Voi miksi minun kasvisruokani maistuvat aina ihan vehkeelle? Auttakaa kokkikolmoset!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mango chutney:
chilikastikkeiden sun muiden kanssa samassa hyllyssä ainakin meilläpäin. kokeile vaikka ensin sitä mango chutneytä. on semmonen helppo makeahko. löytyy curryä, tandoori mausteita. rajalah-merkkisiä purkkeja on mulla iso rivi.

oletkos pestoa kokeillut koskaan? samassa hyllyssä...
Ei varmaan hiilaritietoisella ruokavaliolla kannata näitä käyttää. Aivan mielettömästi sokereita näissä. Ja pestossa kaloreita.
 
yksi
Alkuperäinen kirjoittaja No anteeks kauheesti:
Nyt mulla olis jääkaapissa punajuuria, lanttua, porkkanaa, bataattia. Pakasteena löytyis vihreitä papuja, paprikoita, kukkakaalia, parsakaalia. Jääkaapissa lisäksi tuorejuustoja ja sulatejuustoja sekä 15% kermaa, ja emmental-mozzarella juustoraastetta. Näistä aineksista varmaan joku taikoisi herkkuja, mutta kertoisiko se joku mullekin, että miten? Sellainen idioottivarma resepti kiitos! :flower:
Meillä tehdään paraikaa papumuhennosta:

pannulla kuullotetaan sipulia, valkosipulia, paprikaa (ja sieniä). Sitten lisätään pavut, tomaattimurska ja ruohosipulin makuista tuorejuustoa. Maustetaan suolalla, mustapippurilla, timjamilla, basilikalla ja hippauksella tabascoa.

Tarjoillaan riisin kera.

Suosittelen. :p

 
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Meidän koulun emäntä tekee aivan taivaallista kreikkalaista kasviskiusausta. Vihanneksien lisäksi siihen tulee oliiveja ja fetaa, ruokakermaa ja tarpeeksi mausteita :p
mmmm, tuleeko siihen perunaa?
Tulee, sitten hän laittaa vielä semmoisen wok-vihannespussin.
Oukei, tätä täytyy kokeilla ja pitää mielessä kun olen kokki ammatiltani niin tulee usein näitä kasvisvaihtoja vastaan kun pitäsi jotain kekkasta :D
 
rouva
Alkuperäinen kirjoittaja No anteeks kauheesti:
niin ja antakaa mulle joku ihana ohje mihin saan noita punajuuria laitettua, niitä on iso pussi ja menee kohta pilalle...
googleta aurajuusto punajuuri laatikko
tein sitä jouluna, ja oli hyvää. Kevyttä se ei ole, koska siinä on vain kermaa, aurajusutoa ja punajuuria.

Aurinkokasvikset-pakastepussi paistinpannulle. Paista 5min (ei vettä) niin että hiukan pinta alkaa ruskistua ja sitten Herbamare-yrttisuolaa päälle. Tuo yrttisuola on tosi hyvää ja terveellistä ja antaa makua.

Nämä on melkaimpä ainoita kasvisruokia joita osaan tehdä niin että maistuu hyvältä. Kuten alussa kerroit, niin minustakin yleensä kaikki pakastekasvikset yms maistuu kauheilta:(
 
Kuutio juureksia (vaikka porkkanaa, punajuurta, lanttua, selleriä, bataattia) levitä leivinpaperin päälle ja uuniin paahtumaan + mausta
toinen versio kuutio juurekset laita ne kannelliseen uunivuokaan ja pohjalle muutama lusikallinen vettä lisäksi suolaa ja hunajaa, anna olla uunissa tunti - pari
 

Yhteistyössä