Voi paska, tein abortin 3kk sitten ja nyt olen taas raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :-(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
Alkuperäinen kirjoittaja afp:
No voi kurja, syöpäkin voi ihmiseen iskeä eikä sekään ole toivottu. Sellaista elämässä sattuu joskus, jotain mitä ei ainakaan aluksi kovin innokkaasti toivonut.

Ja se yritetäänkin sitkeästi hoitaa pois elämää pilaamasta. Lapsellinen vastaus lapselliseen vertaukseen ;)

Miksi ihmeessä, kun oikeastihan teidän mukaan pitäisi hoitaa se syöpäsairas ihminen pois elämästä eli kärsimästä. Miksi sitä kurjaa elämää suojellaan tässä tapauksessa?

Äh, tuolla afp:lla loppuivat jo (ajat sitten) argumentit kesken, tosin yhtään asiallista vastausta en saanut kaivettua esiin. Harmi! Hyvät yöt kaikille :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/03/1080505

esim. tällaista se sitten voi olla.. Mutta samapa tuo, kunhan ei aborttia tee..

Mutta missään ei sanota että nuo lapset joita pahoinpidellään, ovat ei-toivottuja.

Olihan heidän äideillään laillinen oikeus aborttiin, kyllähän sinä sen tiedät.

Tämäkin puoltaa sitä että abortti ei ehkäise kurjaa elämää koska toivottujenkin lasten elämä on noin kurja. Eli meni abortilta se viimeinenkin heikko puolustus tämän mukana pois!

Pitäisikö Suomen naiset pakkosteriloida? Pakkoabortti kaikille jotka nenänsä äitiysneuvolaan tunkevat? Kun ei haluta niitä toivottujakaan lapsia vaan niitäkin kadutaan...

Lisäksi et tiedä koiristakaan mitään. Emo kyllä vieroittaa poikasensa nisältään, niin sudetkin tekevät. Käyttävät siinä oikein hampaitaan, hui!

Jos koirasi taas on mielipuoli, sille selitys löytyy ketjun toisesta päästä. Sinusta.

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia ja koirastasikin olisi syytä luopua, eiköhän noi näytöt koiranomistamiseenkin olleet jo tuossa: Koiran vahinkoraskaus ja pentuvuodepsykoosi. Keskity jatkossa virtuaalielämään niin saat vähemmän inhimillistä kärsimystä aikaan.

Totta, yhtään en tiedä koirista, mitään :laugh: Vieroittaa toki, mutta hieman nopeammassa tahdissa kuin pennut haluaisivatkaan, ja vähän helvetin paljon nopeammassa tahdissa (siis verrannollisesti tietysti) kuin ihminen 'vieroittaa' lapsensa. Vieläkö halua verrata ihmistä eläimeen?

Koirani ei ole mielipuoli, mutta leikitäänpä että olisi. Niin.. mitä sitten? Itse aloitit ihminen vs. eläin -keskustelun, ja sinun tulisi ottaa huomioon että jos mielipuolikoira (tai mikä tahansa eläin) tekisi pennuilleen jotain niin mitkä ovat todennäköisyydet sille, että mielipuolivanhemmat tekevät ei-halutuille lapsilleenkin jotain. MUISTUTAN TÄSSÄ KOHDASSA VIELÄ että sinä aloitit tämän absurdin eläin- ja ihmismaailman rinnastamisen.

Ja kyyylllä! Meille nimenomaan ON tulossa lapsi hyvinkin pian <3 Mutta älä huoli, luulen että tänään saamani uuden FAKTAN valossa annamme sen kuitenkin jollekin, jolle ei maailmasta adoptiolapsia riittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja tyj:
Alkuperäinen kirjoittaja geez:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
jos olet yhtään seurannut maailmaa ja katsonut niitä kuvia jotka niin monia järkyttää niin voitko väittää että niille kuvissa kylkiluut loistaen ja kuolemaa tekien esiintyville lapsille olisi ollut parempi jos eivät olisi syntyneetkään :o

Mutta kun etukäteen ei voi tietää miten kenenkin elämässä käy, joten jos tuolle linjalle lähdetään niin ihan jokainen pitäs tappaa koska nekin voi kärsiä ja kuolla ..ne afrikan lapset sai kuitenkin mahdollisuuden hyvään elämään. Abortilla surmattava ei saa minkäänlaista.

Niin, onhan se helvetin väärin abortoida jos vaihtoehtoina olis tarjota fiftisiksti-arpajaislipuke edes jotenkin onnistuseen elämään :xmas:

Jos sulle itselles nyt tarjottaisiin arpajaislipuke fifty-sixty-hyvään elämään niin ottaisitko varmuuden vuoksi luodin päähäsi?

Miksi et jos et? Sinulla ei mahikset hyvään elämään ole ehkä edes noinkaan suuret.

Mä olen siinä onnellisessa asemassa lapseen nähden, että voin aika pitkälti vaikuttaa omaan elämääni ja sen hyvyyteen. Miksei mahdollisuuteni hyvään elämään olisi suuret?

Ei sinullakaan lapsena ollut.

Ja kaikkien lasten mahikset vaikuttaa asioihin lisääntyvät iän myötä.

Ei kai voida lähteä siitäkään että kehitysmaan lapset pitää abortoida kun heidän mahikset ovat huonommat?

Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
No voi kurja, syöpäkin voi ihmiseen iskeä eikä sekään ole toivottu. Sellaista elämässä sattuu joskus, jotain mitä ei ainakaan aluksi kovin innokkaasti toivonut.

Ja se yritetäänkin sitkeästi hoitaa pois elämää pilaamasta. Lapsellinen vastaus lapselliseen vertaukseen ;)

Miksi ihmeessä, kun oikeastihan teidän mukaan pitäisi hoitaa se syöpäsairas ihminen pois elämästä eli kärsimästä. Miksi sitä kurjaa elämää suojellaan tässä tapauksessa?

Nooo, äläs nyt sekoita asioita, itsehän vertasit ensin lasta syöpään. Joo mä taidan kanssa nyt häipyy mahani ja koirani viereen nukkumaan.

Herran haltuun, eiks je ;)

Huoh, taaskaan kukaan ei vastaa siihen, kuka elättäisi ne kaikki lapset, joita vanhemmat eivät halua. Valtio? Seurakunnat? Vai elättäisikö kukaan..?

Ne jotka haluaa eli adoptoivat!!

Adoptioprosessi kestää muutamia vuosia, kotimainen pidempäänkin. Lastenkoteihin? Vaiko muihin laitoksiin? Vai sijaisperheisiin (joita ei nytkään ole tarpeeksi)? Ja mistä löytyisi n. 10 000 adoptiovanhempaa vuodessa?

Monenko tällaisen lapsen elatuksen sinä henk. koht. maksaisit vaikka verojen muodossa?

Siittäjä kustantaa, miksi näitä lapsia muiden pitäisi hoitaa ja elättää. Onhan niillä biologiset vanhemmat, eivät he orpoja ole.

Mistä sinä tiedät? taidat olla aika yksinkertainen tapaus :D Ei kaikilla ole molempia vanhempia. Ottaisitko sinä vaikka sen naapurin Tiinan FAS-lapsen hoitaaksesi, kun naapurin Tiina ei sitä hoida?

Sinä kutsut MINUA yksinkertaiseksi? Kyllä olet yksinkertainen mutta ei tuo mitään uutta ole enää...

Minä en tunne lastaan katuvia, aborttia katuvia kyllä tunnen.

OMG painokoneet seis! Sittenhän se tarkoittaa että jos sinä et tunne, niin niitä ei ole! Hyvä että saatiin loppu tällekin jäkätykselle ja selvyys asioihin. Öitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Jos nytkään ei kaikille ei-toivotuille lapsille löydy kotia, miten kuvittelet että sitten löytyisi jos kukaan ei tekisi abortteja? Jos suomessa jo pelkästään tehdään vuosittain 10 000?

Ai miten niin ei löydy? Miten sitten on mahdollista että joka vuosi 4 paria viidestä jää ilman hakemaansa adoptiolasta (ja siis mukaan laskettu myös ulkomaan adoptiot)?

No mietippä hetki uudestaan! Oikeastikko luulet, että lapsettomia on enemmän mitä adoptoitavia?

Joo, näin on. Ei kaikki maailman köyhät lapset ole adoptoitavissa.

Oikeastiko luulet että kaikki lapsettomat haluavat adoptoida? :D Voi pyhä yksinkertaisuus ja jessuksen pippelit. Ei voi olla totta, onkohan siellä mitään eloa enää.. :D

Ei kaikki mutta kun edes heille ei adoptiolapsia riitä jotka adoptoida haluavat...

Etsi vain omien korviesi välistä sitä kadonnutta älyllistä elämää...

Ja sinusta sossu elättää? Silloinhan se on sama asia kuin veronmaksajat, hyvä ihminen. Näinhän se homma toimii.. kielletään abortit ja aina vaan lähemmäs jenkkilää kuljetaan. Blaah. Miten noin tyhmiä voikin olla.

Etkö muuhun pysty enää kuin haukkumaan tyhmäksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Njää...:
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Niin, mietippä minkä takia se kestääkään vuosia?? Kenties siksi että tässäkin maassa enin osa 'ei-toivotuista' lapsista valutetaan kohdusta ennenaikojaan viemäreihin.. toisinsanien adoptoitavia lapsia EI OLE!!

:laugh:

Soita 112!

En mä usko että ne voi auttaa siihen että sä olet naurettava ?

Onneton kommentti sinulta!

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Oli pakko käydä repeilemässä vielä näille viimeisille kommenteille, voi hyvänen aika.. On se hyvä että joku saa iloa siitä että provoilee täällä pitkin yötä. Kiva että jaksoit näin monta sivua ja miten se teillä päin meni, herran haltuun? Hyvät yöt.

Alkuperäinen kirjoittaja Njää...:
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
Niin, mietippä minkä takia se kestääkään vuosia?? Kenties siksi että tässäkin maassa enin osa 'ei-toivotuista' lapsista valutetaan kohdusta ennenaikojaan viemäreihin.. toisinsanien adoptoitavia lapsia EI OLE!!

:laugh:

Soita 112!

En mä usko että ne voi auttaa siihen että sä olet naurettava ?

Onneton kommentti sinulta!

Olet oikeassa, olis pitänyt vähän tsempata kun kuitenkin itse tarjosit intellektuellia kommentointia. Nyt hävettää.

Ja nyt naiset kun afp on meitä valistanut, jätetään kaikki abortit tekemättä, afp antaa meille osoitteen johon voimme lapset sitten viedä elätettäviksi! =

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Oli pakko käydä repeilemässä vielä näille viimeisille kommenteille, voi hyvänen aika.. On se hyvä että joku saa iloa siitä että provoilee täällä pitkin yötä. Kiva että jaksoit näin monta sivua ja miten se teillä päin meni, herran haltuun? Hyvät yöt.

Jeps, mäkin yritin lopettaa jo aikaa sitten ja harmikseni vastailin vielä tuhannen eri nikeillä joille kaikille afp nyt yrittää saada 'viimeistä sanaa'.

Alkuperäinen kirjoittaja df:
[
Kusipäät voitaisiin opettaa ehkäisemään, silloin ei tulisi näitä "ei-toivottuja vahinkoja".

Minäkin kusipää olen tullut kaksi kertaa tahtomattani raskaaksi, toinen kondomi + jälkiehkäisy 12h myöhemmin, toinen e-pillerit+kondomi :) Mutta sekään ei aina riitä, että ehkäisee.

vitun itsekäs sika :D "pystyt parempaaaaan!!!"

mä olen tullut siihen lopputulokseen että afpille ei kelpaa edes ehkäisy, antaa vaan lasten tulla jos on tullakseen, u know...

Minustakin tuntuu siltä, jälkimmäistä tarkoitan ;) Hui jos itse eläisin niin, saisin lapsen varmaan kerran vuodessa :o

Minusta taas tuntuu että te olette paitsi lasten tappajia, myöskin lasten pahoinpitelijöitä.

Kerrohan miksi sinä siis puhut tässä ketjussa lapsista joista vanhemmat eivät pystyisi huolehtimaan?

Koska suurin osa abortin tekevistä ei niin voi tehdä. Luultavasti ap:kin haluaa itse elättää lapsensa eikä "elää sossun tuella", kuten sinusta ilmeisesti pitäisi tehdä. Minusta ap on paljon fiksumpi tässä asiassa.

Miten niin "ilmeisesti"?

Mikä sepittelijä sinä oikein olet? Etkö tarvitse mitään todisteita väitteillesi? Riittää että sinusta tuntuu joltain tai "ilmeisesti" joku haluaa tehdä kuten sinusta ehkä asia voisi olla?

Ethän sinä osaa edes pitäytyä FAKTOISSA! Omia tuntemuksiasi ja ennakkoluulojasi täällä tyrkytät muka tosiasioina!

mä olen tullut siihen lopputulokseen että afpille ei kelpaa edes ehkäisy, antaa vaan lasten tulla jos on tullakseen, u know...

Minustakin tuntuu siltä, jälkimmäistä tarkoitan ;) Hui jos itse eläisin niin, saisin lapsen varmaan kerran vuodessa :o

Sama juttu.. Nimim. kierukkaraskaana viikolla 36. Olen kyllä tehnyt abortinkin 10 vuotta sitten, joten tuo paljastukseni ei nyt aiheuta afpissa mitään hyväksyntää :'(

Kaipaatko hyväksyntääni? Etkö saanut aikoinasi riittävästi hyväksyntää omalta äidiltäsi? Kertoiko hän sinulle että olit ei-toivottu lapsi? Terapia olisi ongelmaasi paikallaan.

En käsitä kuinka eräät nimimerkit kokevat että minä en hyväksy ehkäisyä mutta noin se kai menee jos on vaikeuksia ymmärtää lukemaansa kirjoitettua tekstiä. Mielestäni olen riittävän selvästi peräänkuuluttanut kunnon ehkäisyä, mutta nämä joiden mielestä ABORTTI on ehkäisyä, kokevat että vastustan ehkäisyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hock:
Kyllä eläinmaailmassakin niitä poikasia hylätään.

So?

Abortoidaanko kans? Koska voitais kyllä hoitaa poikanen, terve jälkeläinen, mutta ei haluta kuin vasta ehkä seuraavana suvena?

Joo eläinmaailmassa kans tehdään poikasia suunnitelmallisesti ja käydään töissä, viedään siksi aikaa poikaset hoitoon jne. Oot vissiin vähän vieraantunut jostain..?

Sinä olet vieraantunut luonnosta, elämästä. Et käsitä (tai uskalla käsittää) että elämä alkaa juuri sillä hetkellä kun sukusolut yhtyvät ja hedelmöitynyt tsygootti alkaa jakautua. Solunjakautuminen on ehdottomasti elämää! Siinä ei auta näsäviisaiden 2+äippien rutinat ja pikkuvittuilut niille jotka tämän biologisen faktan ääneen sanovat.

Alkuperäinen kirjoittaja buahaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Hock:
Kyllä eläinmaailmassakin niitä poikasia hylätään.

So?

Abortoidaanko kans? Koska voitais kyllä hoitaa poikanen, terve jälkeläinen, mutta ei haluta kuin vasta ehkä seuraavana suvena?

Eiköhän keskustelu ELÄINTEN MORAALISTA ole vähän kaukaa haettua? Voi muru kun sulla alkaa argumentit loppumaan. Mutta nyt kun lähdit tuolle linjalle, niin pitääkin kysästä tolta meidän koirapimulta haluaisko se soitella sen pennuilleen.

Näillä nykyaikaisilla suvaitsevilla abortinpuolustajilla on useinkin sellainen epäuskonnollinen (mielestään "tieteellinen") mantra että "ihminen on vain eläin". Ja sitä todistellaan Darwinin opeilla ja ties millä.

Nyt sitten jostain syystä tämä rinnastus eläimen ja ihmisen välillä ei kelpaakaan?

Alkuperäinen kirjoittaja soot niin hassu:
Lisäksi et tiedä koiristakaan mitään. Emo kyllä vieroittaa poikasensa nisältään, niin sudetkin tekevät. Käyttävät siinä oikein hampaitaan, hui!

Jos koirasi taas on mielipuoli, sille selitys löytyy ketjun toisesta päästä. Sinusta.

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia ja koirastasikin olisi syytä luopua, eiköhän noi näytöt koiranomistamiseenkin olleet jo tuossa: Koiran vahinkoraskaus ja pentuvuodepsykoosi. Keskity jatkossa virtuaalielämään niin saat vähemmän inhimillistä kärsimystä aikaan.

Totta, yhtään en tiedä koirista, mitään :laugh: Vieroittaa toki, mutta hieman nopeammassa tahdissa kuin pennut haluaisivatkaan, ja vähän helvetin paljon nopeammassa tahdissa (siis verrannollisesti tietysti) kuin ihminen 'vieroittaa' lapsensa. Vieläkö halua verrata ihmistä eläimeen?

Koirani ei ole mielipuoli, mutta leikitäänpä että olisi. Niin.. mitä sitten? Itse aloitit ihminen vs. eläin -keskustelun, ja sinun tulisi ottaa huomioon että jos mielipuolikoira (tai mikä tahansa eläin) tekisi pennuilleen jotain niin mitkä ovat todennäköisyydet sille, että mielipuolivanhemmat tekevät ei-halutuille lapsilleenkin jotain. MUISTUTAN TÄSSÄ KOHDASSA VIELÄ että sinä aloitit tämän absurdin eläin- ja ihmismaailman rinnastamisen.

Ja kyyylllä! Meille nimenomaan ON tulossa lapsi hyvinkin pian <3 Mutta älä huoli, luulen että tänään saamani uuden FAKTAN valossa annamme sen kuitenkin jollekin, jolle ei maailmasta adoptiolapsia riittänyt.

Tarkoitatko että todennäköisesti ei-toivotun lapsen vanhemmat ovat poikkeuksetta mielipuolia tai ainakin sellaiseksi muuttuvat ja siksi nämä ei-toivotut lapset pitää ikäänkuin abortoida turvaan omilta vanhemmiltaan?

Eikö millään ole mahdollista että aikuiset ihmiset sopeutuisivat yllätysraskauteen ja ei-toivottu lapsi olisi kohta ehkä toivottukin? Kuten vaikka ap:n tapauksessa kun ap myöntää että heillä olisi tarjota lapselle hyvä koti. Ajankohta vain on väärä.

Eikö nykyvanhemman ole mahdollista sopeutua ja kasvaa tilanteen tasalle?

Suoraan sanoen, kun luen mitä täällä raskaana olevat ja jo äidit kirjoittelevat sikiöistä/raskaudesta ym., niin ei hämmästytä miksi lapsilla on nykyään valtavasti mielenterveysongelmia. Niin epäkypsää porukkaa on vanhemmissaan.

Ja vielä, tarjoilette täällä tilastoja lasten pahoinpitelyistä mutta missään ei kukaan ole antanut mitään faktatietoa siitä miten ei-toivottu raskaus ja lapsen pahoinpitely toisiinsa liittyvät vai liittyvätkö mitenkään. Lähinnä nuo pahoinpitelytilastot kertovat samasta asiasta kuin aborttitilastot eli itsekkäästä ja emotionaalisesti häiriintyneestä ikäluokasta jiolla ei ole kykyä vanhemmuuteen edes vaikka ei-toivottu vanhemmuuskin saadaan poistettua abortin tarjoamin keinoin.

Alkuperäinen kirjoittaja woot:
Sinulle ihmislapset ovat biojätettä ellei heillä ole jo sikiöaikana takuuvarma loistava tulevaisuus edessään ja tälläinen muija täällä puhuu empatiakyvystä :D :D :D

Höpöhöpö, KUKAAN tässä ketjussa ei ole penännyt takuita LOISTAVASTA tulevaisuudesta, joten nyt tämä debatti alkaa tosiaan mennä huonosti kun pistät sanoja toisten suuhun. Ei kyllä sillä että itse ainakaan olisin odottanutkaan sulta mitään muuta.

No kyllähän se kääntäen sitä tarkoittaa jos vähemmän loistavan tulevaisuuden mahdollisuus ja pelko on riittävä peruste abortille. Mitäs tuossa saivartelet? Lue ketjua taaksepäin ja näet mitä täällä abortin perusteeksi tarjotaan.

En tajua mitä yksi lapsi kahden lisäksi haittaisi ap:n opiskeluja. Toivoisin todellakin pakkosterilisaatiota kahden abortin tekijöille. Ei kaikkea elämässä voi saada silloin kun haluaa.

Ja kyllä, se solumöykky tai miksi sitä haluat kutsua on ihmisen alku. Kananmuna taas on 99,99% tapauksista pelkkä kananmunasolu, siis kanan kuukautiset. Kyllä itsekin heitän menkkasiteet roskiin, en jää niitä itkemään, mutta oman lapseni abortoimiseen en pystyisi. Niissä kanaloissa kun ei nykyään ole kukkoja eikä munasolu hedelmöity ilman sitä.

Tohon helposti raskautumiseen en usko ollenkaan. Jokaisella ihmisellä biologia on sama, eri asia sitten että mitä siellä korvien välissä on. Kaikki ei tiedä että jotkut liukkarit esim. heikentää kortsujen pintaa. Kortsujakin on eri kokoisia ym. Ja kun joku siihen puuttuu, niin tottakai on myös lapsettomuutta ja sillä tavalla eri ihmisillä biologia on eri, mutta tuskin kukaan meistä raskautuu ilman jonkinlaista seksuaalista toimintaa?? Ja periaatteessa kuukautiskierrot ja muut toimii kaikilla samoin, eroja on vaan kiertojen pituuksissa ym.

Ap:na nyt vaan ottaisin sen sterilisaation tai kuparikierukan ja kortsun. Selibaatti on myös erittäin hyvä vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
No jos poliitikkoja on uskominen niin Suomessa on liian vähän ihmisiä. Siksi tänne roudataan työhaluttomia sosiaalipummejakin oikein sieltä Afrikasta saakka. Niitä ihmisiä joittenka hivenenhullu olis toivonut aikoinaan joutuneen abortoiduiksi.

jos olet yhtään seurannut maailmaa ja katsonut niitä kuvia jotka niin monia järkyttää niin voitko väittää että niille kuvissa kylkiluut loistaen ja kuolemaa tekien esiintyville lapsille olisi ollut parempi jos eivät olisi syntyneetkään :o
mä saatan olla tunteeton joissain asiosisa, mutta niin kylmä ja tunteeton en ole että mun mielestä niiden onnettomien pitäisi iloita siitä että ovat saaneet syntyä, ihan samaa mieltä olen kaikkien kaltoin kohdelluiden lasten osalta jotka kuolevat nälkään, aikuisten ihmisten aiheuttamiin fyysisiin vammoihin, sairauksiin jne. ja en pidä mitenkään hienona sitä että väen vängällä synnytetään tänne lapsia joiden elin ennuste on 2 tunnista 2 viikkoon ja sekin täynnä neuloilla tökkimistä, leikkauksia ja kipua

siinä täydellisessä ruusunpunaisessa maailmassa yksikään lapsi ei kärsi, yksikään lapsi ei synny ei toivottuna ja vahinkoja ei tapahdu... harmi vain että me emme todella elä täydellisessä maailmassa

eli kun mun kuopus syntyi 3 kk etu-aikaisena, ilman mitään elin ennustetta, elettiin tunti kerrallaan ja sekin oli uskaliasta...ja tietysti siihen sisältyi myös neuloilla tökkimistä ja myös leikkaus niihin ensimmäisiin hetkiin...tappaako hänet olisi pitänyt, jättää hoitamatta ?
Kuule ykskään äiti siellä keskolassa ei varmastikaan halunnut lapselleen kärsimyksiä, jokainen olisi varmasti säästänyt lapsensa ennenaikaiselta syntymältä jos vaan olisi voinut.
Mieti vähän mitä kirjoitat.

jos haluaa ymmärtää noin väärin niin sille en mitään voi, nyt ei ollut ihan kyse siitä

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä