Voi surku! Vaatteet haisee homeelle! Onko ne ihan pilalla? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Pesin koneellisen uusia vaatteita ja muuttohässäkässä unohdin koneeseen. (Joo tyhmä olin kun aloin vielä pyykkiä pestä.) Lähteekö toi haju millään vai joudunko heittämään kaikki roskiin? :( Mites pesukone, onko sekin nyt entinen?

No kauanko ne siellä oli? Luultavasti ovat vaan ummehtuneet. Pese ne niin lämpöisellä kun materiaali sallii. Koneen voit pyörittää vaikka 90 ohjelman. Mutta kuka nyt ei huomaa muutossa, että koneessa on tavaraa..

Ajattelin jos alkaisin muutenkin käyttää etikkaa huuhteluaineena. Huuhteluainetta meillä ei käytetä kun käytetään nestemäistä pesuainetta. Piti jo aiemmin alkaa käyttää etikkaa aina pesussa, mutta se unohtui. Olisko sitä siis hyvä käyttää säännöllisesti? Vai vaan tarvittaessa?

Laitoin etikkaveteen yöksi likoomaan. Aamulla pesen 60 asteessa. Laitanko vielä pesuunkin etikkaa?

^ Tuo on hyvä!

Mä laittaisin varmaan huuhteluaineen tilalle etikkaa ja ehkä pesuaineen mukaan Vanish extra hygiene -jauhetta. Uskon että hajut lähtee kun kerran laitoit yöksi etikkaveteen ne likoamaan. Eikä kone siitä miksikään ole mennyt, sen voi pestä 95-asteen ohjelmalla ja vaikka vielä sitruunahappoa mukaan, niin onpahan tehty koneen puhdistus siinä samalla.

Täällä ohje koneen puhdistamiseen:

Usein kysyttyä - Yliopiston Apteekki

Mä ehkä vielä huljauttaisin sen sillä 95-ohjelmalla tässä yön päälle, et aamulla sais sit laittaa freshimpään koneeseen vaatteet.

Siis enshätiin pesisin 95-asteessa ilman sitr.happoa, kun sitähän ei välttis ole kaapissa jemmassa. :) Mutta mä olen "vähän" yliherkkis tällaisissa, kyllähän se kone puhdistuu siinä samlla kun vaatteetkin.

Yhteistyössä