Voi tuota rojujen määrää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulevien materialistien äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulevien materialistien äiti

Vieras
Meillä on kaksi lasta 3v ja 1,5v. Yksi huone tupaten täynnä leluja. Iso korillinen pehmoleluja joilla eivät koskaan leiki, kun yhdet lempipehmolelut on. Pojalla muutamat autot joilla leikkii.

Tekis mieli raakasti vaan viedä kaikki pois, ja antaa itse kehitellä leluja, tai siis leikkiä muutamilla mutta voisi itse kehitellä pahvista ym .lisiä. Olisi ihanaa jos tytön nukelle väsäisi itse vaatteita jotka olisi yksinkertaisia eikä semmoisia kun kaupassa.

Hölmöä teksitä. Itse olen ne lelut halunnut, mutta en tiedä onko tuo yltäkylläinen lelujen määrä sittenkään hyväksi. Kokemuksia ja mielipiteitä? :)

meillä poika 3v ja tyttö just pian 2v, leluja kans ihan tolkuttomasti, vaikkakaan minä en ole montaakaan ite ostanut, mies kylläkin, vissiin sillä on joku trauma kun isosta perheestä ite eikä kuulemma koskaan saanut toivomaansa makeita leluja...
no anyway
välillä kerään ihan muovipussiin lelut joilla huomaan että ei juuri leikitä, vintille pois ja hetken päästä ah kuinka kiva onkaan niillä leikkiä taas!

muutamille leluille, kuten pikkuautot, astiat, legot, junarata on omat kannelliset astiat johon ne kerätään kun leikki loppuu, nostetaan ylös kaappiin ja sit kun tulee taas se ahaa elämys, että äiti anna junarata niin tuleepa monta kivaa leikkiä!

eli ei kaikkia leluja saatavilla, ettei mielikuvitus jää tavarapaljouden sekamelskaan...

tämmöistä tuli mieleen...

On niillä joku merkitys. Likka muutti reilu vuosi sitten omaan huusholliin ja sinne ei mahdu kaikki sen pehmolelut. Niitä pehmoja ei kuitenkaan saa hävittää vaan nyt ne täyttää yhden mun vaatekomeroistani odottaessaan sitä, että likka joskus tulevaisuudessa hankkii isomman asunnon.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
On niillä joku merkitys. Likka muutti reilu vuosi sitten omaan huusholliin ja sinne ei mahdu kaikki sen pehmolelut. Niitä pehmoja ei kuitenkaan saa hävittää vaan nyt ne täyttää yhden mun vaatekomeroistani odottaessaan sitä, että likka joskus tulevaisuudessa hankkii isomman asunnon.

No kaippa ne tärkeitä on. Meillä vaan ei ole vaatehuonetta missä säilyttää :) Keräsin ison kasan jo pois, ja jäi vielä jäljelle ainakin 6 kummallekkin. Muistelen vaan omaa lapsuutta kuinka niitä pehmoleluja oli, mutta ei sentään monia kymmeniä.

Meillä ainakin oon huomannut sen että vähempikin riittää... oon nyt kerännyt lähes kaikki lelut jemmaan ja aina välillä otan jonkin laatikon esiin leikittäväksi mutta kun huomaan että ne kiinnostaa taas sen verran kauan että kaikki on pitkin lattiaa eikä kerääminen kiinnosta niin parempi on pitää ne piilossa. Meillä kaks tyttöä ja jätin muutaman nulen (molemmille omat ja pari vieraita varten ettei heti oo tappelu), leikkikeittiö on (ite tehty) ja iso leikkiheppa plus muutama muu lelu. Hyvin pärjäävät noillakin.

Kyllähän ne tykkäis vaikka mistä lelusta jos niitä ostelis mutta millä sitten loppuviimein oikeasti leikitään. Itse aion yrittää pitää sen linjan että kun jompikumpi tarpeeksi kauan jostain lelusta puhuu ja haaveilee niin se voidaan sitten joskus hankkia vaikka synttärilahjaksi mutta ihan ekalla pyynnöllä ei osteta. Oppivat että kaikkea ei aina saa vaikka pyytää. Joskus voidaan joku pieni juttu ostaa kauppareissulla mutta useimmiten vaan ihaillaan hyllyillä leluja.

Yhteistyössä