Y
ymmällään
Vieras
Sisareni meni naimisiin viime kesänä. Hän kertoi äskettäin olevansa ihan alussa raskaana. Nyt sisko on muuttamassa pois miehensä luota. Mies oli pettänyt humalassa, kolmannen kerran. Ensimmäiset kaksi kertaa oli ennen avioliittoa, ennen avioliittoa on myös käyttäytynyt pari kertaa väkivaltaisesti. Heillä on yhteinen talolaina. En ymmärrä miksi naimisiin oli mentävä ja nyt sitten alle vuoden päästä erotaan. Lapsikin on tulossa. Siskoni on 23 vuotias. Nyt hän harkitsee aborttia. Toivon sydämeni pohjasta, että hän ei lasta tapa, itse olen "joutunut omaani odottamaan" useamman vuoden, joten minulle lapsi on aina suuri lahja. Kuitenkin siskollanikin on ammatti ja mahdollisuudet suomessa pärjätä yksinhuoltajana on tosi korkeat, yhteiskunta pitää huolta. Tukiverkko on. Sisko ehdotti, että antaisi lapsen minulle. Onnistuisikohan? Oma lapseni on nyt vähän alle vuoden vanha. Olen avioliitossa, asunto on ja raha-asiat kunnossa. Mitenhän mahtaisi sosiaalitoimisto suhtautua? Tietenkin luulen, että siskoni lapsen synnytettyään haluaisikin itse yrittää elää äitinä, mutta jos asiat sitten menevät huonosti, niin olisin totta kai lapsen valmis sijoitukseen ottamaan. Tukisin totta kai mahdollisimman pitkälle hänen itsenäistä äitiyttään.