Voi paska paska paska!! Mitä hittoa mä nyt teen? (autokoulun kakkosvaiheesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja anouk:
Saraldolla on hyvät vanhemmat. Joku on noussut väärällä jalalla ...

Sarlado se on tainnut nousta väärällä jalalla, kun ei suostu ymmärtämään, että toiset joutuvat hoitamaan kaiken itse, myös sen ajokortin kaikkinensa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piuku:
Alkuperäinen kirjoittaja anouk:
Saraldolla on hyvät vanhemmat. Joku on noussut väärällä jalalla ...

Sarlado se on tainnut nousta väärällä jalalla, kun ei suostu ymmärtämään, että toiset joutuvat hoitamaan kaiken itse, myös sen ajokortin kaikkinensa.

Mulla on ollut kyllä ihan hyvä herätys tänään, kiitos kysymästä :) . Mä ymmärrän erittäin hyvin sen, että kaikille ei vanhemmat kustanna ajokorttia. Mutta mä en ymmärrä sitä, ettei joillakin ihmisillä ole mitään suunnitelmallisuutta. Jos käy autokoulun, tietää, että kakkosvaihe ajetaan viimeistään kahden vuoden kuluttua. Silloin voi jo vähän miettiä, että mitä sitä tekeekään kahden vuoden kuluttua. Jos on juuri aloittanut opinnot, todennäköisesti opiskelee vielä kahden vuoden kuluttuakin. Ja sen huomioon ottaen säästää sitä rahaa siihen kakkosvaiheeseen. Toisaalta jos ei mitenkään saa kahdessa vuodessa säästettyä sitä rahaa, niin ei luulisi olevan varaa pitää autoakaan, jolloin se ajokorttikin on ihan turha.

Ja tässäkin tapauksessa ap ei muistaakseni puhunut siitä rahasta mitään, vaan siitä, ettei muistanut kortin menevän umpeen tässä kuussa. Joten jos olisi miettinyt sitä aikaisemmin, olisi voinut suorittaa sen kakkosvaiheen vaikka vuosi sitten, viime kesänä, jouluna.... Jos hän muisti, että se menisi vasta ensi kuussa ja tähtäsi siihen, niin musta siinä kohtaa ollaan aika myöhään liikkeellä.

Ja kuten sanoin, mä olen muuten kustantanut elämäni ihan itse. Meillä kun on se periaate, että kun kotoa lähdetään, aletaan elää omaa itsenäistä elämää ja kustannetaan se myös itse.

Yhteistyössä