Voi &(/%&=/(!! Tämän siitä saa, kun keittää kaurapuuron maitoon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eihhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eihhh

Vieras
Joo-o, tyylikkäästi paloi puuro pohjaan, vaikka kävin sitä hämmentelemässä melkein koko ajan.

Miten tuon teräskattilan saa nyt puhtaaksi? Ei lähde kauhalla raaputtamalla tuo palanut maito. :(

Pelkkä vesi puuro on kyllä pahaa :( Mä laitan aina puolet vettä ja puolet maitoa,ei niin pahasti pääse palamaan pohjaan.
Mutta siis,siihen onkelmaan:Pyykinpesupulveria kattilan pohjaan,tilkka vettä ja anna olla yön yli,aamulla tiskaat ja varmasti puhdasta :0)

Ruokasooda irrottaa.. Mä nyt en oo varma miten mä sitä laitan mutta kuumaa vettä taidan yleensä viruttaa sinne kattilaan sen ruokasoodan kanssa.

Kokeilin joskus ihan huvikseni (ei saa kysyä miksi.. mä vaan teen kaikkia omia randomkokeluja aina..) ja se toimi. Mutta kyllä se siinä sai jonkun tovin liota, päivästä vuorokauteen tais liota mulla.

Kaurapuuro tai 4-viljan puuro maitoon keitettynä on ihanaa! Kun keität sen mikrossa (iso vuoka), ei ole mitään ongelmaa palamisista. Kokeile edes! (tiedän, että moni sanoo, että parempaa kattilassa keitettynä, mutta mun mielestä ei ole)

Laita kattila täyteen kuumaa vettä ja yksi konetiskitabu sinne sekaan, anna sulaa ja kerran sekoitat sen sinne sekaan, seuraavana päivänä irtoaa koko palanut kökkö pohjasta ihan ilman hinkkaamisia.

[QUOTE="vieras";24419007]Pyykinpesujauhetta+vettä kiehautetaan useamman minuutin, niin ei juuri tarvi edes jynssätä.[/QUOTE]

Just näin! Yläasteen köksän kirjassakin neuvotaan näin, muistaakseni ohje oli ruokalusikallinen pyykinpesuainetta ja sentti-kaks vettä kattilan pohjalle. Ja 1-2min kiehautetaan.

[QUOTE="vieras";24419090]Kaurapuuro tai 4-viljan puuro maitoon keitettynä on ihanaa! Kun keität sen mikrossa (iso vuoka), ei ole mitään ongelmaa palamisista. Kokeile edes! (tiedän, että moni sanoo, että parempaa kattilassa keitettynä, mutta mun mielestä ei ole)[/QUOTE]

Olen samaa mieltä. Teen lapsille aina puurot maitoon mikrossa. Meillä mahtuu 2 lautasta kerralla. Hyvää on.

Yhteistyössä