Voi luoja minkä hintaisia noi kaikki vauvatarvikkeet :O

• Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Uutena ostaisin ehdottomasti ainakin tutit, tuttipullojen tuttiosat, patjan (ellen tiedä varmasti, että on ollut esim. vain yhdellä lapsella vähän aikaa käytössä tms.) ja turvaistuimen (ellen tiedä varmasti, ettei ole kolaroimaton). Tämän lisäksi tarvitsee tietysti ostaa kaikkea pikkusälää, puhdistusliinoja, nenäimurin tai -niistimen, kuumemittarin, vaippoja jne., jotka yleensä ostetaan uutena.

Mielellään uutena ostaisin myös itselleni imetysliivit ja mahdolliset kestositeet / -liivinsuojat. Harsotkin ovat sen verran kuluvia, että ostaisin ne uutena, ellen satu löytämään kirpparilta todella hyväkuntoisia ja kivan näköisiä. Myös jos haluaa ostaa erikseen matkarattaat tai jotkin halpisrattaat tai -vaunut ja tietää tai ainakin toivoo, että lisää lapsia olisi suht pikaisella tahdilla tulossa, ne voi olla järkiostos uutena, niin ei tarvitse pelätä, että rattaat hajoavat heti käsiin ja mahdollinen takuukin on vielä voimassa.

Kaiken muun saakin sitten ihan hyvin käytettynäkin. :) laadukkaiden vaunujen hinta on usein järkevämpi käytettynä, eikä ne parissa vuodessa mene miksikään. Mitään yli kymmenen vuotta vanhoja en lähtisi hankkimaan, eivät ole enää toimivuudeltaan ja kuosiltaan niin hyviä kuin uudemmat... Samoin esim. pinnasänkyjä ja syöttötuoleja on käytettynä myynnissä pilvin pimein. Pääkaupunkiseudulla ja isoimmissa kaupungeissa on todella hyviä lastentarvikekirppiksiä, joihin valikoituu myyntiin vain parhaita ja hyväkuntoisia vaatteita ja tarvikkeita, niiden tarjontaa kannattaa hyödyntää. Esim. bodyja on niin paljon myynnissä, että uuden veroisen saa ostettua 0,50-2€ hintaan, kun uudesta pulittaa 7-15€.

kfkfkf
Ei ollut vaunukoppaa siinä mukana.
Tutit tietysti uutena, meillä ei lapset ole kumpikaan kyllä syöneet tuttia ollenkaan, liekö sitten tarjoamistaidoissa vikaa :D aina vain sylkivät pois.
ja tuttipulloja ei toivottavasti tarvitse hankkiakkaan, jos mun tisseistä nyt on vielä imettämiseen :D

"kesis"
Onko siinä vaunuihin laitettavassa turvakaukalo-hässäkässä mukana tavallinenkin vaunukoppa?
Mä en ainakaan pitäisi vauvaa aina siinä kaukalossa, vaan vaunulenkeillä normi vaunukopassa.
mulla bugaboo bee ns.matkarattaat mutta monipuolisemmat.
niihin saa adapterit joilla ssa tuon kaukalon runkoon...
muuten istuinosa menee makuuasentoon ja pidin siinä ihan kantokoppaa josta sai myöhemmin lämpöpusiin. toimi hyvin...

,,.
Tuohon travel systemiin kommenttia:

Meillä oli esikoisella käytössä Gracon telakallinen turvakaukalo, johon ostettiin vartavasten matkarattaat (mirage), joihin kaukalo itsestään kiinnittyy. Oli todella kätevä ja toimiva syteemi autoreissuilla, kun pikkuista ei tarvinnut herättää välissä autosta siirryttäessä, sen kun vain nosti istuimen lapsineen päivineen pois telakasta ja kliksautti kaukalon kiinni rattaisiin (ei tarvnut edes adaptereita) ja sama toisin päin autoon siirryttäessä. Kannattaa guuglettaa, jos haluaa nähä miten systeemi tomii.

Nyt kakkosella on käytössä Britax b-dual, jotka on eri osilla muunnettavissa vaikka mikskä eri vaihtoehdoiksi. Meillä toimivat sisarusrattaina (istumet päällekäin), turvakaukalon saa ylös tai alas ja myös vaunuina kopan kanssa. Todella kätevät ja hyvät myös hintalaatusuhteeltaan,suosittelen! :)

"kesis"
miten muuten on toiminut tuo istuimet päällekäin systeemi?? itse olen todistanut sen miljoona kertaa kun kippautuu koko hoito taaksepäin kun alemman istuimen asukki (isompi lapsi) kömppää istuimeltaan pois ja hänen paino painaa helahoidon alaspäin...

"vieras"
Ajattelin ensin, että ostan tietenkin kaikki uutena, mut eipä siinä näemmä ole niin MITÄÄN järkeä :O

Jotkut vaunutkin, monta sataa euroa maksaa sellaiset mitkä haluaisin, käytettynä saa edullisesti.

Pinnasänkykin periaatteessa niin vähän aikaa käytössä et onko järkeä ostaa uutena?

Mitä te ostitte uutena ja mitä käytettynä? Turvakaukalon ainakin tahdon uutena.
Esikoiselle ostettiin uutena vaunut, turvakaukalo ja leikkimatto. Kasa vaatteita ja leluja, ja myöhemmin matkikset.
Kakkoselle uutena kantoliina ja kestoja + vaatetta muutamia kappaleita.
Kolmoselle uutena tuplarattaat + jotain vaatteita.
Neloselle sitteri tai saatiin lahjaksi.

Toi pinnasänky vähän aikaa käytössä... meillä vielä tuo 2,5 vuotias nukkuu pinniksessä :) että ei tuo nyt niin vähän aikaa ole käytössä ole ollut. Jatkuvalla käytöllä ollut jo 7,5 vuotta.

uutena ; tutit,pullot,amme, 1 body lisäksi olen ommellu noin 10 bodyä+ housut, ompelin kestoliivnsuojat 10 paria.

Käytetynnä: vaatteet, vaunut( ratas osa+ kantokoppa) kaukalo+telakka ( kaverilta) kaukaloon sopivat rattaat,imetystyyny. kehto perintökalleus, pinnis samoin ja syöttötuoli.

esikoisen jäljiltä oli hoitopöytä kaikki muuten hukattu poijes.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28697905]MInä ostin esikoiselle kaiken uutena. Eipä ollut meillä vielä vuonna 2000 nettiä eikä lähipiirissä ollut sellaisia joilta olisi voinut ostaa.[/QUOTE]

Meidän esikoisen aikaan 1996 käytiin katsomassa käytettyjä vaunuja, mutta päädyttiin ostamaan uudet, kun ihan vastaavat sai uutena tarjouksesta sata markkaa kalliimmalla. No olisi noissa uusissa ollut aurinkovarjo mukana, kalliilla kuulema olivat tilanneet samankuosisena. No meidän vaunujen kuosi oli kyllä vähän parempikin ja sen varjonkin sitten ostin seuraavana keväänä halvalla yhden lastentarvikeliikkeen poistoista.

Kaikki ostettiin oikeastaan uutena, paitsi vaatteet saatiin sukulaisilta käytettynä (suvulla on aina ollut tapana kierrättää vaatteet) ja yhdeltä kaverilta oli sitten lainassakin ihan pikkuvauvan vaatteita. Oli hankkinut isot kasat käytettyjä, mutta ei ne 50-56 cm vaatteet heidän jätille mahtunut. Meidän pienelle etuajassa syntyneelle menivät hyvin.

Käytettynä: kehto, matkasänky (pinnispatja ostetaan tähän uutena sitten kun vauva siirtyy kehdosta matkasänkyyn), turvakaukalo, vaunut, sitteri ja syöttötuoli.

Uutena: kaikki vaatteet, lelut, pullot, tutit, pyyhkeet, lakanat, patjat, hoitoalusta, kantoliina..

Matkasänky ja sitteri sekä syöttötuoli on esikoiselta peräisin, matkis ja tuoli tosin ostettu esikoisellekin käytettynä. Turvakaukalo on tutulta ostettu joten ostovuosi ym oleellinen on tiedossa. Vaunut nyt vaan maksaa uutena niin pirusti että todellakin ostin käytettynä, 100 eurolla löysin uudenveroiset hyvät yhdistelmät :) kehto saatiin sukulaisten kautta for free. Ei meillä muuten moista "hienoutta" olisi.

Esikoisella oli lähes kaikki käytettynä hankittua (tuttipulloja ymv lukuunottamatta tietysti) ja siksikin olen vähän vältellyt kirppiksiä ja vauvasälää tunkevia sukulaisia nyt että saan tälle meidän toiselle ja viimeiselle vauvalle (tai sen äidille..) mieluisat jutut. Esim vaatteiden uutuus on ollut mulle tärkeää tällä kertaa, vaikka ei ne vauvanvaatteet nyt kirppariltakaan niin kulahtaneita ole (ainakaan kaikki). Ja erityisesti olen itse saanut valita kuosit ym. Arviolta 150e olen käyttänyt koon 50-68 vaatteisiin toistaiseksi ja 68- koosta eteenpäin saa ostella vielä lisääkin, mutta aika vähän olen muuten mihinkään rahaa käyttänyt + olen kaiken hankkinut pikkuhiljaa niin ei ole sillä tavalla kirpaissut rahanmeno :) Kamaa on kertynyt toisella kierroksella hurjasti vähemmän kun tietää jo että vähempikin monessa asiassa riittää.

Lähes kaikki käytettynä. Kaikille kolmelle. Kolmoselle rattaat, turvaistuin ja syöttötuoli uutena ja vain siksi, koska luulin etten enää saa lapsia joten kahden edellisen kamat oli laitettu pääosin kiertoon...tosin jotain oli jemmassakin.

"..."
[QUOTE="kesis";28698096]miten muuten on toiminut tuo istuimet päällekäin systeemi?? itse olen todistanut sen miljoona kertaa kun kippautuu koko hoito taaksepäin kun alemman istuimen asukki (isompi lapsi) kömppää istuimeltaan pois ja hänen paino painaa helahoidon alaspäin...[/QUOTE]

Juu, on vähän offtopicia, mutta pakko vastata. Noita Britaxin B-Dualeita ostettaessa mietittiin tosi monien vaihtoehtojen välillä ja viimisimpänä finaaliin pääsivät phil&tedsit kapeutensa ja ketteryytensä (ovat siis myös sellaiset, joihin lapset saa päällekäin) ja nuo britaxit monipuolisuutensa ja jämäkkyytensä vuoksi. Kokeiltiin molempia lastentarvikeliikkeissä, ja täytyy sanoa että pisteet tuli britaxille, vaikka phil&tedsit huomattavasti kalliimmat onkin!

Ainakaan meidän b-dualit ei kippaa taaksepäin, vaikka aikuinen nojaa ohjaustankoon. Meidän 2,5v roikkuu monesti ohjaustangossa, eikä se saa sitä hievahtamaankaan. Tuossa mallissa molempien istuinten painorajotuskin on jotain 20kg+, joten kestävät ovat, eikä haittaa, vaikka etupenkki ois tyhjänä ja matkustaja vain takana. Noissa britaxeissa on niin jämyt renkaat takana, että painopiste sijottuu matkustajien kannalta järkevästi. Etupyörät ovat vähän pienemmät, ketterät ja kääntyvät, muttei kuitenkaan liian pienet esim. lumihangessa kulkemiseen. Ja rattaat mahtuvat kuitenkin ihan hyvin esim. vanhojen lähijunien ovista sisään, vaikka vähän normiratasta leveämmät ovatkin (valtavien takapyörien vuoksi).

Ostettiin siis pari vuotta vanhoina ja vain yhdellä perheellä olleina yhdessä nuo Britaxin B-Dualit, joihin mukana tuli runko, ratasosa, sisaristuin alas, pehmeä kantokoppa, turvakaukalo, telakka ja adapterit kaukaloon yht. vähän reilu 400€. Varsin kohtuuhinnalla siis miltei uudenveroiset ja kun oli sen verran luotettava myyjä (kuitit ja käyttöohjeet tallessa jne.), niin uskallettiin kaukalokin ostaa samassa setissä käytettynä. :)

Yhteistyössä