihan aidosti hämmästyy, jos saan sen suostuteltua auttamaan siivoamisessa. Se kun on aivan varma, että hommaan menee koko päivä. Loppuviimein huomataan, että korkeintaan puolessatoista tunnissa koko talo on kiiltävän puhdas viimeistä nurkkaa myöten. Mulla menisi koko päivä eikä vain tupla-aika, kun yksin on sen verran raskaampaa, että on pakko levätä välillä.

Vituttaa vaan, että sitä tapahtuu niin hemmetin harvoin, ja aina täytyy melkein tapella, että saa miehen harjanvarteen kiinni. Joskus, kun on yksin pakertanut, tahtoo olla jo itku lähellä, kun maata mennessä muistaa, että pyykit ovat vielä koneessa... Silloin tekisi mieli muuttaa omilleen, ei tarvitsisi siivota kuin omat sotkut. Ja samalla tulee huudettua miehelle, kun tyhjä appelsiinimehupurkki ja makkarankuoret ovat tutulla paikallaan tiskipöydällä, alle puolen metrin päässä siitä roskakorista...

Alkuperäinen kirjoittaja catlady:
Kyllä meillä yhteispelillä sujuu nämä kotihommat ym, mutta anoppi ei tunnu hyväksyvän...
Anopin mielestä se on perheen NAISEN THTÄVÄ se, että talo pysyy siistinä ja kauniina... Naisen on kaikki tehtävä, juu... :whistle:

Juu, meillä mies tullu tälläisestä kodista.
Useampi vuosi sitten lähdin ihan pokkana viikoksi kaverille, sanoin että katsotaan miten hoidat kämpän. (en siis itse pysty elämään siinä paskassa)

Ja skarppasi, pesi pyykkiä jne.. no anoppi jaksaa edelleen muistuttaa miten hän pesi kahtena päivänä pyykkiä jopa.

Yhteistyössä