Voi sanonko mikä!!! Se saakelin kakku on nyt puoliksi palanut ja puoliksi raaka. WTF? *KUVAT!*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eli mitäköhän mä tällä kertaa tein väärin :|

Ohje oli tämä ja tämän mukaan tein.

4 munaa
1,5dl sokeria
2dl vehnäjauhoja
1tl leivinjauhetta

Voitele ja korppujauhota vuoka. Munat ja sokeri vaahdoksi. Vehnäjauhot ja leivinjauhot keskenään sekaisin ja vaahdon sekaan. Tässä vaiheessa vatkaa vain enää kevyesti. Ja sitten kaato vuokaan ja uuniin 200 asteeseen n.30minuuttia.

Uunissa kakku on ollut noin 20 min ja se on tosiaan puoleen väliin saakka tummunut, päältä palanut ja alta vissiin raaka kun on ihan valkoinen :/

Jotta bon apetit vaan :kieh:

Toivottavasti sen saa käytetty vielä siten, että siitä ottaa ylimmän kerroksen (jos siis ajattelee että sen kolmeen leikkaisi) roskiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
175 astetta ja uunin alimmalle ritilälle, näin olen onnistunut saamaan hyvin paistuneen kakkupohjan.

No kiva...200 astetta ja keskellä tuottaa näköjään hiiltymän :kieh:

Noh...ensi kerralla olen sitten asteen fiksumpi. Pidätkö kuitenkin sen 30 min?

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
175 astetta ja uunin alimmalle ritilälle, näin olen onnistunut saamaan hyvin paistuneen kakkupohjan.

No kiva...200 astetta ja keskellä tuottaa näköjään hiiltymän :kieh:

Noh...ensi kerralla olen sitten asteen fiksumpi. Pidätkö kuitenkin sen 30 min?

En ole koskaan katsonut kelloa, vaan kakkua. Kun se näyttää valmiilta, kokeilen tikulla onko kypsä.

minä puolestaan päättelen paljon hajusta :D Kypsän kakun haju eroaa jotenkin paistuvasta, paleen käry puolestaan ilmoittaa, että on ollut liian kauan.

Siihen voi laittaa alumiinifoliota tai leivinpaperia päälle, jos tummuu liikaa pinnasta paiston aikana. Kypsä sen pitää olla. Pahimmassa tapauksessa voi sen pinnan leikata pois, tulee vähän ohuempi kakku.

Toi kakku meni kyllä ihan reisille :laugh: :laugh: :laugh:

Siis ei helvetti sentään :laugh:

Ei mennyt kuorrutuskaan ihan nappiin...mutta kyllä se onneksi ihan syömäkelposta oli.

Mä voisin vaikka räpsiä kuvan teille, niin päsette meikäläisen esteettisen maailman pariin :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Sen kakun pinnan voi peittää palalla leivinpaperia siinä vaiheessa kun se näyttää alkavan ruskettua.
(pikku vinkki seuraavaa kertaa varten )

Mä vaan en yleensä muista kurkata sinne uuniin ennen kuin se aika on kulunut umpeen jonka aikaa sen pitää siellä olla :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Ihan niinku sulla olis grillivastus päällä??? Ei meinaan millään saa kakkua tossa ajassa PALAMAAN vaikka olis 200 astetta :o

Ei ollut...mulla oli se mikä mulla aina on...eli semmonen neliö minkä sisällä on 2 viivaa. Sitä aina käytän.

Alkuperäinen kirjoittaja akutaskun ankkakirja:
Toi kakku meni kyllä ihan reisille :laugh: :laugh: :laugh:

Siis ei helvetti sentään :laugh:

Ei mennyt kuorrutuskaan ihan nappiin...mutta kyllä se onneksi ihan syömäkelposta oli.

Mä voisin vaikka räpsiä kuvan teille, niin päsette meikäläisen esteettisen maailman pariin :laugh:

Laita kuvaa :saint:

Joo...kameran akku loppu, mutta koitan kännykällä jotain saada aikaan...hetki pieni.

Noniin...tässä kuva siitä hiiltymästä jonka leikkasin kakun päältä pois, sekä kakusta (kun sitä oltiin jo maisteltukin). Eikös ole aika esteettinen näky.

Tarkoitus siis oli saada kakun päälle suklaakuorrute, mutta ihan ei onnistunut...se valui kokonaan kakun päältä reunoja pitkin alas...ja siitä pöydälle.

Vissiinkään sitä vanillaa ei olisi saanut laittaa siihen kakun päälle? mutta kun en sitä tajunnut, niin en tajunnut. Ehkä ensi kerralla sitten menee paremmin.

Ai niin...hajotin tuossa ohimennen yhden lasivuoan kannenkin. Siitä lähti pala irti, mutta kyllä se onneksi ihan käyttökelpoinen vielä on. Että tällasta tälläkertaa.

*MUOKS* ja unohdin sitten lisäksi kostuttaa kakun kansikeroksen. Hyvä minä!

Alkuperäinen kirjoittaja Shokeerattu Letkajenkka:
Saanko sanoa,että sulla on ap melkoinen nimimerkki tämän ketjun aloittajaksi.. :D

No se nikki on itseasiassa valittu juurikin mun kokkaustaitojen perusteella :)

Tai siis aikoinaan kun rekkaannuin niin en keksinyt nikkiä ja summamutikassa vaan naputin muutamaa kirjainta. Nikiksi tuli tuolloin sef. Kun sitten huomasin nämä suuremmoiset kokkauslahjani niin mulle vinkattiin nikin hienosäätöä ja muutin sitä sitten senverran, että se passaa mulle "paremmin" :ashamed: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
:hug:
Mutta vahingosta viisastuu, tekemällä oppii ja yrittänyttä ei laiteta jne. Mitä niitä sanontoja nyt onkin.
Enskerralla paremmalla onnella sit.

Jep...mä taas tiedän mitä mä seuraavalla kerralla en tee :D

Saanko sanoa,että sulla on ap melkoinen nimimerkki tämän ketjun aloittajaksi.. :D

Tai siis aikoinaan kun rekkaannuin niin en keksinyt nikkiä ja summamutikassa vaan naputin muutamaa kirjainta. Nikiksi tuli tuolloin sef. Kun sitten huomasin nämä suuremmoiset kokkauslahjani niin mulle vinkattiin nikin hienosäätöä ja muutin sitä sitten senverran, että se passaa mulle "paremmin" :ashamed: :D

Kiitti taustatiedoista. :D Ja jos yhtään lohduttaa ni kakkupohjan paistelu on joskus tosi hienosäätöä ja hankalaa hommaa.Nimim.monta tekelettä tuhonnut ja päätynyt ostamaan kaupasta valmispohjan. :saint:

Kiitti taustatiedoista. :D Ja jos yhtään lohduttaa ni kakkupohjan paistelu on joskus tosi hienosäätöä ja hankalaa hommaa.Nimim.monta tekelettä tuhonnut ja päätynyt ostamaan kaupasta valmispohjan. :saint:

Mulla oli valmispohja, mutta se oli tosiaan mennyt vanhaksi. En ole koskaan ennen kakkupohjaa tehnyt, mutta jatkossa meinaan tehdä kyllä aina itse. Varaan vaan riittävästi aikaa, että ehdin tekemään uuden, jos eka ei onnistu :laugh:

Seuraavalla kerralla uuni pienemmälle, kakku alemmas ja seuraan sitä (mahd. peitän leivinpaperilla) niin eiköhän siitä hyvä tule :)

Tuon suklaalla kuorruttamisen nyt kyllä varmaan unohdan (ei tosiaan ole mun juttu) mutta koitan sen kostutuksen muistaa jatkossa.

Yhteistyössä