Voi surku, nuo antibiootit taitaa käydä pahasti poitsun mahaan. :(

Eilen illalla itki melkein yhteen putkeen yli 5 tuntia, lopulta se veti jalkansa ihan kippuraan ja piereskeli minuutin verran yhtä soittoa, ja itku loppui siihen. ( Olin ihan ihmeissäni miten pienen ihmisen mahaan voikin mahtua niin paljon ilmaa :eek: ) Nyt on pientä kitinää taas ilmassa, saa nähdä tuleeko samanlainen ilta kuin eilen.. Ja kiva kun nyt joutuu syöttämään antibioottia 1-2kk putkeen, surku pikkuisen puolesta jos on tuollaiset mahavaivat joka ilta. :(

Oisko teillä jotain hyviä vinkkejä, mikä auttaisi?? Ostin apteekista gefilus-kapseleita, ja maidon seassa oon antanut 1 kapselin/pvä, ja itse oon syönyt kans, niin saa maidon mukana sitäkin kautta. Mitähän muuta osais tehdä lisäksi mikä helpottaisi pikkuisen oloa?
 
mä voisin suositella niitä rela-tippoja...meijen pikkuneiti syö niitä kun on lääkekuuri ni masu pysyy suht hyvänä,ne on maitohappobakteeria ja auttaa lähes jokaiseen masuun liittyvään ongelmaan.
 
Kannattaa pumpata niitä jalkoja illalla vatsaa vasten, siis vauvan reidet vatsaa vasten, suoriksi, ja taas koukkuun. Voi auttaa... tai sitten ei.
Voi harmien harmi, vauva raasu!! Muista itse kuitenkin nukkua silloin kun vauva nukkuu, niin jaksat valvoa öitä jos tarve vaatii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimima:
mä voisin suositella niitä rela-tippoja...meijen pikkuneiti syö niitä kun on lääkekuuri ni masu pysyy suht hyvänä,ne on maitohappobakteeria ja auttaa lähes jokaiseen masuun liittyvään ongelmaan.
Nuo rela-tipat eikös oo vähän vastaavanlainen valmiste kuin gefilus-kapselit, eri muodossa vaan? Maitohappobakteereita siis molemmat. Mie aattelin, että helpompi antaa gefilus-kapseleita kun saa niin kätevästi maidon sekaan sekoitettua, mut voihan sitä tietysti jonkin ajan kuluttua kokeilla auttaisko nuo rela-tipat paremmin, jos masuvaivat jatkuu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kokeiltu:
Mahan ollessa kovin kipeänä myös lämmin kylpy voi auttaa.
Voi pientä. :(
Päivällä käytiin kylvyssä, sen jälkeen olikin tosi rauhallinen ja tyytyväinen. Hei, tätäkin voisi tietysti kokeilla, että kun on kylvetys-päivä, niin kylvetetään illalla...

kaikki vinkit kiitollisina vastaan otetaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mä vaan:
Antibiootti kuurin aikana pitää syödä moninkertainen annos maitohappobakteereita.
Niin, mitenhän paljon niitä uskaltaa sit reilun parin viikon ikäiselle antaa?? Neuvolasta/lääkäriltä saa tietysti varmemman vastauksen mitä täältä, mutta kunhan vaan mietiskelen.. Ja saahan se tosiaan sitä maitohappobakteeria miun maidostakin, kun syön niitä kapseleita myös itse.
 

Yhteistyössä