voi minun vauvaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(((

Vieras
Pojalla 10kk ollut pitkään yskä ja nyt sitten alkoi oksentamaan limaa :( .
Ovatko muiden vauvat "harrastaneet" tällaista? Kuinkahan pitkään menee, että saapi kaiken liman oksennettua? Mietin vain, että uskaltaako tässä ollenkaan ruveta nukkumaan, kun eihän tuo raukka ymmärrä kääntyä kyljelleen tai mahalleen oksentamaan..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
vie lääkäriin!pitkään jatkuneen yskän ja limayskösten takana saattaa olla hoitoa vaativa astma!

Taidampa varata aamulla heti lääkäri ajan. Tämä yskä on nyt kestänyt kuukauden. Muutenkin pojalla ollut paljon nuhaa, yskää ja limaisuutta, pari kertaa keuhkoissa tulehdusta. Terveenä yleensä max. 2 viikkoa kerrallaan. Mutta lääkäreiden mielestä normaalia. Yksi oli jopa sitä mieltä, että 5 kk vanhana "leikki" olevansa limainen :/ .

Hitto jotkut lääkärit on puoskareita:(
Ei todellakaan ole normaalia mun mielestä tuo oireilu,tarvitsee tutkimuksia.Ihmelääkäri joka väittänyt että lapsi "leikkinyt" olevansa limainen.Onko teillä lemmikkejä?Vaikkei olisikaan niin kuullostaa astmalta tms.Voi lapsiraukkaa,voimia ja paranemisia teille!!!

Hitto jotkut lääkärit on puoskareita:(
Ei todellakaan ole normaalia mun mielestä tuo oireilu,tarvitsee tutkimuksia.Ihmelääkäri joka väittänyt että lapsi "leikkinyt" olevansa limainen.Onko teillä lemmikkejä?Vaikkei olisikaan niin kuullostaa astmalta tms.Voi lapsiraukkaa,voimia ja paranemisia teille!!!

Kiitos.
Ei ole lemmikkejä ja hyvin harvoin käydään paikoissa jossa olis eläimiä.
Täällä on nuo lääkärit sellasia, että joka toinen potilas on terve ja joka toiselle saatetaan sitten antaa jonkinnäkönen resepti. Ihan arpomistouhulla menee. Just sillon ku oli 5kk käytiin 5 iltana peräkkäin päivystyksessä/e-a:ssa, kun ei meinannut saada henkeä ja yöt piti nukuttaa sitterissä, että sai olla pystymmässä. Valvomaan joutu vieressä, että sai hengitettyä. Välillä joutu tökkimään, että jatko hengittämistä. Mutta hän vain "leikki" . Usko menny nuihin lääkäreihin ja täällä ei oo lastenlääkäriä, ei ees yksityistä.

Hui kamala!Miten saisitte pätevän lääkärin vastaanotolle ajan?Kamala huoli teidän puolesta,koska kokemusta löytyy noista hengenahdistukseen liittyvistä asioista ja niissä on tosi kyseessä:(
Eikö todellakaan ole edes yksityistä?Toi ei ole normaalia,pitäisikö sun ottaa yhteyttä johonkin ylempään tahoon koska kyse on kuitenkin lapsesta jolla hengitykseen liittyviä ongelmia?Joku kerta sitä vielä joutuu soittamaan ambulanssin:(Meillä pk-seudulla otetaan heti vakavasti lapsen em.oireet ja siksi ihmettelen tota touhua!Onko sulla kotona esim.ventolinea?

Alkuperäinen kirjoittaja :(((:
Ja rohisi niin, ettei tarvinnut kyllä edes mitään laitetta sen kuulemiseen.

Voi hyvänen aika! Miksi ihmeessä eivät määränneet astmalääkkeitä hengitystä helpottamaan? Tai laittaneet lähetettä sairaalaan, jossa olisi lastenlääkäri? Kun menet seuraavan kerran lääkäriin lapsesi kanssa, niin vaadi parempaa hoitoa! Tiedän, kuinka kamalaa on, kun lapsen on vaikea hengittää. Tsemppiä ja halaus täältä!

pakko vielä sanoa että sun täytyy vaikka "liioitella" lapsesi tilaa jos on noin zombeja lääkäreitä.Sano vaikka että lapsella katkeaa hengitys välillä yms.että nyt loppuu voimat teiollä kaikilla pitkään jatkuneen sairastelun vuoksi!Itse olen joskus joutunut liioittelemaan vaivaa jos ollut puoskari,teillä niitä taitaa olla:(Pakkaset vielä pahentavat oireita.Eihän lapsi pysty edes nukkumaan kunnolla tms.jos on jatkuvasti kipeenä:(

vie lääkäriin!pitkään jatkuneen yskän ja limayskösten takana saattaa olla hoitoa vaativa astma!

Ei se nyt astma vielä välttämättä ole jos yskii ja limaa tulee nyt on paljon flunssaa liikenteessä!! Kyllä siiten muutakin liittyy!!
Lapsesi rohisee siksi koska lima liikkuu kurkussa edes takaisin.

Laita lapsi nukkumaan pääpuoli koholleen se helpottaa lima ei ole ihan siinä kurkun päässä. Käy huomenna lääkärissä jos siltä tuntuu. Empä usko että nyt mitään hätää ole ole itse vain rauhallinen.

Meillä oli just viime viikolla kurkunpääntulehdus joka kesti 3 päivää sekään ei ole sama asia kuin astma. Jos lapsi yskii sellaista haukkuvaa yskää kuin koira haukkuisi avaa ikkuna saapi poika hengittää viileää ilmaa se helpottaa toinen on höyry hengitys. Tuollaiset kohtauksen ovat poikien "tauti" pelottavia kyllä sen voin sanoa! Koitahan nukkua! En halua pelotella! mulla on tuolla sängyssä yks rohiseva poika 2 vuotias, nuhaa on ollut jo kuukauden. mutta kun sille ei voi mitään!

T: Astmaatikko äiti ja poika

Lähin yksityinen on 80 km päässä . Kerran ollaan saatu lähete eteenpäin ja silloin kyllä jäätiinkin osastolle, pojalla tuolloin ikää 3kk . Sen jälkeen tosiaan sairastellut melkein koko ajan, muutaman antibioottikuurin on saanut, mutta hän on jo niin "iso" ettei nuo rohinat ja "leikit" mitään haittaa. Keuhkoputket ovat kuulema tämän ikäisellä jo sen verran laajat, ettei sillä ole mitään hätää ja plaa plaa.
Ei ole meillä tuota ventolinea tai muuta.

Muista,että jos tuntuu siltä niin tilaa ambulanssi-ehkä silloin ottavat teidät tosissaan.Itse olen mennyt lapsen kanssa ambulanssilla,vähän pienemmän vauvan kanssa kuin sulla.Vauvasi on varmasti tosi väsynyt sairastelusta:(

Lähin yksityinen on 80 km päässä . Kerran ollaan saatu lähete eteenpäin ja silloin kyllä jäätiinkin osastolle, pojalla tuolloin ikää 3kk . Sen jälkeen tosiaan sairastellut melkein koko ajan, muutaman antibioottikuurin on saanut, mutta hän on jo niin "iso" ettei nuo rohinat ja "leikit" mitään haittaa. Keuhkoputket ovat kuulema tämän ikäisellä jo sen verran laajat, ettei sillä ole mitään hätää ja plaa plaa.

Vaadi lähete, vaadi tutkimuksia vaadi ei niitä muuten saa oikeesti!!! Mä tappelin pojalle keuhkolääkäriin lähetteen!! nyt on diaknoosi astmasta!
Mutta nyt sun pitää rauhoittua oikeesti!!! avaa ikkunaa ja kokeile jos viileä ilma auttaisi ja jos sulle "määrätään" nestemäistä ventolinea älä ota vaadi jauheena sama lääke koska sillä nestemäisellä ei tee mitään. ei se neste keuhkoihin mene vaan mahaan.

Onks teillä siellä sellaista numeroa jossa sairaanhoitaja neuvoo ? jos on soita siihen jos vaikka rauhottaisi sua! Mutta älä maitoa nyt anna se nostattaa limaa !

Lapsilla on tapana oksentaa, kun on tiukka yskä ja hyvä niin, koska saavat sillä keinoin limaa ulos. Oletko höyrytellyt lapsen kanssa? Ja useammin kuin kerran päivässä? Onko sinulla eukalyptus-tippoja tms. joita voisit tiputtaa esim. johonkin astiaan, jossa kuumaa vettä ja jonka voisit laittaa makkariin? Tai tiputa niitä tippoja esim. nenäliinaan ja laita se lapsen lähelle haisemaan.

Täytyyhän lapsen saada jotain oloa helpottavaa lääkettä jos noin kauan oireillut!Meillä ainakin annettin päivystyksessä hengittää spiiraa joka helpotti,ei olis hengityksestä tullut mitään muuten.Lapsi ihan poikki kun joutui työskentelemään hengittääkseen:(
Mun mielestä sadistista että em.tilanteessa ei saa helpotusta!prkle!Kotiin annettiin ventolinea joka helpotti.Meillä oli esikoisella aina rohina ongelma kun tuli kipeäksi-aina mentiin hengittämään sairaalaan kun ei kotona pärjätty.Kakkosella ei mitään ongelmia flunssien kanssa.Esikoinen nyt 4v. eikä enää kärsi oireista,onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Lapsilla on tapana oksentaa, kun on tiukka yskä ja hyvä niin, koska saavat sillä keinoin limaa ulos. Oletko höyrytellyt lapsen kanssa? Ja useammin kuin kerran päivässä? Onko sinulla eukalyptus-tippoja tms. joita voisit tiputtaa esim. johonkin astiaan, jossa kuumaa vettä ja jonka voisit laittaa makkariin? Tai tiputa niitä tippoja esim. nenäliinaan ja laita se lapsen lähelle haisemaan.

Höyrytelty on, sipulia ja kuumia vesiämpäreitä löytyy lastenhuoneesta ja eukalyptus-saunatuoksua on talo täynnä :) .

Alkuperäinen kirjoittaja Tuikku-77:

Vaadi lähete, vaadi tutkimuksia vaadi ei niitä muuten saa oikeesti!!! Mä tappelin pojalle keuhkolääkäriin lähetteen!! nyt on diaknoosi astmasta!
Mutta nyt sun pitää rauhoittua oikeesti!!! avaa ikkunaa ja kokeile jos viileä ilma auttaisi ja jos sulle "määrätään" nestemäistä ventolinea älä ota vaadi jauheena sama lääke koska sillä nestemäisellä ei tee mitään. ei se neste keuhkoihin mene vaan mahaan.

Onks teillä siellä sellaista numeroa jossa sairaanhoitaja neuvoo ? jos on soita siihen jos vaikka rauhottaisi sua! Mutta älä maitoa nyt anna se nostattaa limaa !

Joo, pitää huomenna käyttää lääkärillä ja pyytää lisätutkimuksia. Mä en usko, että on mitään muuta numeroa, kun tuo e-a , mutta niitä en kehtaa alkaa vaivaamaan, kun tuo nyt saa kuitenkin hengitettyä ihan hyvin.

miten lapsesi muuten voi,juoko tarpeeksi?juominenkin ohentaa sitä limaa:)

Ihan hyvin juo, monta mukillista maitoa ja vettä päivässä. Yleisvointi on hyvä, mitä nyt välillä kovasti tuo yskä kiukuttaa ja hieman normaalia nopeammin väsähtää.

Joo, pitää huomenna käyttää lääkärillä ja pyytää lisätutkimuksia. Mä en usko, että on mitään muuta numeroa, kun tuo e-a , mutta niitä en kehtaa alkaa vaivaamaan, kun tuo nyt saa kuitenkin hengitettyä ihan hyvin.

soita ja kysy neuvoa sieltä jos siltä tuntuu kun sen takia ne siellä on että auttavat!!! :) Mutta muista VAADI!! mutta nyt mä meen nukkumaan rohisevan pojan viereen kun huomenna on maanantai ja koulupäivä opiskelen lähihoitajaksi joten menen oppimaan lisää hoitamisesta!! Öitä ja koita oikeesti nukkua !!

juu,vesi tai mehu on paras juoma jos on limainen:)Yleisvointikin on tärkeää jos lapsesi jaksaa leikkiä yms.Mutta tutkimuksiin olisi tärkeää päästä -seurantaan tarviiko lääkkeitä:)

soita ja kysy neuvoa sieltä jos siltä tuntuu kun sen takia ne siellä on että auttavat!!! :) Mutta muista VAADI!! mutta nyt mä meen nukkumaan rohisevan pojan viereen kun huomenna on maanantai ja koulupäivä opiskelen lähihoitajaksi joten menen oppimaan lisää hoitamisesta!! Öitä ja koita oikeesti nukkua !!

Öitä.

Yhteistyössä