VOI V**** MIKÄ AKKA... (ovi kaupustelua)

Tässä tytön kanssa oltiin alkamassa päikkäreille kun alkoi ovikello soimaan, en jaksanut mennä eka avaamaan kun en odota ketään; no sitten jatkoi koputus ja menin avaamaan.
Esitteli itsensä, tekee vuosi kirjaa lapsista. ja sanoi että haastattelisi vähän 2008 syntyneitä lapsia. No minä kiltisti annoin haastatella minua, annoin kuvan lapsesta ja katsoin malli kirjaa, oikeen hieno.
Sitten hän pyysi allekirjoituksen paperiin ja antoi laskun, TILASIN KIRJAN TIETÄMÄTTÄNI?? ja arvioitu valmistumis vuosi 2013 kirjalle. Laskun eräpäivä on 26.8.2010 :( ja hinta 169?

VOI VITTU; Jos nyt revin tuon laskun voiko se akka heittää sitä perintään tms. vai mistä löydän hänen tiedot. ei ollu puh. nro EN HALUA mitään kirjaa ainakaan PAKKO OSTONA.

Mainitsi kun allekirjoitin että kiitos tilauksesta ja tässä lasku, luuulin että se oli viaton haastattelu!

MITÄ TEKISITTE JOS OLISITTE MINÄ :O ?

vieras
soitahan kuluttaja-asiamiehelle, hän neuvoo mitä tehdä. Mutta siis en usko että olet velvollinen maksamaan tuota laskua. Onko siinä laskussa firman nimi? Löytyskö googlella yhteystiedot?

Ööh, kyllä sen olis pitänyt kertoa, että kyseessä maksullinen homma.

EIkös ovikaupustelussa ole myöskin se 14 vrk palautus/peruutusoikeus..? Käytä sitä oikeutta.

Siis eikö laskussa ole mitään yhteystietoja? Jos olisin sinä, enkä löydä yhteystieoja laskusta, niin seuraava askel olisi varmaan kuluttajansuojamiesvirasto tms.

sirmu
Voi jeesus!
Ota ensin yhteys myyvään tahoon (laskussa varmaan jotain tietoja) ja kerro tilanne ja pyydä perua tilaus. Jos ne rupeaa jotain vastaan panemaan, kerro että myyjä ei selittänyt että allekirjoitus VELVOITTAA ostamaan mitään. Sinun ei periaatteessa tässä tapauksessa ole pakko maksaa mitään. Toivottavasti peruvat laskun, niin ei tarttis alkaa riitelemään.

ai
siis sinä allekirjoitit ja otit laskun vastaan? :eek: Ja et siinä sitten saanut suutasi auki, että ei kiitos ja repinyt laskua ja palauttanut sitä heti siinä? Annoit vaan menna ja nyt täällä murehdit?
Sorry vaan mutta... :/

v
En olisi ottanut laskua vastaan ja perunut homman samoin tein. Muutenkaan en olisi antanut haastattelua, ennen kuin olisin saanut kunnon selvyyden mihin tarkoitukseen se menee. Minua yritettiin saada kansanterveyslaitoksen terveyttä koskevaan haastatteluun, jossa sii soli tarkoitus kysellä miten hoidan terveyttäni ja myöskin henkistä terveyttäni. Aikani kun ihmettelin ja kyselin mistä on kyse (esim. miksi sitä ei voi tehdä puhelimitse, vaan olisi pitänyt erikseen sopia aika haastattelijan kanssa) selvisi, että kyseessä oli eräs postimyyntikalaöljyfirma. Mitään tekemistä sillä ei ollut kansanterveyslaitoksen kanssa ja ainoa päämäärä oli myydä kalaöljy- ja monivitamiinikapseleita. Kun sitten esim. vetosin olevani raskaana ja valmisteessa olevan a- vitamiinia, nainen innostui, että minulla on vanhaa tietoja ja hänen kaverinsa on ottanut selvää, että raskaana on vain hyvä syödä a-vitamiinia.

Siitä laskusta varmaan löytyy joku puhelinnumero tai vastaava mihin ottaa yhteyttä ja perua homma.

siis
Miksi kummassa allekirjoitit jotain mistä et tiedä mitään? Siinä varmasti luki kyllä ehdot yms siinä paperissa johon nimesi laitoit. Ne pitää AINA lukea ennenku allekirjoittaa. Voi hyvinkin olla että joudut maksamaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sirmu:
Voi jeesus!
Ota ensin yhteys myyvään tahoon (laskussa varmaan jotain tietoja) ja kerro tilanne ja pyydä perua tilaus. Jos ne rupeaa jotain vastaan panemaan, kerro että myyjä ei selittänyt että allekirjoitus VELVOITTAA ostamaan mitään. Sinun ei periaatteessa tässä tapauksessa ole pakko maksaa mitään. Toivottavasti peruvat laskun, niin ei tarttis alkaa riitelemään.
No se varmaan luki siinä lapussa jonka ap allekirjoitti, ja sopimukset on tapana lukea läpi ennen allekirjoittamista, jottei laita nimeään ja sitoudu sellaiseen, mitä ei halua.

Vai luuliko ap että tää nainen keräili nimmareita :whistle:

Ohhoh, tulikohan se nainen väärälle ovelle ?
Tässä http://www.nobok.fi/3 luki että sinne pitää ilmoittautua jos haluaa.. ja myös se että se ei sido minnekkään, toisen käsityksen sain.
En oo ilmoittautunut minnekkään.. jep jep.. ja laskun sain, mutta tulin nii vihaiseksi etten tajunnu asiaa.. toivottavasti selkenee =)

BlingBling
Meillä kävi kuukausia sitten tuollainen kirjatyyppi.Taisin allekirjoittaa lasteni tiedot, mutta mihinkään en sitounut kun TAJUSIN ITSE kysyä asioista.En suostunut tilannehetkellä ostamaan kirjoja, joten sanoin soittavani jos haluan tilata kirjat.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Onko sinulla 2008 synytnyt lapsi? Mistä se osasi teille tulla?? Pelottavaa...
Sellanen kutina että sen olis pitäny tulla jollekkin naapurille, meidän rivitalossa asuu 5 lasta jotka on syntyny 2008.. Ja ku se nainen oli että ai sinulla on vaan yksi lapsi, luulin että kaksi.. :whistle:

BlingBling
Ja toisekseen, jos haluatte osallistua tuollaisten kirjojen tekoon ja ennenkaikkea ostaa sen niin ihmeessä pyytäkää nähdä se ennen maksua.Olen kuullut parilta taholta, että kirjoissa ei sitten loppujen lopuksi ollutkaan kuvaa. :(

Meille tuli myös samanlainen kaupustelija käymään v.1999,tekivät sitä kirjaa v.1998 syntyneistä muksuista.
No mie tilasin ja jälkeenpäin huomasin jotta yli puolet pojan koulukavereistakin on siinä.
Muistaakseni sain sen laskun sitten valmiin kirjan kanssa silloin.

Selvisin onneksi säikähdyksellä, asia on kunnossa. Likka tulee kirjaan ja he palauttavat sitten kuvan. Jos haluan kirjan saan tilata sen 2013 vuonna uudestaan (sekä lukea sen ensiksi läpi.)
Ja tosiaan tämän naisen olisi pitänyt olla naapurissamme :LOL:
Pyytelivät anteeksi koska luulivat että minulla on ns. perustieto asiasta.

Yhteistyössä