Voi v.. kun alkoi ärsyttää! Jälkitarkastus ja terkan kommentti painosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja smooth
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

smooth

Vieras
Synnytyksestä on nyt 8vkoa, kävin eilen jälkitarkastuksessa. Paino ennen raskautta oli 65, raskauden aikana nousi aika paljon, 20kg. Olin niin väsynyt ja liitos- ja selkäkipujen riivaama etten vaan jaksanut kauheasti liikkua. Olisi pitänyt, tiedän sen kyllä. Koko raskauden ajan terkka huomautteli asiasta, mikä alkoi hiukan nyppiä.

No nyt kun punnittiin, paino oli 67, eli 2 kg enemmän kuin ennen raskautta. Terkka katsoi äitiyskortista lähtöpainon ja totesi että 'hiukan on näköjään vielä pudotettavaa'. Itselle tuli ihme tarve selitellä kilojani ja sanoin etten oikein ole vielä kävelylenkkiä kummempaa liikuntaa harrastanut. 'No kohta voit aloittaa oikein kunnon treenin ja katsot hiukan enemmän syömisiäsi.'

Haistakoon pitkän peen.

No saa todellakin haistaa pitkän peen.... Jos sulla on pudonnut paino 2kk:ssa 18kg niin luulis riittävän.

Mulle on ainakin sanottu että jos vuoden päästä synnytyksestä on lähtöpainossa se on ihan ok tahti pudottaa painoa.

Sun painohan on tosi hyvällä mallilla! Täälläkin on kaikenlaisia ajattelemattomia idiootteja neuvolassa töissä. 2 kk ikäisen lapsen kanssa sulla on varmasti muutakin ajateltavaa kuin treenit ja tiukat syömiset, eikä sulla mitään hätää painon suhteen olekaan.

Mulle ei sanottu mitään vaikka lähtö oli 62 ja jälkitarkastuksessa 70!! Mutta mua kyllä ahistaa.. ehkäpä kesäksi kilot poissa :| Ja sulla tosiaan ei oo ku pari kiloa siihen lähtöpainoon, joten aika tökerö terkkatäti oli :o

Hienostihan sulta on lähtenyt! Vaikka ymmärrän, että harmittaa tommonen.

Pitais vaan uskaltaa sanoa suoraan, et itseasiassa heti synnytyksen jälkeen ei saa edes treenata!!! Esim. vatsalihaksia ei sais hirveesti tehdä. Just viime viikolla babyjumpas ohjaaja sano, et jos tekee liian aikasin (olikohan alle 6 kk synnytyksestä) niin tohon vatsaan voi jäädä sellanen "kolo", joka pitää käydä sit pahimmas tapauksessa leikkauttamassa umpeen...

Ihaninta ton jälkitarkastuksen jälkeen kyllä on ku terkkari ei enää punitse itteä...lapsen käyristä sit voikin tulla taas puhetta...Kokemusta on..

No huh huh, mun normipaino on joku 67kg, raskauksien aikana (kaks ihan peräkkäin) lihoin jopa 93:n kiloon. Viimeksi kun kävin neuvolassa tytön 4kk tarkastuksessa niin terkka kyseli mun painoa ja kun sanoin että hyvin on tippunut, enää on painoa 77kg. Niin terkka siihen totesi että kyllähän mä oon tietoinen siitä ettei imetyksen aikana saa laihduttaa... Ja jotenkin tuntu ettei mennyt perille kun sanoin etten ole laihduttanutkaan, olen vain tyytyväinen painon putoamiseen. Eli ihan päin vastoin kuin ap:lla...

Mulla on molemmissa jälkitarkastusissa, olen kaksi lasta synnyttänyt, mutta siis ollut 10kg viel jäljellä ns. normaaliin painoon. Ja pois olen ne saanut alta vuoden kuitenki. Muistan vaan esikon kohdalla ku terkkari tuntui vetävän ressii siitä ku painoo oli vielä, mie vaan itekseni nauroin että ootappa ku pääsen liikkumaan. Mulla vaan ei ensimmäisinä kuukausi uuden vauvan kanssa ollut mikään liikunta mielessä, paljon muuta. Nyt kuopus 7kk ja kilot on lähtenyt.. =)

Yhteistyössä