Voi luoja näitä öitä...

• Viestiketjun aloittaja "äityli"
  • Ensimmäinen viesti
"äityli"
Vauva tuntuu pitävän mua pilkkanaan. Tehtiin hyvissä ajoin iltapesut, sen jälkeen tissiä päälle. Mies heijasi vauvaa nukkumaan kolme varttia, vauva edelleen sätkii ja hihkuu virkeänä. Sitten mä otan vauvan taas rinnalle, kun ei puolen tunnin jälkeen nukahda vaihdan toisen rinnan, ei nukahda vieläkään. Heijaan vaunuissa, vauva jatkaa pirteänä heilumista kunnes tylsistyy ja alkaa itkeä. Laitan kapalon, ei vaikutusta. Otan sänkyyn viereen, ei nukahda vaan itkee. Vaihdan vaipan, vauva virkeänä ja hyväntuulisena hymyilee ja jumppaa kaikkia raajojaan. Otan taas rinnalle, ei nukahda vaan pureksii ikenillä nänniä. Nousen ylös sängystä ja menen katsomaan telkkaria, samalla seurustelen ja loruttelen vauvan kanssa. Tunnin päästä vauva nukahtaa syliin ja mäkin torkun hetken nojatuolissa. Olen toiveikas ja kiipeän nukkuvan vauvan kanssa yläkertaan, laitan sänkyyn ja vauva näyttää nukkuvan hyvin vielä kun itsekin menen petiin KUNNES sammutan valon. Vauva herää välittömästi ja alkaa sätkiä ja kitistä yhä enemmän. Laitan valot päälle, otan vauvan viereen ja yritän hyssytellä uneen, mutta vauva vaan heiluu ja hetken päästä alkaa taas itkemään. Nousen taas ylös, otan vauvan syliin ja minuutin päästä vauva on unessa.

Ja tässä mä nyt istun ja kirjoitan, kohta viisi tuntia myöhemmin, vaille neljä aamuyöllä, siitä kun mies ensimmäisenä aloitti nukutusurakan.

...ja vauvakin heräsi ja katselee suurilla silmillä suoraan mua silmiin. Tänä yönä ei ilmeisesti nukuta lainkaan.

Terv. äiti ja vauva 1,5 kk

Hän on niin pieni että rytmikin voi olla hukassa ja muotoutumaton. Mää tollasina öinä vältin valoja vaikka valvottiin ja kaikenmoista seurustelua.Mahollisimman hämärää ja tylsää.
Sen muistat ettei tuon ikänen tee mitään tahallaan.

"Wieras"
Meillä oli samanlaista. Vauva oli pirteimmillään öisin, päivisin nukkui kyllä 6 tuntia putkeen päikkäreitä. Parikuisena oli pahinta, sitten se siitä pikkuhiljaa alkoi nukahtamaan iltaisin aikasemmin ja aikasemmin, kunnes tuli hetki jolloin nukahti isoveljensä kanssa samaan aikaan (eli nukkumaanmenoaikaan).

Nyt ei auta kuin jaksaa, ja nukkua aina kun vauva nukkuu. Se on vielä niin pieni että asialle ei voi mitään. Unohda kellonajat, koska niillä ei ole merkitystä.

kuulostaa NIIN tutulta. onneks meillä tuo nukuttamiepisodi on iltaisin niin,et vauva 2kk sammuu 22-23 välillä. sit nukutaanki hyvin yö :p
tsempit sinne aapeelle. se menee ohi ajan kans,kunhan rytmit löydetty :hug:

Blondi misu
Sulla on siellä ihana pikku possu, joka ei tuon taivaallista välitä onko päivä vai yö.. . Ei kannata yrittää nukuttaa virkeää vauvaa, siinä vain väsyy itse. Odota, että vauva on uninen (monesti lämpimät kämmenet paljastaa pienistä lapsista, koska on helppo saada unille).. Ja sitten tissittelyä ja nukkumaan. Tuo menee ohi, älä pelkää. Nyt vaan päivä kerrallaan. Lapsi on niin pieni, ettei pahastu, vaikket olisi kokoajan häneen kontaktissa - eli siis, jos vauva on "tyytyväinen" eikä itke, voit itse hyvin siinä lähellä torkkua. Heräät kyllä sitten jos vauva kimpaantuu. Lyhyetkin, kymmenen minuutin unen repaleet ovat parempi kuin ei mitään. Varo valvomasta liian pitkään- se jää päälle- eikä saa sittenkään unta, kun voisi nukkua, kun menee yliväsymyksen puolelle. Ole armollinen itsellesi. Olet vauvallesi maailman paras äiti.

hmps
Ootas ku on 2v yövalvomista takana....
En osaa sanoo kuin voimia.
Itellä kaksoset valvottaneet alusta asti (he kylläkin itkeneet ekan 1.5v vuorokaudet ympäriinsä.)
Nyt 2vuotiaina on enää n. 3-10 herätystä yössä

Yhteistyössä