Voi PIIIIIIIIIP tuota vakuutusyhtiötä!!!!!

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Pojun korvaoperointi ois kolmen viikon sisällä ja aiemmin jo kysyin vakuutusyhtiöltä maksusitoumusta. Ni eivät kuulemma anna yksityisihmisille. Lääkäri sit viime käynnillä sanoi, et heillä on tapana, et lääkäri pyytää tän maksusitoumuksen vakuutusyhtiöltä. Nyt tuli sit postia vakuutusyhtiöltä ja korvaushakemus ja samalla ilmoitus, etteivät he myönne meille maksusitoumusta :o |O Voi perkele! Jos tuon pojun kitarisatkin leikataan, ni kalliiks tulee ja mietin vaan, et mistäs myö semmoset rahat yhtäkkiä saadaan. Oma äiti ei voi lainata, anoppi ei pysty lainaamaan... Pankista tietty sais, mut tarvittais takaajat ja ilman sit sais vaan jotan takuudetonta isolla korolla olevaa lainaa... ja kiva semmosta ottaa, et saadaan operointi maksettua, jotta saadaan kuitit vakuutusyhtiöön, jotta saadaan rahat takas mahollisimman pian, jotta saadaan maksettua takasin pankkiin... :/ Tänää kyl otan puhelun vakuutusyhtiöön, koska en voi hyväksyä moista. Kiukuttaa ihan vietävästi |O

Pohjantähti

Ja veikkaan, et vaihtuu tän jutun jälkeen, jollei yhteistyöhalua löydy...

Perkule, pitkään, vuosia jo, ollaan maksettu heille vakuutusmaksuja, pyytämättä yhtään takasin päin...ja nyt kun tarve sit ois, ni eivätpä halua auttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Pohjantähti

Mutta mites se on jos vaihdatte vakuutusyhtiötä niin te ette varmaan saa enää vastaavaa vakuutusta. Eiks siitä sit rajata noi korva-ym. jutut pois kun niistä on ollut ongelmaa?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Pohjantähti

Mutta mites se on jos vaihdatte vakuutusyhtiötä niin te ette varmaan saa enää vastaavaa vakuutusta. Eiks siitä sit rajata noi korva-ym. jutut pois kun niistä on ollut ongelmaa?

No jos jotain tulee, ni pidetään sit vaikka muksun vakuutus tuolla, mut kaikki muut vaihdetaan muualle... mut katsellaan, mitä mieltä ne asioista vielä on...

Meillä just viikko sitten tytön kurvat tuubitettiin ja leikattiin kitarisat yksityisellä. Loppuhinta kelakorvauksen jälkeen oli n.780+sentit päälle. Oli pakko ottaa säästötilitä kyseiseen operointiin rahat, ja nyt ollaan p.a. ennen ku saadaan takasin. Onneks olin laittanu talteen, muuten olis jääny tekemättä..

Musta taas on ihan loogista että eka maksetaan itse ja sitten haetaan korvaus myöhemmin. Mulla kun oli työtapaturma ja jalka murtui ja vakuutusyhtiö korvas jopa rasvat iholle ja 5 v. päästä tukisiteen niin eka mä kaiken maksoin ja heitlä tuli sitten korvaus.

Toki ymmärrän jos on rahat tiukilla niin tyhjästä on paha nyhjästä.

Miksi eivät korvanneet tuota ?? Mikä oli syy ?? Meillä nimittäin sama homma edessä ensi viikolla ja ajattelin että soitanko Fenniaan ennalta ettei tule yllätyksiä...

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Musta taas on ihan loogista että eka maksetaan itse ja sitten haetaan korvaus myöhemmin. Mulla kun oli työtapaturma ja jalka murtui ja vakuutusyhtiö korvas jopa rasvat iholle ja 5 v. päästä tukisiteen niin eka mä kaiken maksoin ja heitlä tuli sitten korvaus.

Toki ymmärrän jos on rahat tiukilla niin tyhjästä on paha nyhjästä.

Korvien putkitus maksaa 1000e tai ylikin, joten kyllä minä siihen maksusitoumuksen otan ennemmin kuin sidon omat rahat viikoiksi kiinni. Sitä varten vakuutukset ovat.

minä olen kanssa ymmärtänyt, että vakuutusyhtiö antaa maksusitoumuksen näihin leikkauksiin ja putkituksiin. Ainakin Veritas antoi kun kummipojan nielurisat leikattiin. sinne ei tarvinnut kun soittaa ja ilmoittaa leikkauksen hinta niin faksasivat Mehiläiseen tarvittavat paperit ym. Meillä edessä varmaan sama operaatio Mehiläisessä, saa nähdä miten meidän vakuutusyhtiö sen hoitaa. Fenniassa on lasten vakuutukset.

Saimme maksusitoumuksen n.1000e maksavaan toimenpiteeseen Pohjolasta ja oli todella yksinkertaista, sairaalasta meni suoraan kaikki paperit ym.Omavastuusta vain sit lasku mukaan toimenpiteen jälkeen.Erittäin tyytyväinen olin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miksi eivät korvanneet tuota ?? Mikä oli syy ?? Meillä nimittäin sama homma edessä ensi viikolla ja ajattelin että soitanko Fenniaan ennalta ettei tule yllätyksiä...

Kyllä siis korvaavat, mutta ensin pitää itse maksaa...ja syy siihen, ettei saa maksusitoumusta on kuulemma se, että kun hyö ovat pieni yritys, ni eivät anna kenellekään maksusitoumuksia... vain joissain pahoissa tapaturmatapauksissa, mutta nekin johtaja harkitsee erikseen, ja sekin vaan sit tosi kalliisiin tapauksiin...

Kyllä siis korvaavat, mutta ensin pitää itse maksaa...ja syy siihen, ettei saa maksusitoumusta on kuulemma se, että kun hyö ovat pieni yritys, ni eivät anna kenellekään maksusitoumuksia... vain joissain pahoissa tapaturmatapauksissa, mutta nekin johtaja harkitsee erikseen, ja sekin vaan sit tosi kalliisiin tapauksiin...

Joo, uhkaile et vaihtuu vakuutukset ja että kerrot kaksplussalla kaikille heidän toimintatavan :laugh:

Mut oikeesti, just leikattiin pojalta nielurisat ja saatiin maksusitoumus (TURVA), tuli kuitenkin jotain 1500e maksamaan se lysti. :$

Alkuperäinen kirjoittaja :
miksi ette minen julkiselle puolelle???? tulos sama mutta hinta vain normaalisti päiväkirurgisen verran eli noin 70,-

Käytiin 4 kertaa kunnallisella lääkärillä ja viimeinen kerta oli, ku tuli jo 6. tulehdus korviin ja silloinkin saatiin vaan antibioottikuuri ku pikasesti vilkas korviin... edellisellä kerralla lääkäri sanoi, et odotellaan viel kaks tai kolme tulehdusta sit vasta ruvetaan harkitsemaan korvalääkärille soittoa. Enkä todellakaan jää odottamaan noin montaa tulehdusta...yksityiselle kun mentiin, ni sanoi, et heti pikimmiten putkitukseen ja mahdolliseen kitarisaleikkaukseen, eikä odotella enää yhtään tulehdusta. Ja kun pojulla vakuutus on, ni mielummin käyn yksityisellä, jossa sentään saa nopeaa palvelua hätään.

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:

Joo, uhkaile et vaihtuu vakuutukset ja että kerrot kaksplussalla kaikille heidän toimintatavan :laugh:

Mut oikeesti, just leikattiin pojalta nielurisat ja saatiin maksusitoumus (TURVA), tuli kuitenkin jotain 1500e maksamaan se lysti. :$

Toi on ihan hirvee summa :o Just soittelin äitini kanssa ja hänkin totes, ettei hälläkään oo tuommosta summaa säästössä, et pystyis auttamaan... Noh...on onneks vielä muutama rakas sukulainen, kelle kehtaa soittaa ja pyytää hetkellistä lainaa tuota operointia varten. Vakuutusyhtiössä sanoivat, et heillä on nykyään erikseen lapsien korvauksia varten pikakäsittely (ku normisti menee 2-3 viikkoa), ku maksaa niin paljon ja on niin yleistä. Maksavat kuulemma jo samana päivänä, ku saavat paperit ja maksutositteet...

näinhän se yleensä on että eka itse maksetaan sitten kuitteja vastaan saadaan korvaus vakuutusyhtiöltä, meillä on vakuutus junnulle if- vakuutusyhtiöstä ja todella tyytyväisiä ollaan korvaukset tulee nopeasti varsinkin kun tekee ilmoituksen puhelimessa tai netissä etukäteen rahat tilillä parissa päivässä...

Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:
näinhän se yleensä on että eka itse maksetaan sitten kuitteja vastaan saadaan korvaus vakuutusyhtiöltä, meillä on vakuutus junnulle if- vakuutusyhtiöstä ja todella tyytyväisiä ollaan korvaukset tulee nopeasti varsinkin kun tekee ilmoituksen puhelimessa tai netissä etukäteen rahat tilillä parissa päivässä...

Niinhän se on, mut nykyään, ku taitaa aikas monessa yhtiössä olla tuo tapa, et kun on isommasta maksusummasta kyse, ni saapi tuon maksusitoumuksen... Vaan ei Pohjantähdellä...

Yhteistyössä