Voi v*ttu mä panen lihoiksi noi luuskat. Tuhannen kiloa metwurstia ja pari taljaa takan eteen...

Kiva saada kesken työpäivän ukolta puhelua, että nää sun kopukat painelee täällä pitkin peltoja. Koko aidan olivat panneet matalaksi.
Ja tokihan tuo pahansisuinen pikkuperkele poninpaholainen oli ensin käynyt vuokralaishevosen tarhassa haastamassa riitaa hampaineen.

Tammakin oli lähteissään saanut takajalkansa pyöritettyä sähkölankoihin, tekee muuten nättiä jälkeä tuollainen muovinaru hevosen jalkaan. Ei sillä, että tuo haittaisi menoa yhtään kun pääsee vapaana painelemaan, mutta nyt kiinni joutumisen jälkeen sitä pitääkin ontua ihan urakalla.

Huomenna lähden tyhjentämään agrimarketin haavaspray-hyllyn.
Tähän ketjuun voivat laittaa tarjousta ne, jotka haluavat edullista metwurstia tukkupakkauksissa, sitä nimittäin näillä näkymin on ihan justiinsa tarjolla |O |O |O
 
E
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Tammakin oli lähteissään saanut takajalkansa pyöritettyä sähkölankoihin, tekee muuten nättiä jälkeä tuollainen muovinaru hevosen jalkaan. Ei sillä, että tuo haittaisi menoa yhtään kun pääsee vapaana painelemaan, mutta nyt kiinni joutumisen jälkeen sitä pitääkin ontua ihan urakalla.
Aijai, nuo sähkölangat ja -nauhat tekevät todella ikävää jälkeä :( Tutulla hevosella pureutui lanka jalkaan luuhun asti, eikä siitä jalasta oikein kalua enää tullut. Onneksi teillä ei käynyt näin pahasti kumminkaan!

Noi hepanpirulaiset on kyllä sellaisia että niistä on aina huolta. Mut hei, kylmäsavuhevonen on järjettömän hyvää! ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
joskus on niitä päiviä ku miettii et miks mulla on 16 tassua täällä ja ihan ite hommattuna =) Sulla taitaa olla tassuja ja kavioita enempiki.
kani, 3 kissaa, koira, 2 kanaa, kukko, hevonen ja poni ja "vuokrapaikoilla" pomon hevonen ja poni. (jotka tosin ymmärtävät pysyä aidoissaan, toisin kuin omat :headwall: )

Kyllähän näiden kanssa riittää tota touhua, varsinkin tällaisina päivinä kun joku niistä keksii vähän mammalle virikettä...

Ja meidän poni olikin tehnyt kivannäköistä jälkeä pomon hevosen persuuksiin, kun oli käynyt siellä kertomassa mitä kuuluu ja kuka käskee. :kieh:

Huomenna mä varmaan taas rakastan niitä, mutta ei olis just eniten napannut lähteä tota aitaa korjaamaan ja kopukoita paikkailemaan työpäivän jälkeen :/
 
mä tossa aamusella ihmettelin että mitä halvattua vuohet tekee pihalla :eek: siinä ne onnellisena veti mustaviinimarjan lehtiä naamariinsa, kaikki seittemän. sama juttu toissapäivänä :headwall: kauravadin perässä houkuttelin ne takas kuttulaan ja kattoin et takaovi oli auki. ne pirulaiset on oppinu avaamaan hakasen, millä ovi on kiinni |O nostin sit hakasen ovessa sen verran ylläälle, et just hätinä ite yletän. ei pitäis enää aueta :kieh:

Mutta lähetä mulle sitä metwurstia tuleen, mä syön kyllä. ja yhden paistin voisin ottaa kans, on kuulemma ihan hyvää ;)

Onneks oma kopukka pysyy langoissa vaikka ei ois sähköäkään B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kateellinen heppahullu:
hyvä että jollakin varaa pitää hevosia.
Ei ole joo ilmasta lystiä. Tosin ei ne tossa omassa pihassa niin paljon maksa, paitsi sitten kun jotain sattuu ja saa sen lekurin soittaa.

Mutta ei tässä mitään kadehtimisen arvoista ole. Mä käyn joka jumalan viikonloppu ja kolme iltaa viikossa hoitamassa 35 muuta hevosta, että riittää rahat pitää omia.

Valintoja, valintoja...

 
JONSERED Karhunkantaja
Älä sure... Minä olen naapurin kopukoita ollut poimimassa ja boksittamassa. Ja naapuri meidän minisikaamme...

Onhan se ihanaa, että elämässä on yllätyksiä! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nimpä:
se on se tulos kun entiset "heppahullut" haluaa tehdä harrastuksesta työn
Ja kas.
Mä olen edelleen "heppahullu". Mieluummin näin, että enimmäkseen nautin työstäni, kuin kituminen jossain toimistossa.

Mutta kaikilla on joskus huonoja päiviä, ja noiden kanssa välillä sattuu ja tapahtuu. Johonkin teki mieli purkaa, jos se jotenkin kaivelee, niin paina punaista ruksia sieltä oikeasta yläkulmasta.
 
ah niitä aikoja kun oli vielä hevonen..... :xmas:

kerran mulle soitettiin että tulisitsä bliis ottaa ton kopukkas kiinni kun ei se anna kellekää muulle kiinni, uhittelee vaan ja näyttää persettä ja luimistelee.
sanoin, että se ei varmana kellekää mitää tee, kunhan kukkoilee, menkää ja näyttäkää sille kuka on kuka. joo ei me uskalleta, tuu nyt pliis.. ja minähän sitten lähdin kesken päivän koulusta, hyppäsin fillarin selkään ja poljin tallille. siellä sitten oli sirkus pystyssä kun 7 tallityttöö siel seiso ringissä ja mun heppa siel keskellä korvat luimussa. kävelin sinne, otin sitä riimusta kiinni ja vein talliin ja poljin takas kouluun :LOL:

se esitti aina kauheeta kovista, mut ei ikinä tehny kärpäsellekään pahaa. mut onhan se oikeesti ihan karu fakta et hevonen pystyy sut polkee jalkoihinsa sillä massallaan, et en todellakaan pahalla aatellut niitä tallityttöjä, kyllä itsesuojeluvaistoo pitää olla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
voiko koirasta tehdä makkaraa? meillä ton ponin kokoisen koiran kans samanaisia ongelmia.
tänään aamulla viimeks ettiskelin tota meidän vuotikasta labua pitkin kylää. onneks ukko rupes ny tekeen koiratarhaa. eihän siitä oo puhuttu kun 2 vuotta ja keväästä asti on pohjat ollu kaivettuna
 
nimpä
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja nimpä:
se on se tulos kun entiset "heppahullut" haluaa tehdä harrastuksesta työn
Ja kas.
Mä olen edelleen "heppahullu". Mieluummin näin, että enimmäkseen nautin työstäni, kuin kituminen jossain toimistossa.

Mutta kaikilla on joskus huonoja päiviä, ja noiden kanssa välillä sattuu ja tapahtuu. Johonkin teki mieli purkaa, jos se jotenkin kaivelee, niin paina punaista ruksia sieltä oikeasta yläkulmasta.
no tuosta jatkosta selvisi paremmin asian todellinen luonne. Eli nyt annan pelkät peukut sinulle :)
 
maalaiselämän riemuja
Juu mut ei sekään oo herkkua ku naapuri soittaa aamulla et teijän hiehot on meijän puolella tai yöllä ku oot just iltavuoron jälkeen päässy uneen niin samainen naapuri tulee koputtelemaan ulko-ovelle et teitin lehmät on meijän kaurahalmeessa.
Meillä oli kerran lehmä joka oppi hyppäämään sähköaidan ylitse silleen tosi nätisti ettei aita edes särkynyt. Niinpä tämä kyseinen rouva sitten kävi napsimassa naapurin pellolta syömistä kun muut lehmät katto kateellisena, sitten vaan lamsutteli kohti navettaa muina naisina. Tämä samainen rouva myös tuli sateella laitumelta pihakoivun alle sadetta pitämään kun muut värjötteli laitumella. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ö:
Typerää ajatella että ei se minun ihana heppa mitään tee. Mieti paljonko se painaa.
jos tää oli mulle tarkoitettu, niin kirjoitin kyllä siihen kirjoitukseeni, että
"mut onhan se oikeesti ihan karu fakta et hevonen pystyy sut polkee jalkoihinsa sillä massallaan, et en todellakaan pahalla aatellut niitä tallityttöjä, kyllä itsesuojeluvaistoo pitää olla"
ja totuus on se, että se vaan ei ikinä tehnyt kenellekään mitään :saint:
 

Yhteistyössä