VOI MIKS mun mies on niin negatiivinen ihminen..!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaa nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaa nyt

Vieras
Miten voi kukaan ajatella asioita niin negatiivisesti kuin mieheni?

Hyvä esimerkki kun tänään oli sen pomo soittanut johonkin ja kysellyt onko sikarokotetta mahdollista ostaa kun haluaisi työntekijänsä rokottaa. Mies soitti ja tilitti kuinka pomolla on niin kauhea pelko että maine menee tai firma ei pyöri jos porukka sairastuu..

No voi hemmetti! Mä ainakin olisin onnellinen jos työnantaja ajattelis että haluais maksaa rokotteen ettei työntekijät sairastuis.. Ovat kuitenkin työkseen koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä joten tartuntariskiä on. Ei tulis mieleen ajatella että maineen menetyksen vuoksi..

Monessa asiassa sama juttu, aina pitää ajatella negatiivisen puolen kautta, jos vaikka joku haluaa auttaa jossain niin ukko kaivaa siitä jonkun syyn ja selityksen että auttaa vaan siksi kun itse hyötyy tms..

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Miehes oli oikeassa,ei sen pomoa oikeesti kiinnosta hevonpeetä muu kuin että firma pyörii ja tuottaa.

Juuri näin. Luuleeko ap tosiaan , että ihan hyvää hyvyyttään pomo alaistensa rokotukset maksaisi.

Mulla on kans mies joka on mestari negatiivisten asioiden löytämisessä. Rasittavaa kun ite yleensä näkee asiassa kun asiassa jotain positiivistakin.. esim. ostettiin vihdosta viimein oma talo ja kaikki oli hienoo, mut sit ku muutettii ni talo muuttukin pieneksi ja kuppaseksi, mies osti uuden auton ja se muuttu kans paskaks ja varattiin lomamatka ni ku ei ookkaa oikee rahaa ja oisko sittenki pitäny mennä johki muualle.. rasittavaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten on sinun laitasi? Nalkutatko vai kannustatko miestäsi ja lapsiasi?

No en todellakaan ole mikään nalkuttaja. Olen omasta mielestäni varsin positiivinen ihminen, varsinkin mieheen verrattuna enkä osaa ajatella samoin negatiivisesti kaikesta. Kun yritän miehellä selvittää asioiden positiivisia puolia yleensä melkein suuttuu kun en olekaan samaa mieltä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No en todellakaan ole mikään nalkuttaja. Olen omasta mielestäni varsin positiivinen ihminen, varsinkin mieheen verrattuna enkä osaa ajatella samoin negatiivisesti kaikesta. Kun yritän miehellä selvittää asioiden positiivisia puolia yleensä melkein suuttuu kun en olekaan samaa mieltä..

Kuulostaapa tutulta!!

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Miehes oli oikeassa,ei sen pomoa oikeesti kiinnosta hevonpeetä muu kuin että firma pyörii ja tuottaa.

Juuri näin. Luuleeko ap tosiaan , että ihan hyvää hyvyyttään pomo alaistensa rokotukset maksaisi.

No onko se loppujen lopuksi sama vaikka sen vuoksi työnantaja rokotteet laittaisikin??? Mun mielestä vaan hyvä asia että pomo ajattelee että työntekijät pysyisi terveinä ja jaksais tehdä töitä.

Heh, hienosti kääntyi taas tääkin vaimon syyksi :D :D

Mun mies on tollainen tuomion enkeli (ja ei, en nalkuta :D), se on vissiin joku perusluonne. Ei toki aina ajattele pahimman kautta, mutta yleensä kyllä.

Ja teille muille, kyllä ne kuulkaa jotkut työnantajat ovat valmiita ihan uhraamaan rahaa hlöstön viihtyvyyteen ja hyvinvointiin. Sääli jollei teillä ole sellaista työpaikkaa ollut, mutta ei se tarkoita etteikö niitä olisi lainkaan olemassa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Se vois avittaa ostamalla jokaiselle työntekijälle purkin tai pari vahvaa D-vitamiinia. Nojuu, poikkes pääpointista.

Voi herranjestas suakin näiden vitamiiniesi kanssa. Jos pelkät vitskut ja maitohappobakteerit auttais, meidänkään muksu ei ois koko syksyä sairastanut.

perus suomalainen luonne tuo negatiivinen ajattelutapa. Itse ollaan jokaisessa asiassa oikeassa eikä jousteta lainkaan. Kaikki muu on perseestä ja aina lödetään ne huonot puolet eikä ajatella positiivisesti. Hädintuskin hymyillään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja M:

No onko se loppujen lopuksi sama vaikka sen vuoksi työnantaja rokotteet laittaisikin??? Mun mielestä vaan hyvä asia että pomo ajattelee että työntekijät pysyisi terveinä ja jaksais tehdä töitä.

Josse olis hyvä pomo se ei altistais työntekijöitään rokotukselle jonka lopullisista vaikutuksista ei ole minkäänmoista tietoa.

Kyllähän tuollaista kyynistä laskelmointia on monenkin hyvän asian takana. Esimerkiksi lääkintähuoltoon ei armeijoissa kiinnitetty juurikaan huomiota ennen kuin aseiden kehittymisen myötä mieshukka kasvoi niin suureksi, että reservit eivät enää riittäneet. Sitten tuli kannattavaksi paikata haavoittuneita ja kierrättää heidät takaisin etulinjaan. Oikeaan osui se muuan saksalaissyntyinen kenraali, joka (ilmeisesti huonoa suomen kielen taitoaan) puhutteli jatkosodan aikana kenttäsairaalan potilaita näin: "Toivon, että tulette pian taas terveiksi ja pääsette takaisin rintamalle kuolemaan."

Mun ukkoni on kanssa usein sitä mieltä, että elämä on perseestä, mikään ei onnistu jne. Tässä erään kerran se tuli sisälle kuin ukkosmyrky, oli pultti katkennut johonkin reikään autoa korjatessa. Vituttaahan ylimääräinen vaiva, mutta mua ärsyttää, kun pitää pistää pystyyn semmoinen sirkus, kuin MIKÄÄN ei KOSKAAN olisi hyvin. Aikani kuuntelin sitä pärinää, ja sanoin sitten ohi kulkiessani, että onneksi sentään sillä on ne kaikkein tärkeimmt asiat hyvin. Kiukkuiseen vastaukseen "jaa, mitähän perkelettä semmoinen tärkeä nyt sitten on, joka on onnistunut" sanoin takaisin, että meillä on toisemme, on koti ja oma perhe, työpaikka löytyy ja kaikki ovat terveenä. Meni hiljaiseksi, taisipa kerrankin kolahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
perus suomalainen luonne tuo negatiivinen ajattelutapa. Itse ollaan jokaisessa asiassa oikeassa eikä jousteta lainkaan. Kaikki muu on perseestä ja aina lödetään ne huonot puolet eikä ajatella positiivisesti. Hädintuskin hymyillään.

Kuvailit niin totaalisesti mun exän ettei tosikaan :laugh:
Se on sikaflunssanki sairastanut omien sanojensa mukaan jo kahdesti, no tietysti noin perusnegatiiviselle(huomionhakuiselle?! ) on pieni nuhakin merkki kuolemasta ja sitä jaksetaan sitten mainostaa kaikille jotka jaksaa kuunnella siihen sävyyn joka kertoo että kärsin enemmän kuin kukaan mutta kestän sen myös kuin mies.

Koskaan siltä ei hymyä irronnut, hän itse tietää kaiken ja kaikesta löydetään vaan huonoja puolia.

Yhteistyössä