Voi tätä ilon ja onnen päivää - vihreiden kannatus romahti alle kymmenen prosentin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa. Kiitos. Tällä jaksaa taas painaa. :)

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
Palstapesu tais eilen sanoa et gallupit ei kerro mitään.
Mä kieltäisin kaikki gallupit ennen vaaleja. Mulla on mutu, että ne saattavat ohjailla virran vietävänä olevien ihmisten äänestyskäyttäytymistä. ("Kerran tuo puolue X on niin suosittu, niin kai siinä on jotain hyvää oltava")

Ja samaa tekee viimeisen 2-3 viikon lööpit mediassa. Media ei saisi painottaa mitenkään mitään puoluetta.

Median valta on mun mielestä yhtä suuri, kuin poliittinen valta.

Mä kieltäisin kaikki gallupit ennen vaaleja. Mulla on mutu, että ne saattavat ohjailla virran vietävänä olevien ihmisten äänestyskäyttäytymistä. ("Kerran tuo puolue X on niin suosittu, niin kai siinä on jotain hyvää oltava")

Ja samaa tekee viimeisen 2-3 viikon lööpit mediassa. Media ei saisi painottaa mitenkään mitään puoluetta.

Joissain maissa on muutaman viikon gallupkielto ennen vaaleja. Sama pitäisi olla Suomessakin.

Joissain maissa on muutaman viikon gallupkielto ennen vaaleja. Sama pitäisi olla Suomessakin.
En oo kuullukaan gallupkiellosta. Kannattaisin kans sitä!
Toki vannoutuneet puolueiden kannattajat ei oo gallupeista moksiskaan. Mut tuuliviirit on.

mä en usko että gallupit ohjailis äänestyskäyttäytymistä

Hyvä että ihmiset ovat heränneet.

tenor.gif

Jotenkin tuntuu niin pahalta, että vihreistä on tullut tuollaisia!

Ennen vihreät olivat suomalaisen luonnon puolella, nykyään mikään maa ei ole niin pyhä, etteikö sitä voisi tuhota ja rakentaa täyteen kerrostaloja!
Kaikkea vihreiden tekemistä ohjaavat usalaiset ituhipit, joita apinoidaan kuin esikoululaiset konsanaan.
Sen sijaan, että vihreät menevät trendipelleinä muotien mukana, pitäisi heidän olla aidosti ja maalaisjärkeä käyttäen suomalaisen luonnon puolella, sekä edistää kotimaista hyvinvointia!

Vihreistä päälimmäisenä jää käteen:

- kaksoisstandardit
- suvaitsemattomuus
- epäisänmaallisuus
- tekopyhyys

Tiedän, että moni on nykyään tätä mieltä, ja ihan syystä!

Olisi hyvä jos Suomella olisi rationaalinen vihreä puolue.
Kaikki suomalaiset haluavat pitää hyvää huolta meidän erittäin tärkeästä luonnosta, mutta, ei näitä nykyvihreitä yksinkertaisesti voi äänestää - luonto ei ole heille tarpeeksi tärkeä, eikä sen huolehtimiseen jää aikaa. Nykyvihreiden aika menee tekopyhään maailmanparantamiseen=eivät itseasiassa paranna mitään.

Ihmisellä on paha taipumus että haluaa olla osana sitä porukkaa, jotka ovat voittajia. Ne epävarmat äänestäjät, jotka eivät ole perehtyneet syvemmin asiaan ovat herkkiä mielipiteille ja äänestävät gallupien perusteella.
Otsikon tapauksessa äänestäjät ovat tehneet selväksi, että vihreiden toiminta on perseestä! Vihreillä on todellinen peiliin katsomisen paikka!

Vihreät, Ohisalo etunenässä, on sekoillut hallituksessa todella messevästi ja ulostulot kyselytunneilla ovat karmivaa kuunneltavaa! Mihinkään ei saa vastausta vaan törkeästi vastataan ohi, jotta vihreiden agendaa ei pääsisi kritisoimaan ja keskustelu tyrehtyisi siihen. (tämä on tosin hallituksen yhteinen linja!)
Median tehtävä olisi puuttua tähän ja ottaa tiukemmin vihreät hampaisiinsa!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Samaa mieltä.

Hyvä että ihmiset ovat heränneet.

Jotenkin tuntuu niin pahalta, että vihreistä on tullut tuollaisia!

Ennen vihreät olivat suomalaisen luonnon puolella, nykyään mikään maa ei ole niin pyhä, etteikö sitä voisi tuhota ja rakentaa täyteen kerrostaloja!
Kaikkea vihreiden tekemistä ohjaavat usalaiset ituhipit, joita apinoidaan kuin esikoululaiset konsanaan.
Sen sijaan, että vihreät menevät trendipelleinä muotien mukana, pitäisi heidän olla aidosti ja maalaisjärkeä käyttäen suomalaisen luonnon puolella, sekä edistää kotimaista hyvinvointia!

Vihreistä päälimmäisenä jää käteen:

- kaksoisstandardit
- suvaitsemattomuus
- epäisänmaallisuus
- tekopyhyys

Tiedän, että moni on nykyään tätä mieltä, ja ihan syystä!

Olisi hyvä jos Suomella olisi rationaalinen vihreä puolue.
Kaikki suomalaiset haluavat pitää hyvää huolta meidän erittäin tärkeästä luonnosta, mutta, ei näitä nykyvihreitä yksinkertaisesti voi äänestää - luonto ei ole heille tarpeeksi tärkeä, eikä sen huolehtimiseen jää aikaa. Nykyvihreiden aika menee tekopyhään maailmanparantamiseen=eivät itseasiassa paranna mitään.
Vielä 90-luvulla kuuli vihreiden puhuvan paljon luonnosta ja eläimistä ja Suomen järvi/pohjavesien ym. Suomen luontoon liittyvistä asioista.
Nykyään tuntuu, että sinne on pesiytynyt joku fanaattisuus, mikä saa puolueen jäsenistön silmät kiiluen rääkymään kaiken muun puolesta, paitsi ei niiden arvojen joiden nimissä puolue aikanaan perustettiin.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Persujen tilanne kun kuntavaaleihin on aikaa kaksi kuukautta.

"Edelleen on syytä kerrata, että ainoastaan täydet listat jokaisessa Suomen 15:ssä suurimmassa kunnassa mahdollistavat voittomme. Täysillä listoilla kisaamme jokaisessa 15:ssä suurimmassa kunnassa vähintään kolmossijasta.

Yli 50 000, mutta alle 100 000 asukkaan kunnissa käymme tasaväkistä kisaa SDP:n kanssa. Kokoomus ja Kepu näyttävät näissä jäävän kärkivauhdista. Sama asetelma on alle 50 000 asukkaan kunnissa. Kun saamme kaikkiin näihin täydet listat, niin kisa suurimman valtuustoryhmän paikasta käydään SDP:n ja meidän kesken.

Maaseutumaisissa kunnissa perussuomalaiset ja kepulaiset kisaavat rinta rinnan ykköspuolueen asemasta. Muilla ei kyselyjen valossa näyttäisi olevan mahdollisuuksia kärkeen. Taajaan asutuissa kunnissa kisa näytettäisiin käytävän PS:n ja SDP:n kesken. Kepu kärkkyy kolmantena, mutta kaula kärkeen on venähtänyt. Gallupien valossa perussuomalaisilla on mahdollisuus saada suurin valtuustoryhmä valtaosaan näistä.

Kuten luvut havainnollistavat, kuntavaaleissa kärkipaikka on ulottuvillamme. Kaupungeissa kisaamme lähes tasapäin SDP:n ja Kokoomuksen kanssa, Kepu on statistin roolissa näissä. Galluppien mukaan maaseutumaisissa ja taajaan asutuissa kunnissa Kokoomuksella ei näyttäisi olevan riittävää kannatuspotentiaalia."

Yhteistyössä