voi miksi minä enää loukkaannun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja määäää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

määäää

Vieras
sain juuri kuulla.. olen säälittävin huora plaa plaa plaa. Aikaa sitten olen jo oppinut, etä tuo mies puhuu mitä sylki suuhun tuo päissään. Toisinaan vinkuu että haluaa lapsia kanssani. Selvinpäin pelästyy, jos sanon, että voin pahoin.. kuten yleensä voin. "et kai ole paksuna". Mutta nyt tupisee taas..olet säälittävä huora.. miksi en vaan opi? Rukous sinne jonnekin.. kun viimeinkin osaisin sanoa :haista paska, ja mennä.

Parisuhteen perusta pitäisi olla mollemminpuolinen kunnioitus... Niin humalassa kuin selvinpäin. Ei kenekään pitäisi kestää henkistä väkivaltaa parisuhteessa.
Toivottavasti olet yritännyt puhua asiasta hänen kanssaan kun mies on selvä... Kuten itse tiedän niin ainoat keinot ovat oikeasti joko hänen asenteen muuttaminen, juomisen lopettaminen tai sitten oman henkisen terveyden vaaliminen (eli ero).

Toivon todella että saatte asiat selvittettyä.
Tsempiä, ja luojan viisautta päätöksentekoon.

Alkuperäinen kirjoittaja määäää:
Rukous sinne jonnekin.. kun viimeinkin osaisin sanoa :haista paska, ja mennä.

Mitä enemmän pitkität lähtöä, sitä vaikeammaksi se tulee. Varo vaan ettet jää tuohon loppuiäksesi. Tsemppiä sulle, toivon että otat itseäsi niskasta kiinni ja lähdet tuosta suhteesta. Kun ei suhteessa ole kunnioitusta, siinä ei ole mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Raakile:

Mitä enemmän pitkität lähtöä, sitä vaikeammaksi se tulee. Varo vaan ettet jää tuohon loppuiäksesi. Tsemppiä sulle, toivon että otat itseäsi niskasta kiinni ja lähdet tuosta suhteesta. Kun ei suhteessa ole kunnioitusta, siinä ei ole mitään.

ei tuollaisia naisia viitti edes neuvoa, turhaa energian tuhlaamista.
alkuperäinen kuitenkaan jätä sitä sikaa, kait jotkut naiset vaan tykkää kun mies hakkaa halolla päähän ja sitten taas taputtaa päätä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei auta neuvot:

alkuperäinen kuitenkaan jätä sitä sikaa, kait jotkut naiset vaan tykkää kun mies hakkaa halolla päähän ja sitten taas taputtaa päätä.

Onko alkuperäinen alias marita? Mä en usko että ko. henkilöt on edes todellisia. Sen kyllä uskon että tässä maassa on aivan kujalla olevia naisia, mutta nuo karikatyyrit menee jo yli. Joku vain huvikseen kirjoittelee.

Valitettavasti luulen minäkin, ettei mitkään neuvot auta. Jostain syystä halutaan elää paskamaisessa suhteessa. Järki ehkä sanoo, että pitäisi lähteä, mutta tunne sanoo, että jää. Ja sitten kuunnellaan tunnetta eikä järkeä.
Ehkä yksi syy jäämiseen on se, että on totuttu tällaiseen ihmissuhteeseen esim. jo kotona lapsena, ja siksi normaalit, toista kunnioittavat ihmissuhteet tuntuvat vierailta, koska ei ole koskaan sellaista kokenut.
Jos on vielä huono itsetunto, eikä ole koskaan oppinut kohtelemaan itseään kunnioituksella, koska kukaan muukaan ei ole sitä tehnyt esim. lapsena, niin sitä itsensä kunnioittamista on vaikeaa ostata aikuisenakaan. Ehkä ei edes tiedetä miten itseään kunnioittava henkilö käyttäytyy.
Valitettavasti tällaisen henkilön auttamisyritykset menee yleensä hukkaan. Turhaudut, kun toinen ei kuitenkaan osaa käyttää hyviä neuvojasi hyväkseen. Ehkä henkilö haluaa kärsiä ja jos yrität auttaa, niin kärsit mukana ja tunnet toivottomuutta, koska toinen ei kuitenkaan kuuntele hyviä neuvojasi.
Jos määäää ei itse halua itseään auttaa, niin ei siihen pysty kukaan muukaan.

Kerää rohkeutta olla ilman miestä. Paremmin pärjäät. Ei ole turhia odotuksia. Sinä voit muuttaa omaa käytöstäsi, mutta et toisen.
Olen hyvän aikaa omillasi, katso sitten ympärillesi, se toinen mies voi olla juuri siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja monsternikkel:
Alkuperäinen kirjoittaja ei auta neuvot:

Onko alkuperäinen alias marita? Mä en usko että ko. henkilöt on edes todellisia. Sen kyllä uskon että tässä maassa on aivan kujalla olevia naisia, mutta nuo karikatyyrit menee jo yli. Joku vain huvikseen kirjoittelee.
Juu. Marita taitaapi olla sitten ihan kujalla. Aika mielenkiintoista, että sinä pidät minua provona. Eivät kertomani asiat nyt sentään niin ihmeellisiä ole, itse ainakin odottaisin provoilijalta parempaa mielikuvitusta.
Todella, olen tottunut väkivaltaan jo lapsuuskodissa. Omissa suhteissani olen myös kokenut sitä aina, joko henkistä, tai fyysistä. Kun exän mustaksi hakkaamana olin terveydenhoitajalla, hänkin kertoi, että usein ne jotka ovat väkivaltaa nähneet jo kotona, ajautuvat samanlaisiin suhteisiin. (en hänelle ollut lapsuudestani kertonut, mutta kylällä asia tiedettiin)
Tuntuu ihmeelliseltä. Miten voi olla, että jos on kolme pidempää suhdetta, nuo kaikki voivatkin olla väkivaltaisia? Onko minulla lappu otsassa, että tänne vaan kaikki narsistit ja akanhakkaajat?
Tätä olen useasti kyllä kummastellut. Vai olenko vain niin v***umainen akka, että kaivan esiin sen paholaisen miehestä kuin miehestä? Jos mies ensin on ihan ok, mutta parin vuoden jälkeen muuttuu..
Aina minua on mollattu, siihen osallistui myös äitini. En silti voi sillekään mitään, että ymmärrän häntäkin, hän oli sairas. Maanisdepressiivinen, alkoholisti.
En itse ole täydellinen, joten miten voisin toiselta sitä vaatia?
En varsinaisesti seurustele tämän miehen kanssa nyt, ajaudumme vain yhteen syystä jos toisestakin välillä. Kun hän on selvinpäin, on ihana olla ja jutella hänen kanssaan. Ja kun hän välillä lupailee parantaa tapansa, tekisi niin mieli uskoa, että kenties voisimme olla yhdessä. Tiedän kai jotenkin itsekin, että ainoa mikä auttaisi, olisi täysraittius. Se lienee kuitenkin mahdotonta hänen kohdallaan. Juttelin muuten noista tapahtumista hänen kanssaan hänen selvittyään. Hänellä ei ollut muistikuvaa niistä, ja hän oli hyvin pahoillaan. No en minä tiedä enää mitä uskoa, voihan olla, että on niin pirun hyvä esittämään, mutta on siinä eroa exään, joka nakkeli minua selvinpäin, eikä ikinä pyytänyt anteeksi mitään, kaiken olin ansainnut.

En mymmärrä naisia, jotka ehdoin tahdoin ovat suhteessa, jossa heitä kunnioiteta, saati että heitä pahoinpidellään henkisesti ta fyysisesti. itse lähtisin ekasta kerrasta. Ovatko nämä naiset masokisteja?

Ei se lähteminen niin helppoa ole, vaikka itsekin toisaalta tavallasi ajattelen. Yleensä ihminen, joka jää pitkäksi aikaa kamalaan tilanteeseen, ei ole saanut elämänsä alkuaikoina niin paljoa arvostusta, että soisi sitä sitten aikuisena itselleen. Se on yksi hyvin yleinen syy. On ottanut esim. hoitajan roolin lapsena, tai syntipukin, tai mitä se perhetilanne sitten ikinä onkaan vaatinut, että on homma pyörinyt. Lapsihan toimii näin. Mutta siitä ei pääse eroon ilman, että joku havahduttaa tajuamaan, että ihan turhaan kohtelee itseään aikuisena huonosti, että se ei enää palvele mitään tarkoitusta.

Ja ihmisellä on taipumus toistaa samaa kuviota, sekin on tutkittu juttu, siitä kertoo esim. kirja Avaa tunnelukkosi (Jeffrey Young ja jotain, ja on aiheesta kai muitakin, ehkä parempiakin kirjoja olemassa). Mieluummin tuttu kurjuus kuin outo, pelottava hyvinmeneminen, sekin on yksi syy. Ja monta muuta. Lähtö pelottaa, syyllisyys painaa, vastuuta kantaa liikaa... Joku kokee henkisesti nitistettynä, että "tämän minä ansaitsen", vaikka ulkopuolinen tajuaakin sen soovaksi. Se on monen tekijän summa, kuten kaikki elämässä. Mutta silti toivon jokaiselle voimia lähteä väkivaltaisesta suhteesta ja miettiä ennenkaikkea syyt, miksi siihen niin pitkään jäi - nimittäin pelkästään sillä lailla välttyy joutumasta seuraavaan samanlaiseen juttuun!

Mies on äärimmäisen peloissaan. Pelkää jätetyksi tulemista ja yksin jäämistä.

Naisen mahdollinen lähteminen toisen matkaan on huorittelevalle miehelle painajainen jota huono itsetunto ylläpitää.

Kumppani voi auttaa miestä pistämällä jonkinnäköiset rajat siihen elämään.

Ei kuulu naisen huorittelua edes humalaisen käytöksenä sulattaa.
Monesti tuollaisella miehellä on naisensa menettämisen pelko, siksi yrittää lytätä toisen itsetuntoa, ettei vaan jättäisi.
Sano sille sällille selvästi, että et kuuntele moista potaskaa, jos aiotte saman katon alla asua.
Nyt on korkein aika löytää itsekunnioituksesi ja saada huorittelu loppumaan tai sitten otat ja lähdet. Pidä tästä kiinni, vaikka kuinka vaikeata tekisi.
Jos ei muuten löydy voimia, etsi ammatti- tai ystäväapua jasksamiseesi.
Tsemppiä sinulle!

Yhteistyössä