voi tätä alemmuuden tunnetta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sonta kasa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sonta kasa

Vieras
taas se nosti päätään kun kuulin että yks sukulainen aikoo ammattikorkeakouluun.. :(
ja multa ei meinaa sujua edes toisen asteen opinnot... miks hitossa mä en voi koskaan olla se joka onnistuu???

Ammattikorkeakouluun ei ole vaikea päästä, voit päästä aivan hyvin sisään vaikkei todistus ole hyvä. Pääsykoe jossa testataan soveltuvuutta ja motivaatiota ratkaisee. Tuon takia siis ei kannata masistella :)

[QUOTE="vieras.";29221326]Aikoo ammattikorkeakouluun on eri asia kuin päästä sinne. No olen itsekin päässyt enkä nyt mikään huippu lukiossa ollut.[/QUOTE]

no mä kyllä uskon että pääsee.

mä en edes päässy lukioon kun keskiarvo oli joku 6,5.

[QUOTE="a.p";29221329]no mä kyllä uskon että pääsee.

mä en edes päässy lukioon kun keskiarvo oli joku 6,5.[/QUOTE]

Jos keskiarvo on tuollainen niin se tarkoittaa laiskuutta tai oppimisvaikeuksia. Laiskuuteen auttaa lukeminen. Oppimisvaikeuksiin on kaikenmoista apua nykyisin ammattikoulussa, jos sulla vaikeuksia. Mitä alaa opiskelet ja mikä hankalaa?

[QUOTE="a.p";29221329]no mä kyllä uskon että pääsee.

mä en edes päässy lukioon kun keskiarvo oli joku 6,5.[/QUOTE]

Mäkin olin maailman laskin opiskelija peruskoulussa ja lukiossa mutta nyt opiskelen yliopistossa :) Ei mitään väliä miten peruskoulussa on mennyt, kyllä kouluun pääsee sisälle ihan muilla taidoilla kuin lukutoukkuus. Päin vastoin kirjaviisaita ei arvosteta. Omilla aivoilla ja kokemuksilla ajattelu vaatii enemmän.

Sen kun tietäis oliko se sillon peruskoulussa laiskuutta vai oppimisvaikeuksia vai jotain muuta. Juuri nyt en opiskele mitään. Haluaisin opiskella mutta en tiedä mitä enkä halua taas mennä ja huomata ettei minusta olekaan mihinkään. Suoritin toisen asteen tutkinnon mutta se kesti minulla 5-vuotta kun normaalisti sen pitäis saada kasaan 3-vuodessa. Vaikeaa oli kyllä siinä tuli monet itkut itkettyä ja moneen kertaan olin valmis luovuttamaan. Nyt vaan ei enää tällä tutkinnolla oikein työllisty.

Yhteistyössä