voi paska! Soitin siis sinne neuvolaan tytön kakkaamisesta

• Viestiketjun aloittaja minttu
  • Ensimmäinen viesti
minttu
ja en saanut lääkäri aikaa vaan täti ehdotti mulle kotiapua jos en jaks lasten kanssa!!!!
Vaikka painotin etten jaksa sitä kakkaamis hommaa niin ei, kotiapua vaan, voi luoja mä kihisen kiukusta!!!!

Nyt oon täysin neuvoton..... *nyyh*

tässä linkki jos joku ei muista mua ja mun purnausta

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1312231

vieras
Laita sille housuvaippa. Yleensä tuollainen alkaa olla hyvin äkkiä huolellinen, kun haluaa olla iso tyttö. Mutta pienihän tuo oikeasti on, älä kiirehdi liikaa vaan ota rennosti.

Just. Ei neuvolassa oikeasti osata suhtautua mihinkään asiaan oikein jos sinne jostain puhuu! Jos yrittää selittää että lapsi on ylivilkas jne niin tekevät pari testiä ja sanovat että ihan normaali on! just..

Ei siihen kakkahommaan ole mitään kepulikonstia. :hug:

Meillä on sama ongelma ja siksi seuraan kiinnostuneena kaikkia keskusteluja. Jos vaikka sittenkin löytyisi joku konsti, jota emme ole kokeilleet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laita sille housuvaippa. Yleensä tuollainen alkaa olla hyvin äkkiä huolellinen, kun haluaa olla iso tyttö. Mutta pienihän tuo oikeasti on, älä kiirehdi liikaa vaan ota rennosti.

minä olen siis ap eli minttu =)

En kyllä laita vaippoja takasin kun muuten ei enää käytetä ja housuvaippoja ollaan käytetty 1 vuotiaasta asti

vieras
Meillä tyttö teki tota ihan samaa eikä mitkään lahjonnat auttanu kunnes... Ompelin kankaisen pussin jonne ostin kirppikseltä kaikkea pikkuroinaa. Aina kun tuli kakka pottaan sai ottaa "ylläripussista" yllärin. Siihen loppu mein pöksyihin kakkiminen laakista.

Alkuperäinen kirjoittaja minttu:
ja en saanut lääkäri aikaa vaan täti ehdotti mulle kotiapua jos en jaks lasten kanssa!!!!
Vaikka painotin etten jaksa sitä kakkaamis hommaa niin ei, kotiapua vaan, voi luoja mä kihisen kiukusta!!!!

Nyt oon täysin neuvoton..... *nyyh*

tässä linkki jos joku ei muista mua ja mun purnausta

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1312231
aika outo ratkaisu neuvolasta. :hug:

Meillä tyttö teki tota ihan samaa eikä mitkään lahjonnat auttanu kunnes... Ompelin kankaisen pussin jonne ostin kirppikseltä kaikkea pikkuroinaa. Aina kun tuli kakka pottaan sai ottaa "ylläripussista" yllärin. Siihen loppu mein pöksyihin kakkiminen laakista.

meillä on myös yritetty tän tyylistä juttua; mä paketoin (hienoihin prinsessa jne. papereihin) pieniä leluja ym tavaroita ja kun kakka tulee pönttöön saa valkata paketin, yhden kerran on tullut kakka sillon sai valkata paketinja sieltä tulikin mieluisa lelu, jota on halunnut, mutta nyt ei ees setehoa :(
meilläkö itsepäinen tyttö ;) :(

yks äiti
Hei!

En jaksanut lukea kaikkien vastauksia mutta tulipa mieleeni seuraava ratkaisu:

Teillä on ilmeisesti vauva talossa. Jospa tytön mielestä vauva saa "ihanaa huomiota" kun sen kakkapyllyä pestään. Mitäs jos antaisitte tytöllekin saman kohtalon. Kun kakka tulee vaippaan (siis vaippa tytöllä niin kauan kunnes suostuu kakkimaan potalle), niin monimutkaiselle pyllyn pesulle ja sitten hoitopöydälle vaippaa laittamaan -aivan kuten vauvallekin. Pesu olisi hyvä tehdä tietysti altaassa samalla lailla kuin vauvallekin - jos tyttö vaan mahtuu ja pesijä jaksaa tyttöä pitää.. Luulisi kun tuolla tavoin ihanana "vauvana" aikansa kohtelee, niin kyllä se tahto olla vauvaa vanhempi sieltä nousee.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Mutta siinä mielessä terveydenhoitaja on oikeassa, että kakkamisasialle ei mahda mitään, Kotiavusta voi olla apua äidin jaksamiselle.

jaksan kyllä näitten kolmen mussukan kanssa vallan mainiosti, tuo kakkaamis homma on se mikä mua rassaa, enkä ees tiedä miksi, turhauttaa varmaan ainainen kakka pyllyn pesu kun muuten tyttö pärjää ilman vaippaa, huoh!
Nyt olo et purisen turhasta, anteeksi :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja yks äiti:
Hei!

En jaksanut lukea kaikkien vastauksia mutta tulipa mieleeni seuraava ratkaisu:

Teillä on ilmeisesti vauva talossa. Jospa tytön mielestä vauva saa "ihanaa huomiota" kun sen kakkapyllyä pestään. Mitäs jos antaisitte tytöllekin saman kohtalon. Kun kakka tulee vaippaan (siis vaippa tytöllä niin kauan kunnes suostuu kakkimaan potalle), niin monimutkaiselle pyllyn pesulle ja sitten hoitopöydälle vaippaa laittamaan -aivan kuten vauvallekin. Pesu olisi hyvä tehdä tietysti altaassa samalla lailla kuin vauvallekin - jos tyttö vaan mahtuu ja pesijä jaksaa tyttöä pitää.. Luulisi kun tuolla tavoin ihanana "vauvana" aikansa kohtelee, niin kyllä se tahto olla vauvaa vanhempi sieltä nousee.

Nyt tuli idea jota en ole vielä kokeillut :)
Tätä me kokeillaan täst eteenpäin, ajaakohan saman asian pikkareilla, jos muuten teen kaiken kuten vauvalle, mutta vaan pikkareitten kanssa? :D
Olisiko liian julmaa laittaa vaikka vielä talkkia pikkasen pyllyyn? rasvaa jos laitan tyttö innostuu vaan, on rasva friikki :D

Meillä on 3-vuotias lapsi, eikä vieläkään osaa sanoa, milloin kakka tai pissi tulee. Siksi pidetäänkin vielä housuvaippaa ja yritetään vaan itse säännöllisesti laittaa potalle. Silti vahinkoja sattuu. Sun kannattaa laittaa tyttäresi joka aamupalan jälkeen potalle tai pöntölle tai ruokailun jälkeen. Ota ihan rauhallisesti. Siinä ei lapsen syyttelyt auta, vaikka tiedän että harmittaahan se. Lapsi ei vaan ole vielä valmis.

juuh
Mulla on ihan kamala ratkasu, saatte kivittää mutta...

Meillä kun tyttö venkoili ja kakki housuun ni kun pesin pyllyä totesin, että kuuma vesi on loppu, että joutuu pesemään kylmällä.

Tais pari kertaa riittä.

Saatte kivittää.

siis toi teidän tenava on siis 2,6v ??? ja hermoilet, että pitäs vaipat saada pois..apua..meillä poika tulee syyskuulla 3 V ja vasta alotellaan PISSAAMISTA pottaan..ei ole suostunut potalle, enkä ole pakottanut..nyt vasta on innostunut..vaikka on koko ajan..enkä ole ottanut mitään painetta..siskonsa oli 2 vuotiaana jo päiväkuiva..ajattelin, että stressaan sitte kesällä vasta asiasta..matot pois ja silleen...eihän siihen neuvolat kyllä paljon auta..jokainen oppii, kun on sen aika...meidän neidillä jäi yövaikka pois reilu 3 vuotiaana..yritin ottaa pois vaipat ja pesin ja pesin ja vielä kerran pesin lakanoita joka yö märkänä..sitte luovutin ja laitoin takasi..meni puoli vuotta ni yhtäkkiä alko herään ite yöllä pissalle ja vaippa oli kerrasta kuiva...sitte otin sen pois ja vahinkoja ei ole tullut..hän nyt kohta 5 v...

Gluteus maximus
meidän poika meni melkein 3v asti aina tuolin taakse kakkaamaan, vaikka kuiva oli ollut jo vuoden. tuo on aika normaalia tuo kakkaamishomma joillekin. Sitten kun täytti 3v niin sanoikin, että menen potalle ja siitä lähtien kakannut potalle. En ottanut paineita ja päätin, että lasta en painosta.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

Meillä kun tyttö venkoili ja kakki housuun ni kun pesin pyllyä totesin, että kuuma vesi on loppu, että joutuu pesemään kylmällä.

Tais pari kertaa riittä.

Saatte kivittää.
Auts :D . No, ilmeisesti tepsi.

Tais pari kertaa riittä.

Saatte kivittää.
voi ei, sellainen hymiö puuttuu. Ei ole edes mätiä tomaatteja. Voipi olla että joku pilvinen ja synkkä päivä kokeilen vinkkiäsi.

Gluteus maximus

Tais pari kertaa riittä.

Saatte kivittää.
en kyllä lähtisi tälle linjalle. :eek:

Hei, meillä oli tuo sama ongelma poitsulla. Oli täysin kuiva ja kävi itse pöntöllä pissillä eikä yölläkään tarvinnut vaippaa enää, mutta kakan teki housuihin. Ei auttanut lahjonnat eikä mitkään. Poitsu yksin kertaisesti ei uskaltanut tehdä kakkaa pönttöön.
Yksi kerta sitten istui pöntöllä ja kun ei enää pystynyt pidättelemään kakkaa vaan se tuli niin hyvä ettei ruvennut itkemään sitä.
Kehuin pojan ja lahjuskin käytiin ostamassa minkä äiti oli jo monta kuukautta sitten luvannut ja niin siitä se sitten lähti. Yhden kerran tämän jälkeen teki vielä housuun jolloin lahjus oli "käyttökiellossa" seuraavaan kertaan asti tämän jälkeen ei ole kakkaa housuihin tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja puff:
siis toi teidän tenava on siis 2,6v ??? ja hermoilet, että pitäs vaipat saada pois..apua..meillä poika tulee syyskuulla 3 V ja vasta alotellaan PISSAAMISTA pottaan..ei ole suostunut potalle, enkä ole pakottanut..nyt vasta on innostunut..vaikka on koko ajan..enkä ole ottanut mitään painetta..siskonsa oli 2 vuotiaana jo päiväkuiva..ajattelin, että stressaan sitte kesällä vasta asiasta..matot pois ja silleen...eihän siihen neuvolat kyllä paljon auta..jokainen oppii, kun on sen aika...meidän neidillä jäi yövaikka pois reilu 3 vuotiaana..yritin ottaa pois vaipat ja pesin ja pesin ja vielä kerran pesin lakanoita joka yö märkänä..sitte luovutin ja laitoin takasi..meni puoli vuotta ni yhtäkkiä alko herään ite yöllä pissalle ja vaippa oli kerrasta kuiva...sitte otin sen pois ja vahinkoja ei ole tullut..hän nyt kohta 5 v...

siis lueppa uudestaan! =)
Meillä ei ole enää vaippoja käytössä, ei ole ollut kuukauteen (paitsi yöllä, aamulla otetaan heti pois ja yövaippakin on melkein aina kuiva) ja olen kuukauden nyt pessyt monet pikkarit päivässä ja nyt tuntuu et se alkaa jo riittää

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Tais pari kertaa riittä.

Saatte kivittää.
en kyllä lähtisi tälle linjalle. :eek:
Niin, siinä saattaapi tulla takapakkia jonkun muun asian kanssa, jollekin muulle kokeilijalle.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Meillä on 3-vuotias lapsi, eikä vieläkään osaa sanoa, milloin kakka tai pissi tulee. Siksi pidetäänkin vielä housuvaippaa ja yritetään vaan itse säännöllisesti laittaa potalle. Silti vahinkoja sattuu. Sun kannattaa laittaa tyttäresi joka aamupalan jälkeen potalle tai pöntölle tai ruokailun jälkeen. Ota ihan rauhallisesti. Siinä ei lapsen syyttelyt auta, vaikka tiedän että harmittaahan se. Lapsi ei vaan ole vielä valmis.
NinaTT pyörtyisi kauhusta, kun lukisi tämän :D

olgaoskari
Konstit on monet, sanoi eukko kun kissalla pöytää pyyhki...

Tärkeintä on toimia lapsen ehdoilla - pakottaa ei saa, eikä rangaista!
Vaikka kuinka turhauttaisi.
Jokainen oppii tavallaan ja ajallaan
Voimahali äidille!

Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
NinaTT pyörtyisi kauhusta, kun lukisi tämän :D
Ai, :) . No, semmoseen taipuvaisten kannattaa lukea sitten istuiltaan.

Yhteistyössä