Voi v*tt*!

Moon Vaan Melonit

Aktiivinen jäsen
10.11.2005
8 352
0
36
Isännällä nyt sitten keskivaikean uniapnean lisäksi joku allergia astma, rasitusastman vielä testaavat.
Allerginen kaikille eläimille jotka keksivät testata, siitepölyille, heinille jne jne...

Kohtako tässä joutuu lemmikeistä luopumaan...

Isäntä väsyny ja kiukkunen ja väsyneemmäks ja kiukkusemmaks koko ajan muuttuu...

Itekkään oo kunnossa, niin jotenkin tässä tuntuu olevan taas liikaa sulatettavaa, mietittävää ja järjestettävää.

Alkuperäinen kirjoittaja RIP:
:hug:
Ainut aine jolle en testattaessa ollut allerginen on villa. Kaikki pölyt (eläin-, siite- ja kotipölyt) aiheuttavat allergiaa, useat ruoka-aineet, mausteet, sienet, homeet ym. Näitähän riittää...
Allergia on hankala asia - ja yksilöllinen. Itse olen koirille hyvin allerginen, mutta on oma valintani, että meillä on aina ollut koira. Jos on kovassa flunssassa tmv, niin oireet koirasta ovat pahemmat, samoin reagoin herkemmin eri aineille - kuten esim. hajusteille (joille myös olen allerginen).
Minä olen jo parinkymmenen vuoden ajan siedätyshoidattanut itse itseäni eli syönyt aina silloin tällöin palan tomaattia, sitrushedelmiä tmv. Näin olen pikku hiljaa alkanut sietää joitain määriä eri aineita. Nyt lapsen allergian ja astman kanssa, kun olen rampannut sairaalassa, olen kuullut olevani "edistyksellinen" eli tämä on metodi, jota nyt suositellaan käytettäväksi esim. lasten kanssa. Minä ja poika - olemme molemmat allergisia esim. kalalle. Silloin tällöin maistelemme eri kalalajeja. Toisista oireet tulevat heti hyvin vahvoina, toisia sietää paremmin.
Allergian kanssa oppii elämään - voimia!

Meilläkin tuo ukko on siedättyny omille eläimille.
Ei siis saa oireita kotona, mut jos mennään kylään koira/kissa perheeseen niin heti alkaa nokka vuotaa/hengittäminen vaikeutua.

Ukko näkee lääkärin ens viikolla, josko tuo osais kertoa mikä on paras kohtalo lemmikeille.

Tärkein on makuuhuone, _kaikki_ turha pois. Matot, verhot, koristetyynyt, kirjahyllyt etc. Ovi pidetään aina kiinni, makuuhuoneessa ainoastaan nukutaan ja pukeudutaan/riisutaan. Vaatteet, pyyheliinat ja lakanat kannattaa pestä ja varsinkin huuhdella kahteen kertaan väljässä vedessä jos pesukoneessa ei ole allergiaohjelmaa. Voi myös ostaa ilmanpuhdistimen, elektrostaattisen jos on varaa (maksaa aivan tuhottomasti 2-800? mutta on sen arvoinen). Makuuhuone kannattaa siivota päivittäin, ainakin pyyhkimällä lattiat. Imurissa tulisi olla ainakin HEPA-12 suodattimet. Pikkuhiljaa sitten laajentaa tätä siivousta, lisäksi huolehtia erityisen tarkkaan eläinten ihon ja turkin hyvinvoinnista, harjata mahdollisimman huolellisesti ja usein, tietty ulkona jos vaan mahdollista. Kyllähän ne lääkkeetkin pikkuhiljaa helpottaa oloa, mutta tuo kodin hyvä ilma on ihan a ja o. Kyllä siihen siivoukseen äkkiä tottuu jos sillä saa pidettyä sekä miehen että eläimet terveinä :-)

Yhteistyössä