Voi pe***le sitä anoppia taas! En saa muka jäädä kotiin lasta hoitamaan!

  • Viestiketjun aloittaja Nyt kyllä kiehuu
  • Ensimmäinen viesti
Nyt kyllä kiehuu
Anoppi oli kysellyt mieheltäni, mitä aion tehdä äitiysloman jälkeen (joka kohta loppuu) . Mies vastasi, mitä olimme aikoneet, eli ainakin syksyyn 2009 asti olisin kotona. Sitten tyttö on jo 2v ja ehkä raskisin palata koulun penkille tai työelämään. Anoppihan oli tästä kauhistunut; EI MISSÄÄN NIMESSÄ! Heti vaan takas kouluun ja viikonloppuisin töihin, etten vaan miehen rahoilla eläisi! Voitte uskoa, miten alkoi kiehua, kun mies kertoi tämän. Olen tiennyt kyllä anopin kannan kotiäitiyteen (eli miehen rahoilla elämiseen) , mutta en uskonut hänen noin suoraan sitä meille tulevan sanomaan.... Ja mieskin sitten alkoi jo puhua, että pitäiskö minun sittenkin jo palata aiemmin kouluun tai töihin. Äitinsä sai hänen päänsä käännettyä!
 
No onpa
no onpa lapsellista menoa teillä. ja ikää on...??? Opetelkaa aikuisiksi kaikki ja opetelkaa puhumaan asioista sille anopillekin ihan suoraan. Kai te nyt voitte sanoa, että teillä näin, ja sillä sipuli, eikä teidän päätösten tarvitse miellyttää muita.

Toisaalta. Opintoja voi kyllä viedä hitaasti eteen päin vauvanhoidon ohella. Mä itse tekisin niin. Mutta kuten sanottu, teidän valinta eikä teidän päätökset kuulu muille.
 
Sopivan tilaisuuden tullen päivitä anopin ( ja miehesikin ) tiedot päivähoitomaksuista ja isoista lapsiryhmistä, taudeista.....jne. Ennenvanhaan opiskelija sai maksuttoman päivähoidon lapselleen, nyt katsotaan koko perheen tulot ja tod. näk teille tulee 200 euron lasku joka kuukausi. Jos miehesi vielä miettii, menkää päiväkotiin tutustumaan vaikka ulkoiluaikaan.

Älä suotta kiehu vaan vaivihkaa käännä miehen pää niin että hän itse toivoo sinun jatkavan kotona lastenhoitoa. Kumpi teistä muuten jäisi hoitamaan sairasta lasta? 1-2 sairastavat noin 10 flunssaa tms vuodessa.
 
niin miten tulevaisuudessa?Keskustele miehesi kanssa ja sopikaa yhteinen linja, että anoppi voi toki sanoa mielipiteensä mutta se siksi jääköön...eli ei ole mikäänn toimintaohje/ päiväkäsky.
Ehdota sille anopille ihan "pokka huulena"että jos miehes jäis ny vuodeks kotiin ensin.... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Sopivan tilaisuuden tullen päivitä anopin ( ja miehesikin ) tiedot päivähoitomaksuista ja isoista lapsiryhmistä, taudeista.....jne. Ennenvanhaan opiskelija sai maksuttoman päivähoidon lapselleen, nyt katsotaan koko perheen tulot ja tod. näk teille tulee 200 euron lasku joka kuukausi. Jos miehesi vielä miettii, menkää päiväkotiin tutustumaan vaikka ulkoiluaikaan.

Älä suotta kiehu vaan vaivihkaa käännä miehen pää niin että hän itse toivoo sinun jatkavan kotona lastenhoitoa. Kumpi teistä muuten jäisi hoitamaan sairasta lasta? 1-2 sairastavat noin 10 flunssaa tms vuodessa.
+ jää 300e kotihoidontukea saamatta, eli mielestäni alle 3v vanhempana saa 500e/kk laskea menoiksi jos lapsi tarvitsee laittaa tarhaan

Ja alkuperäiseen aiheeseen; kyllä ne opiskelut pikkuhiljaa etenee vaikka vauva kantoliinassa. Mä suoritin muutaman kurssin äitiyslomalla. Ja nyt ollaan miehen kanssa töissä siten, ettei lasta tarvitse viedä muualle hoitoon kun minä olen saanut sovittua työvuoroni sen mukaan kuin mies on kotona
 
vieras
Aika mammanpoika se miehesi sitten on, jos heti äitinsä käskiessä hyppäämään kysyy vain kuinka korkealle...

Kuka lasta jää hoitamaan KUN hän saa kaikki mahdolliset pöpöt päiväkodissa? Miehesikö on poissa töistä? Minä kyllä kertoisin miehelle aika rehellisesti mitä mieltä olen hänen anopin käskyjen mukaan elämisestä. Teidän perheestä on kyse, ei anopin. Turha sille anopille on kiukutella, sen mielipiteet on sen, eikä vaikuta teidän valintoihin. Vai?
 
vieras
Meillä samanlainen anoppi. Kostaa lapsille, että hoidan heidät kotona. Ei siis hoida meidän lapsia tai pidä heitä samanarvoisina tai käy synttäreillä tai tee samoja juttuja meidän perheelle kuin toisten lastensa perheille. Jouluksi/synttäriksi tiimarista pientä rihkamaa, muille lastenlapsille vei kallista tavaraa niin paljon, että autoon ei mahtunut. (ainakin silloin kun itse viimeksi seuraamassa tilannetta) ja muutenkin ostelee, mitä he tarvitsevat /toivovat.
 
Mä en lotkauttaisi korvaani anopin sanomisille. Ihan vaan siitä syystä, että asia ei anopille pätkääkään kuulu :kieh:
Ja mies, joka ei osaa sanoa äidilleen TURPA KIINNI ja puolustaa omaa vaimoaan & perhettään...voi voi, se mikään mies oo vaan äidin oma kultamuru.
 
Nyt kyllä kiehuu
No sain puhuttua miehen kanssa -alkuunhan se tappeluksi meni, mutta nyt mieskin on sitä mieltä, että MINÄ saan päättää, haluanko jäädä vielä kotiin lapsen kanssa vai menenkö kouluun/töihin. Tiedän kyllä, että saan kuulla vielä pitkään anopilta miten elän mieheni rahoilla, jos nyt jään kotiin... Mutta yritän olla välittämättä.

Eihän tämä taloudellisesti ole mikään huipputilanne... mutta opiskelijalla vielä huonompi! Opintotuki on huonompi kuin kotihoidon tuki. Ja päälle lapsen hoitomaksut sekä opiskelukustannukset. Ja rankkaa se on pikkulapsi perheessä sekin, että käy vielä siihen päälle viikonloput töissä -kuten anoppi ehdotti!

Kyllä minä silti arvostan sitä, että lapsi saa olla ensimmäiset vuodet kotihoidossa ja että meillä on myös perheen kesken yhteistä aikaa, vaikka pari vuotta vähän tiukkaa onkin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Mä en lotkauttaisi korvaani anopin sanomisille. Ihan vaan siitä syystä, että asia ei anopille pätkääkään kuulu :kieh:
Ja mies, joka ei osaa sanoa äidilleen TURPA KIINNI ja puolustaa omaa vaimoaan & perhettään...voi voi, se mikään mies oo vaan äidin oma kultamuru.
Minä taas oon sitä mieltä, että on idiootti mies jos noin äidilleen puhuu. Sen verran pitää omia vanhempiaan kunnioittaa, että sanoo asiansa asiallisesti! Toki pitää omaa perhettään puolustaa, mutta sen voi tehdä asiallisesti.
Toisaalta kyllä ymmärrän jos ne vanhemmat on vielä ilkeempiä...
 
huh
Siis mä en tajua mistä tommosia anoppeja oikein sikiää. Ja miehiä jotka kysyy kaiken äidiltä ja jos äiti sanoo niin mies tottelee. Luojaa kiitän mukavasta anopista ja miehestä jolla on omat mielipiteet.
 
Nyt kyllä kiehuu
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Siis mä en tajua mistä tommosia anoppeja oikein sikiää. Ja miehiä jotka kysyy kaiken äidiltä ja jos äiti sanoo niin mies tottelee. Luojaa kiitän mukavasta anopista ja miehestä jolla on omat mielipiteet.
Onko mukaviakin anoppeja...??? Voiskohan tuon oman vaihtaa sellaseen...
 
Sinna
Meillä oli kyllä ihan eri tilanne. Oma anoppi oli todella onnellinen siitä että jäin lapsemme kanssa koko kolmeksi vuodeksi kotiin. Oikeastaan kukaan lähipiirissä ei kritisoinut mitenkään ja piti enemmän luonnollisena sitä että jään kotiin hoitamaan lasta. Eikä se kyllä ole kenenkään muun asia ottaa kantaa perheen omaan päätökseen.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt kyllä kiehuu:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Siis mä en tajua mistä tommosia anoppeja oikein sikiää. Ja miehiä jotka kysyy kaiken äidiltä ja jos äiti sanoo niin mies tottelee. Luojaa kiitän mukavasta anopista ja miehestä jolla on omat mielipiteet.
Onko mukaviakin anoppeja...??? Voiskohan tuon oman vaihtaa sellaseen...
Mulla on kyllä todella mukava ja viisas anoppi. Vaikka ois asiasta eri mieltä niin hyväksyy myös muitten mielipiteet. Ollaan paljon tekemisissä ja myös tehdään kesälomareissuja yhdessä. Anopilla on uusi avioliitto ja kaksi melkein samanikäistä poikaa kun meidän poika ja lapset tykkäävät leikkiä keskenään.
 
Meilla kanssa neuvoja piisaa ja useimmiten ei oikein mene yhteen omien mielipiteiden kanssa. Mutta olen ottanut tavaksi kuunnella kohteliaasti ja tehda oman mielen mukaan. Joskus on saattanut joku anopin kommentti olla ihan 'pimee', mutta kuitenkin on laittanut arvioimaan omia ratkaisuja uudelleen. Mutta meilla kuitenkin tehdaan aina oman mielen mukaan. Tehkaa tekin niin!
 
LEP
Tähän ei ole muuta asiaa kuin: Mitä hittoa se anopille edes kuuluu mitenkä teette asiat?? :eek: Teidän elämä, teidän lapsi, teidän talous, koulut jne... Itse te päätätte elämästänne ei anoppi. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Mä en lotkauttaisi korvaani anopin sanomisille. Ihan vaan siitä syystä, että asia ei anopille pätkääkään kuulu :kieh:
Ja mies, joka ei osaa sanoa äidilleen TURPA KIINNI ja puolustaa omaa vaimoaan & perhettään...voi voi, se mikään mies oo vaan äidin oma kultamuru.
Minä taas oon sitä mieltä, että on idiootti mies jos noin äidilleen puhuu. Sen verran pitää omia vanhempiaan kunnioittaa, että sanoo asiansa asiallisesti! Toki pitää omaa perhettään puolustaa, mutta sen voi tehdä asiallisesti.
Toisaalta kyllä ymmärrän jos ne vanhemmat on vielä ilkeempiä...
Mun mies puhuu aina äidilleen kauniisti ja kunnioittaen, kulttuurikysymys.
Mutta mun mielestä silloin, kun anoppi alkaa mäkättämään siitä että miniän on mentävä pikaisesti töihin, ettei hänen poikansa vaan joutuisi käyttämään rahojaan oman perheensä elättämiseen, niin voi jo vihjaistakin että asia ei anopille kuulu. Joko nätisti, tai sitten vähemmän nätisti, jollei muuten mene perille. Liian usein mies on hiljaa ja vaimo joutuu puolustautumaan itse, ja siinä on taas anopille yksi syy lisää mäkättää hirviömäisestä miniästä. Mun anoppi on ihana ja hänen kanssaan ei ole mitään ongelmaa, mutta ex-anoppi (ex-avomies/kihlatun äiti) yritti määräillä mun tekemisiä, ja koska ex ei koskaan sanonut äidilleen vastaan, mun piti aika ajoin sanoa että mun elämä ja mun päätös joka ei kuulu avopuolisoni vanhemmille lainkaan.
 
vieras
soita sille ja sano näin: Hei ja kiitos huolenpidosta! Kuulin että keskustelitte poikasi kanssa äitiyslomani loppumisesta ja siitä, kannattaako minun palata jo töihin. Ei ole mitään syytä huoleen, sillä olemme poikasi kanssa suunnitelleet kaiken etukäteen ja varmistaneet, että pärjäämme hänen tuloillaan sekä KELAn avustuksella loistavasti.
 
eugga
[quote="miten elän mieheni rahoilla, jos nyt jään kotiin... ...[/quote]



Eikös perheen kuuluisi toimia yhdessä ja laskematta kuka maksaa mitäkin. Meillä ei ole yhteisiä tilejä mutta laskut maksetaan missä rahaa vaan on.

Lapsellista.
 

Yhteistyössä