Voi *piip* *piip* että ottaa päähän lapseton tuttavani!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi !!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voi !!!!

Vieras
Käyvät miehensä kanssa lapsettomuushoidoissa.

Jos minä vähänkin sanon että kun tuli huonosti nukuttua jne, niin heti hän aloittaa paasaamisen "Olisit onnellinen, voi minä en ikinä valittaisi jos vain saisin lapsia!"

Tottakai minä olen onnellinen lapsistani, mutta jokainen joskus väsyy kun monta yötä nukkuu huonosti. Hänkin valittaa varmasti sitten kun on koliikkia/hampaitaan itkevä lapsi jonka kanssa saa valvoa yökaudet.

Ja sitten tämä hänen oma ainainen valituksensa kuinka hoidot ovat niiiiiiiiin raskaita. Itse hän väen väkisin niitä lapsia haluaa vaikka ei luonto niitä hänelle soisi. Olisi onnellinen kun saa nykypäivänä apua ongelmaansa eikä valittaisi kun kerta niitä lapsia väkisin tahtoo.
Itse olen nuorempana sairastanut syövän ja ne hoidothan eivät toki raskaita olleet!

Kuulostaa siltä, että olis syytä lopettaa nokittelu sillä kuinka rankkaa mikäkin on. Rasittava tyyli kyllä kaverillasi tuollainen, ei hänellä ole oikeutta sanoa saatko sinä olla väsynyt vai ei. Ei se kenenkään lupaa katso ja jokaisella on oma elämänsä elettävänä. Todellinen ystävä kuuntelisi toista ja ymmärtäisi elämäntilanteesta huolimatta tuomitsematta. Joskus voi olla tietysti kausia, jolloin on raskasta tai vaikeaa ymmärtää toista, mutta niistä voi päästä yli.

Mitäs jos ihan asiallisesti puhuisit kaverillesi, että miltä sinusta nuo hänen puheensa tuntuvat. Jos ette kuitenkaan pääse yhteisymmärrykseen asioista, niin ehkä pieni hajurako olisi tarpeen.

Vähän ymmärrystä ystävääsi kohtaan! Miten joskus sairastamasi syöpä liittyy tähän hetkeen? Onko teillä joku kilpailu, kumpi kärsiin enemmän? Syöpä tai ei, et tule ikinä ymmärtämään mitä ystäväsi kokee jos et ole kärsinyt lapsettomuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja kisu:
Vähän ymmärrystä ystävääsi kohtaan! Miten joskus sairastamasi syöpä liittyy tähän hetkeen? Onko teillä joku kilpailu, kumpi kärsiin enemmän? Syöpä tai ei, et tule ikinä ymmärtämään mitä ystäväsi kokee jos et ole kärsinyt lapsettomuudesta.

Niin, eipä kai ap:n ystäväkään voi sitten haukkua ap:tä siitä, kun hän valittaa väsymystään, koska sillä ei ole niitä lapsia!!!

Alkuperäinen kirjoittaja aa:
miksi sun ylipäätään pitää tälle kyseiselle ihmiselle valitaa että väsyttää jne. pitäisit mölyt mahassa. ei se väsymys valittamalla parane.

Niinpä. Tämä lapseton ystävä toki saa valittaa väsymystään, ovathan ne hoidot niin raskaita.

Ap, sä jotenkin ällötät mua, mutta onneksi olet vain provo :D tämä on aihe josta saadaan aina keskustelua aikaiseksi.

ps. Muista sitten kieltäytyä hoidoista tulevaisuudessa sairastuttuasi (tai lopeta välittömästi lääkitys jos sellaisella olet), eihän luonto ole tarkoittanut sinun elävän (terveenä) kauempaa =)

Noh, ystäväsi ei ymmärrä että myös sinulla voi olla elämässäsi murheita vaikka sinulle lapsia on siunaantunutkin.. aika omanapaista ajattelua ja ilkeää kuittailua.. jokainen kokee omat surut ja murheet omalla tavallaan, mikähän kukaan on toisen murheita vähättelemään. Eivät sinun lapsesi ole häneltä pois, joten älä ainakaan tunne huonoa omaa tuntia sen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
miksi sun ylipäätään pitää tälle kyseiselle ihmiselle valitaa että väsyttää jne. pitäisit mölyt mahassa. ei se väsymys valittamalla parane.

Niin että omista tunteistaan ei saa puhua? :O

No eihän se kaverikaan saisi puhua,ilmeisesti !

no voi haloo... eikö se ole sitä normaalia keskustelua, kaveri kysyy, miten menee? pitääkö siihen vastata valehdellen että hyvin vain vaikka oikeasti onkin väsynyt???

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Niin että omista tunteistaan ei saa puhua? :O

ei kannata puhua sellaiselle ihmiselle joka niistä puheista loukkaantuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noh, ystäväsi ei ymmärrä että myös sinulla voi olla elämässäsi murheita vaikka sinulle lapsia on siunaantunutkin.. aika omanapaista ajattelua ja ilkeää kuittailua.. jokainen kokee omat surut ja murheet omalla tavallaan, mikähän kukaan on toisen murheita vähättelemään. Eivät sinun lapsesi ole häneltä pois, joten älä ainakaan tunne huonoa omaa tuntia sen takia.

Niimpä! nämä ovat asioita joita ei mitata mutreissä tai kiloissa, ei siis verrannollisia.. jokainen kokee tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeporukkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja kisu:

Niin, eipä kai ap:n ystäväkään voi sitten haukkua ap:tä siitä, kun hän valittaa väsymystään, koska sillä ei ole niitä lapsia!!!

Tämähän siinä juuri on pointti, että hän saa kyllä valittaa siksi että on lapseton, ja minun pitäisi ymmärtää ja kuunnella, mutta minä en sitten saa valittaa koska minulla on lapsia, kun se loukkaa sitten tuttavaani ja aloittaa hirveän vastarinnan ettei hän ikinä valittaisi! Minun pitäisi suurinpiirtein viedä omat lapseni kellariin tai olla koko ajan hymy huulilla ihan sen takia että tuttavani on lapseton.

Ällöttää koko ajan enemmän ja enemmän :D Voisitko tehdä "ystävällesi" palveluksen ja laittaa suhteen poikki? Hän ei ansaitse tuollaista kaksinaamaista paskiaista ystäväkseen =)

Ymmärrän teitä molempia.

Tuttavasi pitäisi tajuta se ettei hänen lapsettomuutensa ole sinulta millään tapaa pois.Elätte eri elämiä,vertailu on turhaa.

Itse en onneksi vähätellyt ystäviäni silloin kun itselläni ei tärpännyt.
Ja kyllä,lapsettomuudestakin kärsinyt ihminen saa lapsen tultua olla väsynyt.
Lapsen tultua sitä ollaan samalla viivalla,turhaa pitää itseään millään jalustalla tai luulee ettei saa enää näyttää negatiivisia tunteita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, sä jotenkin ällötät mua, mutta onneksi olet vain provo :D tämä on aihe josta saadaan aina keskustelua aikaiseksi.

ps. Muista sitten kieltäytyä hoidoista tulevaisuudessa sairastuttuasi (tai lopeta välittömästi lääkitys jos sellaisella olet), eihän luonto ole tarkoittanut sinun elävän (terveenä) kauempaa =)

Minulla ei ole mitään hänen lapsettomuushoitojaan vastaan, mutta kun hän kerran itse tahtoo ne käydä läpi niin turha sitten minuun sitä purkaa.

Olisin minäkin voinut kieltäytyä hoidoista ja valita kuoleman, mutta päätin yrittää enkä voinut siitä ketään syyttää enkä alkaa loukkaantua jokaisesta terveestä ihmisestä jonka näen.

Yhteistyössä