Voi tota ihmisten laiskuutta!Lehtipuhallin asiaa...

  • Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti
huoh
Oltiin tuossa "omassa"puistossa ja kuulu naapuritalon pihasta jotain kovaa hurinaa...Ihmettelin että mitä se vois olla,en siis osannu ees kuvitella että olis lehtipuhallin sielä surissu!!!Isäntä se sielä n.400 neliön pihalla siivos lehtiä pois!!!Siis voiko noin laiskoja ihmisiä olla nykyään ettei jaksa tollasta piha aluetta ees haravoida?!Sais hyötyliikuntaa ite ja olla lasten parissa pihassa ku ei huudattais sitä mölymasiinaa vaan haravois!?!Meille EI IKINÄ tollasta hommata!Ja kyse oli suht'nuoresta isästä,n.37v.
 
No.. ei toi musta oo laiskuutta, se ois jos ei niille lehdille tehtäis mitään. Meillä ei ainakaan ehditä haravoida, kun ei ton 1-vuotiaan kanssa vielä pysty, menee joka suuntaan. Ja saan siinä ihan riittävästi hyötyliikuntaa kun käärrään niitä lehtiä peltoon.
 
Musta tarttis perustaa joku lehtipuhallinten vapautusrintama. Aina kun semmoinen tavataan, se käydään riipimässä äijän käsistä...

Ilmastonmuutos sinne ja tänne, ja jotenkin mun silmissä koko homman vaikeus tiivistyy siihen mielikuvaan, kun joku tosiaan nysvää muutaman neliön pihaa semmoisen kanssa.

Tai ehkä sitä pitäis vaan mennä harava kourassa paikalle ja sanoa, että jos kulta armas lopetat ton mökästyksen, niin mä haravoin sun pihas...
 
vieras
Mun vanhemmilla (alle 50) on lumilinko ja aurattavaa aluetta ei ole kuin parikymmentä neliötä. Linko saatiin vanhalta sukulaiselta joka parin vuoden käytön jälkeen muutti isosta omakotitalosta kerrostaloon eikä siten tarvinut linkoa enää. Saattaahan tuossakin olla jotain sellaista takana ja mies on ajatellut että kun sellainen kerran on niin kokeilee. Ei tuota nyt kuitenkaan käytetä kuin korkeintaan parin päivänä vuodessa. Toisin kuin sitä lumilinko lapissa tai esim. ruohonleikkuria.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Oltiin tuossa "omassa"puistossa ja kuulu naapuritalon pihasta jotain kovaa hurinaa...Ihmettelin että mitä se vois olla,en siis osannu ees kuvitella että olis lehtipuhallin sielä surissu!!!Isäntä se sielä n.400 neliön pihalla siivos lehtiä pois!!!Siis voiko noin laiskoja ihmisiä olla nykyään ettei jaksa tollasta piha aluetta ees haravoida?!Sais hyötyliikuntaa ite ja olla lasten parissa pihassa ku ei huudattais sitä mölymasiinaa vaan haravois!?!Meille EI IKINÄ tollasta hommata!Ja kyse oli suht'nuoresta isästä,n.37v.
Musta laiskuuden huippu on, että meidän naapurilla on sellainen vetävä ruohonleikkuri! :eek: Niillä on tonttia vaan joku 2000 neliöö eikä se muka jaksa työnnettävällä sitä leikata. Meidän omassa ei oo ees moottoria, ei tartteta semmosta pärinäkonetta ollenkaan.
 
Ei se mun mielestä ole pikkuasia, että ihmiset haluaa kasvattaa pienillä pihoillaan vanhan englantilaisen maalaiskartanon lammaslaitumia, ja sitten tarvitaan konelammas hoitamaan sitä laidunta, mies kiroilemaan kotitöitten määrää, bensankatku kaikkien nokkaan ja mölykäyrä pilviin. Mieti nyt mitä se meinaa jossain omakotialueella, koko helevatan ajan jossain pärisee. Siitäkö sitä tosiaan maksettiin, että päästään kerrostalosta "omaan rauhaan"...
 
äitykkä
Ettekö vielä ole oppineet että miehillä ei hommat tapahdu ilman jonkinlaista teknistä vempainta?! Ruuveille tarvitaan akkuruuvari, kylpyhuoneen pesuun höyrypesuri ja tottakai lehtien siivoukseen lehti-imuri! :D
 
Tahveliini
Mä voisin lainata sitä puhallinta. Tein talon reunuksiin sellaset kivat n. 1m leveet kivetykset luonnonkivistä ja kyllä on hidasta hommaa koittaa haravoida lehdet ilman kiviä..
 
Carlos74
Niin no ööö, mä olen kyllä ajatellut sellaisen hankkia :whistle: . Yksinkertaisesti siitä syystä, että en halua, että joka syksy vaimo joutuu yksinään haravoimaan pihan. Ja mulla ei kärsivällisyys eikä aika riitä haravointiin. Mulle kyllä kävisi, että lehdet maatuisi pihaan, mutta vaimolle tämä ei käy.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tahveliini:
Mä voisin lainata sitä puhallinta. Tein talon reunuksiin sellaset kivat n. 1m leveet kivetykset luonnonkivistä ja kyllä on hidasta hommaa koittaa haravoida lehdet ilman kiviä..
Eikös ne kannata ennemminkin harjata kuin haravoida?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Niin no ööö, mä olen kyllä ajatellut sellaisen hankkia :whistle: . Yksinkertaisesti siitä syystä, että en halua, että joka syksy vaimo joutuu yksinään haravoimaan pihan. Ja mulla ei kärsivällisyys eikä aika riitä haravointiin. Mulle kyllä kävisi, että lehdet maatuisi pihaan, mutta vaimolle tämä ei käy.
No eksä voi tehdä jotain muuta, vaikka pykäät muijalle kakun haravahommista tulon kunniaksi? :p
 
Carlos74
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Niin no ööö, mä olen kyllä ajatellut sellaisen hankkia :whistle: . Yksinkertaisesti siitä syystä, että en halua, että joka syksy vaimo joutuu yksinään haravoimaan pihan. Ja mulla ei kärsivällisyys eikä aika riitä haravointiin. Mulle kyllä kävisi, että lehdet maatuisi pihaan, mutta vaimolle tämä ei käy.
No eksä voi tehdä jotain muuta, vaikka pykäät muijalle kakun haravahommista tulon kunniaksi? :p
Voin toki, ja varmaan teenkin näin. Mut mun mielestä se haravoini on niin vittumaista puuhaa, ettei sen "korvaamiseen" oikein mikään riitä :D
 
mie
Lehtipuhaltimesta on moneen.. Tuossa yks päivä ihmettelin että mitä mies oikein tekee kun puhaltimen kans ähersi tallissa.. Kävin katsomassa niin siellä se kuivatteli muovipusseja..
 
Tahveliini
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tahveliini:
Mä voisin lainata sitä puhallinta. Tein talon reunuksiin sellaset kivat n. 1m leveet kivetykset luonnonkivistä ja kyllä on hidasta hommaa koittaa haravoida lehdet ilman kiviä..
Eikös ne kannata ennemminkin harjata kuin haravoida?!
Täytynee kokeilla, ei totta puhuen tullu sellanen vaihtoehto edes mieleen..
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun vanhemmilla on ja se on tosi kätevä. Miten muuten saat lehdet kunnolla esim sepeliltä ja kivetyksiltä. Ihme valitusta ja kateellisten marinaa. Mut sitähän se.
Kateuskortti! Kateuskortti! Johan sitä odotettiinkin:LOL:
 
Tää kans on yks metka juttu, että kun ihmiset ostaa koneistaa huusholliaan että saavat ekstra aikaa, niin aina se lisäaika palaa siihen, että syntyy joku lisäsiisteystarve. Miksi lattioilta tarttis voida syödä? Sit kun se asia on hoidossa, niin seuraavaksi piha täytyy näyttää nuollulta.

Mitä muuta se on kuin oman kunniallisuuden osoittamista naapureille, joista ei muuten edes välitä?
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Niin no ööö, mä olen kyllä ajatellut sellaisen hankkia :whistle: . Yksinkertaisesti siitä syystä, että en halua, että joka syksy vaimo joutuu yksinään haravoimaan pihan. Ja mulla ei kärsivällisyys eikä aika riitä haravointiin. Mulle kyllä kävisi, että lehdet maatuisi pihaan, mutta vaimolle tämä ei käy.
Jo aja ne lehdet ruohonleikkurilla silpuksi, niin ei tarvitse vaimon haravoida eikä sun ostaa lehtipuhallinta. Kaikkein älykkäin ratkaisu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Niin no ööö, mä olen kyllä ajatellut sellaisen hankkia :whistle: . Yksinkertaisesti siitä syystä, että en halua, että joka syksy vaimo joutuu yksinään haravoimaan pihan. Ja mulla ei kärsivällisyys eikä aika riitä haravointiin. Mulle kyllä kävisi, että lehdet maatuisi pihaan, mutta vaimolle tämä ei käy.
No eksä voi tehdä jotain muuta, vaikka pykäät muijalle kakun haravahommista tulon kunniaksi? :p
Voin toki, ja varmaan teenkin näin. Mut mun mielestä se haravoini on niin vittumaista puuhaa, ettei sen "korvaamiseen" oikein mikään riitä :D
Ooksä varma että vaimo kokee asian samalla tapaa? Vai onko se poikkeuskiltti yksilö - jos mä inhoisin sitä hommaa noin paljon ku sää, niin pilkkoisin sen haravan ja näyttäisin lopun päivää ihmissudelta. Mut mä en inhoa haravointia ollenkaan, kun ei meillä harrasteta sitä... :LOL:
Meillä ei ihmiset matojen hommia tee...

Mut olis musta kyllä hauska pomppia lehtikasassa... Kuka tarjoo? Mä voin vuokran nimeen haravoida vähän itekkin...
 

Yhteistyössä