Voi Rakas Mies! Pesi untuvatakin..

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
Tuolla oli pari untuvatakkia. Haisvat kovasti ja voimakkaasti tupakalle.
Mussukka meni ja laitto toisen pesukoneeseen 40 asteesee. Nyt se on ihan lättänä ja roikkuu raadon näköisenä henkarissa.
Ja haisee edelleen ihan yhtä vahvasti tupakalle.

Ei oo kuivausrumpua!!

Jos tuon takin viälä saan pelastettua, eli möyhittyä kuivaksi ja paksuksi, niin saakoha tuota hajua mitekää pois?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Tuolla oli pari untuvatakkia. Haisvat kovasti ja voimakkaasti tupakalle.
Mussukka meni ja laitto toisen pesukoneeseen 40 asteesee. Nyt se on ihan lättänä ja roikkuu raadon näköisenä henkarissa.
Ja haisee edelleen ihan yhtä vahvasti tupakalle.

Ei oo kuivausrumpua!!

Jos tuon takin viälä saan pelastettua, eli möyhittyä kuivaksi ja paksuksi, niin saakoha tuota hajua mitekää pois?

Joo se haju kyllä lähtee kun takki on täysin kuiva! Se on kyllä ihan karmea haju mikä niistä lähtee märkänä :x

 
pese 60 asteessa Paljonkohan siel oli sitä pesuainetta? Untuvaa pestäes sitä tarvii laittaa toooosi vähän, eli jos on ollu ns. nomimäärä niin uus pesukerta ilman pesuainetta. Sit kunnon huuhtelut ja kunnon linkous. Kuivumaan ilmavaan paikkaan ja pitä pöyhi välillä. Ei huuhteluainetta
 
Ainahan sen voi vieda pesulaan, kylla ne siella saa sen entista ehommaksi. Meilla toissa aikoinaan laitettiin untuvatuotteet vesipesun jalkeen hengarille kuivumaan aluksi ja lopuksi kuivausrumpuun parin tennispallon kanssa - ja hyva tuli.
 
Hei laita se sinne pesukoneeseen takaisin ja tennispallo kaveriksi ja pelkkä linkous päälle. Möyhiintyy kunnolla kun pallo antaa lisätehoa. Sen jälkeen pihalle kuivumaan, niin hajut tuulettuu ja vielä toisen kerran linkoon pyörimään pallon kanssa ennen kuin on kokonaan kuivunut.
 
Ei tennispalloja pesukoneeseen eikä kuivausrumpuun. Tässä ohjeita:

http://www.yhteishyva.fi/pukeutuminen/vaatehuolto/untuvavaatteen_oikea_hoito/fi_FI/untuvavaatteen_oikea_hoito/

 
Alkuperäinen kirjoittaja untuvatakin omistaja ilman rumpua.:
Hei laita se sinne pesukoneeseen takaisin ja tennispallo kaveriksi ja pelkkä linkous päälle. Möyhiintyy kunnolla kun pallo antaa lisätehoa. Sen jälkeen pihalle kuivumaan, niin hajut tuulettuu ja vielä toisen kerran linkoon pyörimään pallon kanssa ennen kuin on kokonaan kuivunut.

Jaa, linkouksessa ne vaatteet ei siella pyori, eika tennispallot, vaan se rumpu ja keskipakoisvoima puristaa veden pois.
Miten niista palloista voi silloin olla mitaan hyotya?

 
Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
Alkuperäinen kirjoittaja untuvatakin omistaja ilman rumpua.:
Hei laita se sinne pesukoneeseen takaisin ja tennispallo kaveriksi ja pelkkä linkous päälle. Möyhiintyy kunnolla kun pallo antaa lisätehoa. Sen jälkeen pihalle kuivumaan, niin hajut tuulettuu ja vielä toisen kerran linkoon pyörimään pallon kanssa ennen kuin on kokonaan kuivunut.

Jaa, linkouksessa ne vaatteet ei siella pyori, eika tennispallot, vaan se rumpu ja keskipakoisvoima puristaa veden pois.
Miten niista palloista voi silloin olla mitaan hyotya?

Kyllä ne meillä ainakin pyörii jos ei kone ole liian täynnä ja säätää linkouksen vähän pienemmälle. Ei ole pakko lingota sillä maksimivoimalla kun ei ole tarkoits saada kuivaksi vaan pöyheäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja untuvatakin omistaja:
Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
Alkuperäinen kirjoittaja untuvatakin omistaja ilman rumpua.:
Hei laita se sinne pesukoneeseen takaisin ja tennispallo kaveriksi ja pelkkä linkous päälle. Möyhiintyy kunnolla kun pallo antaa lisätehoa. Sen jälkeen pihalle kuivumaan, niin hajut tuulettuu ja vielä toisen kerran linkoon pyörimään pallon kanssa ennen kuin on kokonaan kuivunut.

Jaa, linkouksessa ne vaatteet ei siella pyori, eika tennispallot, vaan se rumpu ja keskipakoisvoima puristaa veden pois.
Miten niista palloista voi silloin olla mitaan hyotya?

Kyllä ne meillä ainakin pyörii jos ei kone ole liian täynnä ja säätää linkouksen vähän pienemmälle. Ei ole pakko lingota sillä maksimivoimalla kun ei ole tarkoits saada kuivaksi vaan pöyheäksi.

Oman koneen voi saataa minimilinkoukseen 400 rpm ja sillakin nopeudella ne vatteet ei edelleenkaan pyori vaan painautuvat rumpua vasten. Linkouksen jalkeen on rypistyksenesto-toiminto mika pyorayttaa vaatteita muutaman kerran silloin talloin, mutta silla tahdilla ei palloilla ole myoskaan mitaan merkitysta.

 
Juu en todellakaa laita tennispalloja pesukoneeseen, eikä tuo mussukkakaa onneks ollu nii tehny!!
Nii mussukka sano että pesuainetta oli ihan vähä, et kyl hää jotai tiätää! Miä kyl oon joskus erimieltä mut se on jo toinen juttu :D
Eikä ollu huuhteluainetta.

Pöyhitään ny sit urakalla,
Mitä teit lauantai-iltana? Pöyhin takkia!
Meneehä se siinäkii :laugh:

Tuo tupakan haju vaan on nii inha, kädetkii rupee haiseen (ja rupee tekeen miäl savuketta :ashamed: )
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä