voi p*skanmarjat, että pitikin sattua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen :(

Vieras
kävin hakemassa postia päivällä kun 1,5v ja 2vk ikäiset lapset olivat nukkumassa. matka kesti n.8 min jonka aikana vaihdoin muutaman sanan naapurin rouvan kanssa. menin takaisin sisään ja tarkistin että lapset ovat vielä nukkumassa. 2vk nukkui rauhassa rattaissaan mutta 1,5 ikäistä ei näkynyt missään. hätäännyin ja etsin kaikki paikat sisältä talosta. katsoin kaapit,sängynaluset, ovien taakse yms. poikaa ei löydy mistään. nappaan vauvan vaunuissaan mukaan ulos ja etsin poikaa. huutelen ja itken. mistään ei kuulu mitään muuta, kuin autojen hurinaa tiellä. talomme toisella puolen on iso autotie. (nopeusrajoitus 60) naapuri on nähnyt hätäännykseni ja tulee kysymään mikä hätänä. saan jotenkuten puristettua itestäni ulos että poika on kadonnut. naapuri jää vauvan kanssa pihalle ja lähden juoksemaan kohti autotietä. vähän ennenkuin ylitän vilkkaasti liikennöidyn tien näen tienposkessa pienen pojan osoittelemassa ohi ajavia autoja. toivon koko sydämmestäni ja rukoilen että poika ei lähde ylittämään tietä. pääsen tien yli ja nappaan pojan syliin. itken helpotuksesta. mietin miten pahasti olisi voinut käydä. herra varjelkoon tuolla pikku veijarilla on ollut suojelusta matkassa. loppu illan on pitänyt käydä halimassa ja suukottelemassa tuota pientä aarretta. en enään ikinä lähde minnekkään ilman lapsia (tai siis että lapset kahdestaan sisällä) on nyt niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paska mutsi fiilis että... :'(

Onneksi lapselle ei käynyt kuinkaan.

Sait myös opetuksen mitä voi käydä, kun jättää pienet lapset valvomatta/hoidotta. Varmasti olet parempi äiti tästä eteenpäin.

mä kaaduin sorapihalle lapsi sylissä. Aivan selvinpäin, muks vaan ja oltiin kummatkin maassa! Ei mitään päivystykseen vaan, vauvalla kaikki hyvin. pienen pieni ruhje otsassa. Onneksi!! Tällä mammalla tikattiin sitten polvi sekä kyynärvarsi...! Tosin ei mulla mitään väliä ole.

MÄ olen huono äiti jos joku! :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kamala äiti:
mä kaaduin sorapihalle lapsi sylissä. Aivan selvinpäin, muks vaan ja oltiin kummatkin maassa! Ei mitään päivystykseen vaan, vauvalla kaikki hyvin. pienen pieni ruhje otsassa. Onneksi!! Tällä mammalla tikattiin sitten polvi sekä kyynärvarsi...! Tosin ei mulla mitään väliä ole.

MÄ olen huono äiti jos joku! :ashamed:

Ja kenkinä tietysti epäkäytännölliset naisten korkeakorkoiset nilkantappajat, joten oma syysi

Mulla on melkein aina ovi lukossa koska mein 4v karkaa kun nukutan vauvaa päiväunille. Avain on paikoillaan ulkopuolella, etten vahingossakaan lukitse lapsia sisälle tai itseäni ulos!
Nyt muistui kans mieleen kun kerran ripustin pyykkiä ulkona niin 1,5v hävis vierestä ihan sekunneissa. Oli kans kerenny autotien laitaan, piti vaan varovasti hiipiä taakse, ettei poju lähde karkuun. Onneks kävi teillä hyvin!

Jos mä kävin esim. laittaan pannuun tulet sillä aikaa kun lapset nukkui/olivat niin pieniä niin mä laitoin aina eteisen välioven lukkoon ihan ton takia koska siinä viidessä minuutissa mikä mulla meni siellä pannuhuoneessa olis tosiaan toi esikoinen ehtinyt ties minne jos olis heränny.

olitpas sä huolimaton. Jätit lapset valvomatta ja vielä oven lukitsematta kun lähdit pihalle, josta pääsee autotielle!! Eikö sulla pienessä mielessä käyny että näin voi käydä? Tosi ajattelematonta. Tollanen on jo melkein heitteille jättö. Kahdeksassa minuutissa voi tapahtua mitä vaan, niinkun huomasit!

Onneksi ei sattunut mitään ja kaikki meni hyvin. Turha tapahtunutta on murehtia mutta ehkä olisi turvallista rakentaa jonkin sortin aita pihan ja tien välillä jotta kullanmurut eivät pääse omille teilleen. Kunhan toinen vielä kasvaa, niin on kaksi pientä vikkelää vipeltäjää, joten on parempi tehdä ympäristöstä turvallinen.

Heitteillejättöä tuo ei ole vielä nähnytkään ja kukaan ei vahdi lastaan silmä kovana joka sekunti. Useat vain kuvittelevat tekevänsä niin..

KUINKA lapsi pääsi ovesta jos sinä olit siinä edustalla hakemassa postia?
teillä tuskin on montaa ulko ovea joten kuullostaa aika hassulta että olet mennyt pojan kanssa "ristiin" näkemättä häntä.

No sanokaa mitä sanotte, mut mä haen kyllä postin sillä aikaa ko lapset on päiväunilla. Miten te voitte vessaankaan mennä jos kaikki kakarat ei ole siellä matkassa :o

Ja niitä onnettomuuksia voi sattua kyllä ihan kenelle tahasa ja missä tahasa vaikka kuin minimoi ne.
Mä kompastuin ku minulla oli puolivuotias sylissä. Lensin lattialle polvilleen ja lapsi putos minun sylistä kivilattiaan. Ei siinä onneksi mitenkään käyny muutako molemmat säikähettiin ja itkettiin.

Yhteistyössä