Voi takapuoli tätä elämää ja iso huuto päälle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsemppiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tsemppiä

Vieras
Että ottaa nyt päästä!
Tällä hetkellä elämä tuntuu kyllä olevan ja syvältä...

Meillä on kämppä kuin pommin jäljiltä, eikä ihan mikään pikkupommi olekaan täällä kosahtanut. Jokapaikassa on jotain roinaa, pyyhkeitä, leluja, kenkiä, kirjoja... miten ne liikkuukin tällä tavalla?

Teen normi päivätyötä, kahdeksalta päiväkodille, lapset hoitoon, työpaikalle, varttia vaille viisi hirveällä höösällä hakemaan lapset ja äkkiä kotiin. Olen yksin koko viikon kuuden lapsen kanssa ja täytyy sanoa, että tämä toinen viikko jo hivenen takkuaa... Ei enää jaksaisi. Mies on työhommissa satojen kilometrien päässä ja tulee vasta perjantaina.

Töissä on hirveä härdelli, kun kesälomat pyörii ja porukka on minimissään. Ihan älyttömästi hommia, joten tuntuu, että vähän kierroksilla mennään sekä töissä että kotona.

Esikoisen urheiluhomman kanssa on säätämistä suuntaan jos toiseen, vanhemmat vinkuu kuin pahimmaiset kakarat ja pilaa ihanan harrastuksen. Eilen oli palaveri, joka selvitti asioita, mutta valvoin silti viime yön pohtien eräiden vanhempien jääräpäisyyttä ja suoranaista hulluutta.

Viikonlopuksi pitäisi järjestää pippalot tyttöjen kesken, meillä. Täällä pommin räjähdyksen raunioilla... Miehen vanhemmat kävivät tänään tuomassa mansikkahilloa ja yksi lapsista alkoi kitisemään, että ei mummolaan, ei mummolaan... Ihan siitä taitaa olla jo puoli vuotta, kun viimeksi olivatkin... Ja mummo tokaisi ystävällisesti, että ei oltaisi kuule otettukaan. Voi pylly, että tuli taas iloinen mieli kaikille. Ei aina tuo mummon huumorintaju oikein iske meihin. No, juuri tältä mummolta olin ajatellut kysyä hoitopaikkaa viikonlopuksi...juu, ei ehkä.

Kaiken kruunaa tässä ehkä se, että mulla on menkat.

Että näin. Pitkä oli paasaus, mutta onnea, jos jaksoit lukea. Mulla on ainakin nyt jo parempi olo :)

Koitahan jaksaa siellä. Meillä anoppi on ottanut aina isommat lapset (8,10v) hoitoon. Pienintä kohta 5v ei ota. Yhesti oli siellä hoidossa ja oli tullut itku jostain kirjasta. Anoppi ei tohi enään ottaa. Aikaa tästä on noin 2vuotta

Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
:hug:

Osaan kuvitella tunteen vaikka lapsia ei ole mulla kuin kaksi. Onneksi elämä menee vaiheissa, niin että jos joku juttu on kurjaa se menee ohi. Valitettavasti myös ne hyvät vaiheet menee ohi...

Kiitti :) Näinhän se on, elämä menee ihan vilauksessa ohitse. Huomasin jotenkin kaiholla katselevani tänään esikoista, joka oli mukamas viikon lomareissulla taas kasvanut vähän isommaksi :)

Sellainen ihana iloasia on meidän perheelle tulossa, että lomaan on enää kaksi viikkoa! Joten tämän ajan seison vaikka päälläni :D
Lisäksi olen jäämässä suoraan lomalta hoitovapaalle, joten toivon saavani nautiskella sitten niistä hyvistäkin hetkistä vähän enemmän :)

Niinkuin isäni sanoi, otan nyt tässä työrumbassa vielä loppukirin ja sitten on aina vetäistä henkeä ja hoitaa lapsia ja kotia!

:heart: sellasta se elämä välillä lapsiperheessä on ja silloin kun se on sitä itseään ei muista että joskus on ollu parempiakin aikoja ja niitä taas tulee. Jaksamista, kyllä aurinko vielä paistaa risukasaankin, älä stressaa siivoomisen kanssa, pidä hauskaa tyttöjen pippaoissa!

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
:heart: sellasta se elämä välillä lapsiperheessä on ja silloin kun se on sitä itseään ei muista että joskus on ollu parempiakin aikoja ja niitä taas tulee. Jaksamista, kyllä aurinko vielä paistaa risukasaankin, älä stressaa siivoomisen kanssa, pidä hauskaa tyttöjen pippaoissa!

Kiitos! Ihania sanoja :) Tuli tosi hyvä mieli, kiitos vielä sinulle :)