Voi pa***a sentään!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Jälleen kerran oli joku urpo kommentoinut miehelle.... Niin siis meillä on tuo superaktiivinen keskikokoinen koiruli, joka rakastaa juosta ja tykkää kovasti kun mennään pyörän kanssa. Koiralla on varta vasten juoksua varten ostetut vetovaljaat ja koskaan ei koiraa juoksuteta väkisin.

Mies oli äsken pyörän kanssa läheisellä pellolla.Siis ensin menivät pyörällä pellolle, heittivät keppiä siellä pitkään ja hartaasti ja pyöräilivät sitten takaisin kotiin. Tottakai takaisin tulo oli vähän rauhallisempaa koska a)koira tiesi että mennään kotiin eikä enää saa juosta ja b) tunnin kirmailu jo varmaan väsytti.

Niin eikös joku mopsin omistaja oli alkanut miehelle saarnaamaan. Oli sanonut että olis kyllä parempi jos mies juoksis itsekin eikä koiraa raahais pyörän perässä. Mies oli vastannut "niinpä niin" ja jatkanut matkaa. Tää mopsin ulkoiluttaja oli vielä huutanut jotain peräänkin,mutta mies ei kuullut mitä. Viime kesänä taas joku puudelin omistaja oli kovaan ääneen taivastellut että on eläinrääkkäystä mennä koiran kanssa pyörällä.

Hei haloo!!! Ehkä isompi koira tarvii eri tavalla liikuntaa kuin joku puudeli tai hengitysvaikeuksinen mopsi. Ja jos meidän koira rakastaa juosta kovaa,niin ei kai se jumaliste muille kuulu!!! Tulee oikeesti paha mieli tollasista ääliöistä kun kuitenkin koira on meille tosi rakas ja tärkeä ja ei takuulla pyöräiltäisi sen kanssa jos se ei siitä tykkäis :( .

Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
noo..toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos =)

Pitäis tosiaan. Mutta jotenkin tuo vaan on niin arka paikka kun tietämättömät puuttuu ja arvostelee. Kun kuitenkin tuo koira on niin rakas ja tärkeä.Tuntuu pahalta asiaton arvostelu :(

Mä nostelen tätä vielä josko joku vaikka tuntis myötätuntoa :( . En tiedä olenko sen(kin) takia herkkis kun kerran vuosia sitten meidän porukoiden syöpäsairas koira oli meillä saattohoidossa ja joku saatanan idiootti soitti eläinsuojeluun koiran huonosta kohtelusta. Oli meinaan aika järkytys kun 2 poliisia Ja Heidi Leicer oli oven takana :( :( .

:( Meilläkin kun oli koira kun olin nuori, naapuri joskus vihaisena huusi äidilleni että meillä RÄÄKÄTÄÄN koiraa.. Ja myös ettei sitä KOSKAAN viedä ulos |O |O |O

Ja kun se oli pentu ja oltiin veljen jalkapallopelissä, juotin sille vettä kupista ja kaadoin loput vedet asfalttiin, joku muori pyyhälsi paikalle että törkeetä, koiraa kusetettu heidän autonrenkaisiin |O |O |O Se oli siis se juomavesi.

Ymmärrän oikein hyvin sun suuttumuksen.

Mä olen kyllä tosi herkkänahkainen noissa arvosteluissa.Mä kun olen perusteellisen eläinrakas ihminen ja tuntuu NIIN pahalta että ventovieraat ihmiset voi arvostella ja tosiaan vielä eläinrääkkäyksestä epäillä. Hyvähän se on että puututaan silloin kun on aihetta,mutta luulis sen nyt piruvie huomaavan että milloin asiat on kunnossa ja milloin ei.

Ja tosiaan syöpäsairas koira, hyvä kun vieläkään olen päässyt menetyksestä yli. Niin oli kyllä karmeeta supersurullisena ja onnettomana sitten selitellä että koiraa ei olla kohdeltu huonosti.Se oli niin nöyryyttävää ja kauheeta, me kun tehtiin kaikkemme ettei esim. koiran tarvinnut olla yksin ja kärsi niin vähän kuin mahdollista.

Mun herkkä kohta on just tässä, ei vaan oikeesti kestä kun arvostellaan :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Kumma muuten, et muut ihmiset AINA tietävät paremmin mikä sopii toisten koirille ja mikä ei :headwall:

Vähän sama kuin lasten suhteen.
Tuiki tuntemattomatkin katsovat asiakseen neuvoa erityislapsen vanhempia esim. kaupassa... :headwall:

Meillä on ollut hieman samansuuntaisia ongelmia. Meillä on sakemanni joka on lievästi sanottuna vilkas ja tarvii tosi paljon liikuntaa ja juoksua. Mies myös pyörällä juoksuttaa ajoittain niin eikös juuri joidenkin "vessaharjojen" omistajat päivittele että tuolla lailla koiraa kiusataan jne. Väkisin ei haukkua lähetä lenkittämään jos tuntuu että ei halua. Ja toinen mikä riepoo on se kun haukku tykkää juosta pallon, kepin tms perässä ja tuossa lähes takapihalla on järvi jossa sille sitten kyseisiä esineitä heitellään niin joka ikinen kerta innokkaat mummut ja papparaiset tulee muistuttelemaan että kun koira tarvii pitää kiinni, ties vaikka hyökkää avuttomien kimppuu... Kerpeles että siinä kohtaa veri kiehuu... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Hari Mao:
Meillä on ollut hieman samansuuntaisia ongelmia. Meillä on sakemanni joka on lievästi sanottuna vilkas ja tarvii tosi paljon liikuntaa ja juoksua. Mies myös pyörällä juoksuttaa ajoittain niin eikös juuri joidenkin "vessaharjojen" omistajat päivittele että tuolla lailla koiraa kiusataan jne. Väkisin ei haukkua lähetä lenkittämään jos tuntuu että ei halua. Ja toinen mikä riepoo on se kun haukku tykkää juosta pallon, kepin tms perässä ja tuossa lähes takapihalla on järvi jossa sille sitten kyseisiä esineitä heitellään niin joka ikinen kerta innokkaat mummut ja papparaiset tulee muistuttelemaan että kun koira tarvii pitää kiinni, ties vaikka hyökkää avuttomien kimppuu... Kerpeles että siinä kohtaa veri kiehuu... :kieh:

No niinpä!!! Ja meillä ainakin on se tilanne että koira meinaa revetä liitoksistaan ihan vaan siitä kun sille näyttää vetovaljaita. Ja voin kertoa että esim. pellolle mennessä joutuu itse jarruttamaan koko matkan kun koiruli niin elämänsä riemusta juoksee. Se kertakaikkiaan rakastaa pyöräilyä ja jos ei niin tekis, niin ei tulis mieleenkään väkisin juoksuttaa.

Rehellisyyden nimissä on myönnettävä että tosiaan takaisin tullessa saattaa näyttääkin siltä että vastentahtoista koiraa vedetään väkisin pyörällä. Siis kun koiruli kiukuttelee kun tietää että ollaan takaisin kotiin menossa. Mutta silloin pyöräillään oikeesti hiljalleen, eikä revitä koiraa.

Ja olis sitten arvostelijana edes isomman koiran omistaja, mutta tosiaan ekalla kerralla koiruus oli villakoira ja nyt tänään sitten mopsi :headwall: :headwall:

Ei saisi yleistää, mutta kun tuntuu että ne arvostelijoiden koirat tuntuu olevan herkuilla paisutettuja pölyhuiskia... kenties omistajilla omatunto soimaa kun ite ei jaksa harrastaa koiransa kanssa. Hyi mua kun yleistän!!! *läpsii itseään* Meillä myös kun koirus näkee että reenivarusteita kaivetaan esiin niin saa kertakaikkisen hepulin, myös pelkkä pallo saa saman ilmiön aikaan... hieman into piukeena. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
:( Meilläkin kun oli koira kun olin nuori, naapuri joskus vihaisena huusi äidilleni että meillä RÄÄKÄTÄÄN koiraa.. Ja myös ettei sitä KOSKAAN viedä ulos |O |O |O

Ja kun se oli pentu ja oltiin veljen jalkapallopelissä, juotin sille vettä kupista ja kaadoin loput vedet asfalttiin, joku muori pyyhälsi paikalle että törkeetä, koiraa kusetettu heidän autonrenkaisiin |O |O |O Se oli siis se juomavesi.

Pakko vielä selventää että koiraa tosiaan vietiin pitkille lenkeille usein, ja sai paljon liikuntaa. Lisäksi harrastettiin sen kanssa. Naapuri oli aina vihainen ja huusi kaikesta mahdollisesta. Ja koiraa ei tosiaan rääkätty, vaan rakastettiin |O :'(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi pitää kaikesa loukkaantua, hyvähän se on jos joku välittää muistakin kuin oman navan ympäryksestä. Hänellehän voi kauniisti selittää miten asia on.

Aina ei jaksaisi tuntemattomille ihmisille ruveta selittelemään omia toimintatapojaan, ei se niille kuulu pätkän vertaa. En minäkään käy toisilta kyselemään että hei miks sun koiras on noin läski, etkö sä tee sen kanssa mitään.

Pakko vielä selventää että koiraa tosiaan vietiin pitkille lenkeille usein, ja sai paljon liikuntaa. Lisäksi harrastettiin sen kanssa. Naapuri oli aina vihainen ja huusi kaikesta mahdollisesta. Ja koiraa ei tosiaan rääkätty, vaan rakastettiin |O :'(

No siis mulle ei ainakaan mikään muu ees tullut mieleen. Mutta samanlaista tarvetta selventää on ollut myös itsellä. Ja just sen takia kun joku ajattelematn ääliö kokee tarvetta arvostella asiasta josta ei mitään tiedä. Oliskohan tuo teidän "fiksu" naapurinne laukonut noita typeryyksiä jos olis ymmärtänyt millaista mielipahaa samalla toisille aiheuttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Hari Mao:
Miksi pitää kaikesa loukkaantua, hyvähän se on jos joku välittää muistakin kuin oman navan ympäryksestä. Hänellehän voi kauniisti selittää miten asia on.

Aina ei jaksaisi tuntemattomille ihmisille ruveta selittelemään omia toimintatapojaan, ei se niille kuulu pätkän vertaa. En minäkään käy toisilta kyselemään että hei miks sun koiras on noin läski, etkö sä tee sen kanssa mitään.

Ja mun mielestä kyseessä ei oo välittämistä jos arvostellaan mitään asiasta tietämättä. Onneks meidän tapauksessa on tuo mies joutunut arvostelun kohteeksi kun se on niin paljon rauhallisempi kuin mä. Mä olisin varmaan "kauniisti selittänyt" mopsin ulkoiluttajalle pari valittua sanaa :kieh: :kieh: .

no se olis eläinrääkkäystä, jos iso ja vilkas koira ei sais purkaa energiaansa ja pääsis joka päivä juksemaan. musta se on törkeetä, että koiria pidetään kerrostaloissa ja sit ne pääsee 3 kertaa päivässä kiertämään yhden korttelin että saavat tarpeensa tehtyä. :(

miks sun mies ei taluttanut pyörää kotiin... tuskin se ohikulkija turhasta sanoi jos koira roikkuu perässä ja toinen pyöräilee niin näyttäähän se kauheelta...

Tsih, mun mies oli saanut arvostelua jokin aika sitten, ja kun nyt kiivas luonto hepulla on, niin oli ystävällisesti sanonut arvostelleelle hiihtäjälle että olisi parempi pitää suunsa kiinni jos ei halua löytää suksiaan säpäleinä pusikosta... :o Hieman extremeä ehkä, mutta eipä hän luonteelleen mitään mahda. Ite lähinnä kiroan partaani jos joku arvostelee... :D

Tätä suosittelen minäkin. Meille ei onneksi kukaan ole tullut huomauttelemaan, vaikka tuulessa ja lumimyräkässä ollaankin viipotettu koira vetäen erinäistä määrää omia ja sukulaisten lapsia pulkassa. Ihmiset ovat vissiin katsoneet tarpeeksi Disneyn leffoja ja tietävät, että tuon näköisen koiran kuuluukin vetää =)

miks sun mies ei taluttanut pyörää kotiin... tuskin se ohikulkija turhasta sanoi jos koira roikkuu perässä ja toinen pyöräilee niin näyttäähän se kauheelta...

:headwall: :headwall: Kylläse sanoi just ihan turhasta, kuten myös nyt tuo sun kommenttisi on täysin turha. Koira ei ROIKU perässä vaan tulee hiljakseltaan ja myös mies silloin pyöräilee hiljakseltaan. Koiraa ei siis missään nimessä raahata väkisin vaan mennessä mennään lujaa ja takaisin tullaan rauhallisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

:headwall: :headwall: Kylläse sanoi just ihan turhasta, kuten myös nyt tuo sun kommenttisi on täysin turha. Koira ei ROIKU perässä vaan tulee hiljakseltaan ja myös mies silloin pyöräilee hiljakseltaan. Koiraa ei siis missään nimessä raahata väkisin vaan mennessä mennään lujaa ja takaisin tullaan rauhallisemmin.

Olitko sä kattomassa kun tiedät, että hiljakseltaan ajoi? Jos se ois hiljaa ajanu niin oishan se kuullut vielä sen ohikulkijan toisenkin kommentin... mutta kun tais ajaa kauheeta vauhtia niin ei enää kuullu mitä ohikulkija huusi perään...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tätä suosittelen minäkin. Meille ei onneksi kukaan ole tullut huomauttelemaan, vaikka tuulessa ja lumimyräkässä ollaankin viipotettu koira vetäen erinäistä määrää omia ja sukulaisten lapsia pulkassa. Ihmiset ovat vissiin katsoneet tarpeeksi Disneyn leffoja ja tietävät, että tuon näköisen koiran kuuluukin vetää =)

Voisko Disney tehdä leffan meidän aktiivisesta sekarotuisestakin
|O |O . Ei vaan, täytyy vaan koittaa jättää nuo kommentit täysin omaan arvoonsa.

Yhteistyössä